2018-11-03, 19:00
Medlem
ettens avatar
och där heter han Aria i efternamn på facebook
Citera
2018-11-03, 19:11
Moderator
Trixtons avatar
Lite konstigt att paret har sina adresser som c/o Valentin Ponce, som om han vore deras gode man eller nåt. Normalt när man hyr i andra hand så tar man väl hand om posten själv, och har sitt namn på dörren/postlådan.
Citera
2018-11-03, 19:13
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Lite konstigt att paret har sina adresser som c/o Valentin Ponce, som om han vore deras gode man eller nåt. Normalt när man hyr i andra hand så tar man väl hand om posten själv, och har sitt namn på dörren/postlådan.

Kanske bara en tidsfråga innan de börjar ta krediter och beställa grejer i hans namn?
Citera
2018-11-03, 19:21
Medlem
johnjohns avatar
En kollega råkade ut för samma sak.
H.A. tog 10.000kr sedan var hyresgästen borta. Alltså flyttade ut.
Citera
2018-11-03, 19:21
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Om Valentin byter lås, går in i lägenheten, lyfter ut deras prylar och sätter in sina egna möbler. Borde inte han ha rätt till att mota dem i dörren då? Med tanke på att han också står på lägenheten.

Det där tänkte jag också på. Ta dit en låssmed, byt lås, och vips så är dom ute.
Citera
2018-11-03, 19:26
Medlem
filur!s avatar
Låter sjukt.
Mitr* Sarabi 33 och Patric* Arihamn 41 är det som är skrivna på adressen utöver Valentin.
Citera
2018-11-03, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Alltså, har dom kontrakt? Om ja, så har dom ju rätt att bo där. Om nej, så avhysning genom kronofogden.

Tydligen så förhalar ockupanterna kronofogdens vräkning genom att överklaga samt göra sig oanträffbara..
Sjukt att det kan vara så enkelt att ockupera någons lägenhet.
Citera
2018-11-03, 19:32
Medlem
GilGrissom82s avatar
Stänga av elen?
Citera
2018-11-03, 19:33
Medlem
Citat:
Alltså, har dom kontrakt? Om ja, så har dom ju rätt att bo där. Om nej, så avhysning genom kronofogden.

De hade ett kontrakt, men de har brutit mot avtalet. I vilket fall som helst har du extremt svag besittningsrätt när du hyr en bostadsrätt. Du har rätt att bo kvar ifall ägaren vill byta ut dig mot någon, utom ifall det är närmsta släkten. De kommer förlora tvisten, de kommer bli vräkta, det kommer ta tid och bli pissdyrt.
Citera
2018-11-03, 19:33
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Tydligen så förhalar ockupanterna kronofogdens vräkning genom att överklaga samt göra sig oanträffbara..

Låssmed och låsbyte då.
Citera
2018-11-03, 19:36
Medlem
Citat:
Låssmed och låsbyte då.

Han har testat det:

Citat:
De fick en låssmed att byta lås, och efter att jag bytt tillbaka så bytte de en tredje gång. Och skulle jag på något sätt lyckas ta mig in i bostaden ändå så säger polisen att jag riskerar att göra mig skyldig till hemfridsbrott eftersom de bor där.
Citera
2018-11-03, 19:36
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre

Citat:
– De sa att de skulle ta hand om lägenheten som om det vore deras egen.

Tja, på den punkten håller de ju sitt ord.

Undrar egentligen hur de kan leva med sig själva, de fattar väl att de kommer bli vräkta förr eller senare? Eller? Vad är det de hoppas på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in