2018-11-03, 12:38
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Attans att någon skulle börja skala lök samtidigt som man läser en fantastisk artikel.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/WLM5eL/erik-niva-moter-bajen-ikonen-kennedy-bakircioglu

Ja jösses...jag vet fan inte hur jag ska greja morgondagen....och jag vet fan inte hur jag hanterar det om Kennedy gör mål...det kommer nog bli tårar imorgon alldeles oavsett...

När jag ändå var inne på Niva så passade jag på att läsa om artikeln med Jesper Nyholm. Satan vad lack jag blev, det är fan helt ofattbart att vården så nonchalerar en patient. Jag hade varit beyond bitter om det hade hänt mig...
2018-11-03, 15:00
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Hur många klubbar från Norrlands in land har spelat i allsvenskan?
Vad menar du; är det någon grej man gör för att fira allsvenskt spel? Eller gör alla norrländska klubbar det, fast i lägre divisioner?
2018-11-03, 15:57
Medlem
AFC kvalar nu om jag inte misstar mig, Öis slog Halmstad, så då bör båda vara borta från kvalplats. Hade inte Örgryte haft den där 11 matchers sviten(eller vad det nu var) utan vinst hade dom ju med facit i hand högst troligen kvalat.
2018-11-03, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
AFC kvalar nu om jag inte misstar mig, Öis slog Halmstad, så då bör båda vara borta från kvalplats. Hade inte Örgryte haft den där 11 matchers sviten(eller vad det nu var) utan vinst hade dom ju med facit i hand högst troligen kvalat.

ÖIS kan ju gå om men chansen är ju tyvärr inte så stor.
2018-11-03, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alwaysaround
ÖIS kan ju gå om men chansen är ju tyvärr inte så stor.

Den är väl i princip obefintlig? Eller är det inte målskillnad det handlar om? AFC har alldeles för många mål tillgodo, får vara 2 saftiga genomklappningar, alternativt ett fullständigt helgalet målkalas för Öis.
2018-11-03, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Den är väl i princip obefintlig? Eller är det inte målskillnad det handlar om? AFC har alldeles för många mål tillgodo, får vara 2 saftiga genomklappningar, alternativt ett fullständigt helgalet målkalas för Öis.

Förlorar AFC båda med 2-0 och ÖIS vinner med 5-0 så.
Som sagt chansen är liten.
2018-11-03, 19:00
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwaysaround
Förlorar AFC båda med 2-0 och ÖIS vinner med 5-0 så.
Som sagt chansen är liten.
Man kan hoppas. Frej leder med 2-0 i pausen. Bort med AFC, mycket hellre Öis.
2018-11-03, 19:55
Medlem
Joelfrogs avatar
AFC gör 2-2 i 96:e o är helt klart för kval
2018-11-04, 01:46
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
AFC gör 2-2 i 96:e o är helt klart för kval
Fyfan. Ångestkval om Dalkurd bibehåller sin plats.
2018-11-04, 07:51
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Fyfan. Ångestkval om Dalkurd bibehåller sin plats.

BP lär gå om Dalkurd då de möter TFF hemma sista matchen. Känns hugget som stucket mellan BP och Dalkurd dock, vill inte ha kvar nån av dem.

Örgryte, Halmstad, Östers, Gais, Gefle.
2018-11-04, 09:01
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
BP lär gå om Dalkurd då de möter TFF hemma sista matchen. Känns hugget som stucket mellan BP och Dalkurd dock, vill inte ha kvar nån av dem.

Örgryte, Halmstad, Östers, Gais, Gefle.

Sistnämnda laget åkte ur Superettan igår, nästsista kan eventuellt få kvala sig kvar. Håller dock med om att alla utom Gefle kan få vara uppe i Allsvenskan.

Byt Dalkurd, BP, TFF och FFF mot dessa fyra lag och jag skulle vara nöjd med serien baserad på nostalgifaktorn.
2018-11-04, 09:46
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Sistnämnda laget åkte ur Superettan igår, nästsista kan eventuellt få kvala sig kvar. Håller dock med om att alla utom Gefle kan få vara uppe i Allsvenskan.

Byt Dalkurd, BP, TFF och FFF mot dessa fyra lag och jag skulle vara nöjd med serien baserad på nostalgifaktorn.

Iofs blev Gefle bra mycket tråkigare när de övergav Strömvallen, en av de finaste arenorna i Allsvenskan, men har inget mot laget. Trevlig bortamatch och lagom med publik.

Östers hoppas jag verkligen går upp snart då Myresjöhus är den enda av moderna arenorna jag egentligen gillar, den ser ut som en fotbollsarena ska. Betong, ett litet plåttak, brant och tight, inte för många platser, öppen, bra plats i staden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in