2018-11-03, 14:17
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Likfläckar visar inte var kroppen har legat utan hur den har legat.

Jag antar att om en kropp förvaras t.ex. liggande på rygg och sedan förflyttas till ett annat ställe och placeras liggande på rygg så går det inte att med hjälp av likfläckarna säga att kroppen har flyttats. Sedan finns det säkert andra sätt som polisen kan använda för att se om kroppen har flyttats.
Kan inte likfläckar se annorlunda ut pga underlaget. T.ex. om liket ligger på en gren eller skrovligt underlag?
Citera
2018-11-03, 14:23
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Och på vilket sätt tror du att en eventuell radiotystnad i tråden skulle ha en positiv påverkan på utredarnas/åklagarens nästa uttalande?

Det var då självaste....!
Har inte påstått att det skulle vara "positivt" för utredningen, heller inte negativt. Däremot vore det intressant att se VAD som "dyker upp" i tråden för som sagt 33000 inlägg där det till största del består av spekulationer som bara upprepas och knappast tillgodoser denna utredning. Har INTE läst alla inlägg, det räcker att "läsa mellan raderna" och jag som många andra sluppit sitta och förtydliga vartenda mening!
-Tror du på fullaste allvar att det är "puckon" som utreder detta fall?
Men med den typen av frågor du ställt är du en bidragande orsak till merparten av dravlet. Alternativet/anledningen tänker jag inte spekulera i här.
Citera
2018-11-03, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fast även om du inte märker det, så ger du med ditt exempel faktiskt vatten på min kvarn, jag syftar på mitt förflugna och ogenomtänkta resonemang igår kväll om att LW kanske dödats i sin bostad.
För när det gäller sommarstugan i Arboga, så vet både du och jag och resten av världen att det hade skett ett mord i det huset! Det visste Polisen också. Det hade dessutom skett ett allvarligt mordförsök där. Det var alltså bortom allt rimligt tvivel att det där var en BP x 2.

Men tack för att du indirekt gav min förflugna tanke stöd!
Trodde alltså inte själv på det när jag skrev det. Men nu..?
Tja, varför inte?

Jag tror inte huset här är brottsplats dock, men köksbordet, trappen, gruset, tomten, närheten till fyndplatsen mm kan användas vid en ev syn på platsen om det går till rättegång. Närheten till MGM osv. Det tillhör väl snarast rutininslag nu för tiden. Särskilt vid indiciemål.
Citera
2018-11-03, 14:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Kan inte likfläckar se annorlunda ut pga underlaget. T.ex. om liket ligger på en gren eller skrovligt underlag?

Jo absolut.
De delar som blir pressade mot underlaget blir vita, till skillnad mot de andra delar av kroppen som ligger längst ner. De delarna får vanligen en blåröd ton.

"Likfläckar, livores
När cirkulationen upphör sjunker blodet till kroppens tyngst belägna delar. Inga likfläckar där hudens blodkärl r komprimerade pga tryck utifrån, tex understödsytor och livrem. Stor interindividuell variation.

Syns ffa i nacke och på ytteröron (om kroppen ligger på rygg) efter tidigast en halvtimme. Otvetydiga efter ett par timmar och fullt utvecklade efter ca 6 timmar.
"

http://www.medicinkompendier.se/index.asp?themakatid=12&themaid=24&titelid=426

Edit:
Med tanke på att kroppen legat ute en längre tid i hör värme, kan det kanske vara svårt att definiera avgränsning på likfläckarna från missfärgning på kroppen av förruttnelseprocessen.
Nu låg kroppen på mage enligt en skribent i tråden. Möjligt att det skulle kunna synas om kroppen initialt legat på rygg. Bara spekulation utifrån LL kompendium.
Senast redigerad av notknapparen 2018-11-03 kl. 14:46.
Citera
2018-11-03, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag har bara bilderna från street view på planket att utgå från. Fixa en bild hur det ser ut nu, tack.

Det finns många bilder i tråden.
Citera
2018-11-03, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Är du helt säker på att JG inte på sista tiden ändå har börjat vackla i sin tidigare okritiska lojalitet gentemot SD?

Nej, snarare tvärtom. Jag har bett honom att avvakta, lönlöst.
Jag har bett honom att lämna den mörka sidan, lönlöst.
När SD blir dömd, kommer JG känna sig förtvivlad, ja troligen.
JG stod ju bakom SDs misshandel så han kanske även står bakom mordet på avfällingen. Kom ihåg hans kyrkliga bakgrund.
Citera
2018-11-03, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Kom hit så ska jag visa dig källa på misshandeln ditt vidriga as

Enligt uppgift ska det finnas åtta (8) sidor med dokumentation.
Citera
2018-11-03, 15:00
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Har inte påstått att det skulle vara "positivt" för utredningen, heller inte negativt. Däremot vore det intressant att se VAD som "dyker upp" i tråden för som sagt 33000 inlägg där det till största del består av spekulationer som bara upprepas och knappast tillgodoser denna utredning. Har INTE läst alla inlägg, det räcker att "läsa mellan raderna" och jag som många andra sluppit sitta och förtydliga vartenda mening!
Men med den typen av frågor du ställt är du en bidragande orsak till merparten av dravlet. Alternativet/anledningen tänker jag inte spekulera i här.

Det av mig fetade i ditt inlägg: Vilken utredning pratar du om? Det här är ett diskussionsforum som till största del går ut på att spekulera. Har du något att tillföra den här krininaltråden som handlar om mordet på Lena, eller är du bara grälsugen?

Den riktiga utredningen av mordet på LW står polisen och åklagaren för.
Citera
2018-11-03, 15:06
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm

Eh...tror nog du har missuppfattat vad ett diskussionsforum går ut på
Citera
2018-11-03, 15:38
Medlem
Handlrs avatar
Spårbarhet i könssjukdomar, det kan vara relevant information.
Citera
2018-11-03, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Spårbarhet i könssjukdomar, det kan vara relevant information.

Långt framskriden syfilis som visade sin förmåga under natten? 😉😇

Nej, skämt å sido i eländet: vilka kan tänkas dela smitta?
Citera
2018-11-03, 15:57
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Långt framskriden syfilis som visade sin förmåga under natten? 😉😇

Nej, skämt å sido i eländet: vilka kan tänkas dela smitta?
Hehe, Vilka ? Hmm nej inte en aning
Att könssjukdomar skulle tagit sig in i "finrummet" är inte ovanligt, gissar jag.
Du får gärna delge anonym information om du vill, av de erfarenheter du har utifrån ditt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in