2018-11-03, 12:37
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreamer33
Du menar Baraviochsolen antar jag? Det sista var att hen gång på gång uppmanade TIMI att svara och att hen visste var TIMI jobbade. Till slut upplyste någon om att TIMI var avstängd, sen såg jag inget mer.

Är det bara jag som tycker det är märkligt att TiNi är avstängd men inte BVOSolen? Dvs postaren med det senare nicket kan jag inte hitta alls, varken i tråden eller i listan över avstängda användare.
Citera
2018-11-03, 12:42
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Jag är tacksam att jag inte bor i villaområdet Hjärsta och har till yrke ssk på USÖ. Som granne till BO och MGM skulle jag kunnat ha varit ett möjligt hot som vittne med information som inte talar för SD och (kanske) HD. Inte kul!

Jag vill tro att kollegorna till HD och vittnen i området faktiskt har direktnr till vakthavande befäl hos polisen.

Det var väl bra, att det inte är du som är ett hot mot MGM eller hotad av denne.
Är det bara jag som ser väldigt allvarligt på hoten som bäddas in i vart o vartannat inlägg?
Väl medveten om att det finns småtroll som tycker det är kul att stöka runt. Men mot bakgrund av hur farligt det faktiskt kan vara, tycker jag inte man kan se mellan fingrarna på risken.
Citera
2018-11-03, 13:11
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
När det gäller föräldrar (generellt) ska man inte räkna med att de bryter tystnaden ens om de vet till 100% att deras barn är en mördare.

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Gäller kanske svärföräldrar också i detta fall...

Det ligger faktiskt något i det. Dessutom är nog en sådan eventuell tystnad ännu vanligare då barnbarn finns med i bilden.
Citera
2018-11-03, 13:26
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Håller helt med dig om att här förekom hot i går kväll. Däremot vet jag inte vem ovh med vilket syfte, det kan finnas de som vill få det att se ut som om någon annan agerar? Maskerad? Du kan vara lugn för att polisen har koll på tråden. Det är vanligt att inblandade personer deltar.

Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
det kan var något troll men känslan säger något annat. Varför är personen inloggad nästan hela natten för att kolla om den får något svar från T*nnaN*nna?

Det borde dock vara någon som inte är van fb-användare, då h*n missat T*nnaN*nnas semester. Plus att h*n inte "citerade" T*nnaN*nna i inläggen, utan bara skrev rakt ut. En mer van fb-användare vet vikten av att använda citat-funktionen, annars missar man lätt att få den avsedda postarens uppmärksamhet.

I sammanhanget hoppas jag att det stämmer, som T*nnaN*nna själv skrivit, att polisen försett h*n med larm. Dylika larm kanske numera behövs i flera avseenden
Citera
2018-11-03, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Denne JG bör ha haft någon åsikt om den skäliga misstanke som MGM bär omkring på?

JG ställde sig bakom SD när denna både misshandlade LW och var otrogen mot HD.. Inte svårt att förstå hans ställningstagande nu.
Citat " Jag har ingen anledning att tro att Stefan är skyldig."

Även om SD häktas och fälls för mordet känns det som om JG kommer vara nr 1 i besökslistan på Kumla och ivrigt skriva överklaganden till JO eller varsom.

Men vem vet, det kanske växer ut en ryggrad och han tar avstånd från SD, föga troligt men inte omöjligt.
Citera
2018-11-03, 13:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Är det bara jag som tycker det är märkligt att TiNi är avstängd men inte BVOSolen? Dvs postaren med det senare nicket kan jag inte hitta alls, varken i tråden eller i listan över avstängda användare.

Oj, utplånad från fb, utan ett spår.

Då tänker jag mer på det ruttna bäret som blev bannlyst.
Har ingen kännedom om hur reglerna fungerar i praktiken i fall där användaren är bannlyst, men kanske fb kan se om bannlysta öppnar nya konton från samma IP-adress?
Citera
2018-11-03, 13:36
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
JG ställde sig bakom SD när denna både misshandlade LW och var otrogen mot HD.. Inte svårt att förstå hans ställningstagande nu.
Citat " Jag har ingen anledning att tro att Stefan är skyldig."

Även om SD häktas och fälls för mordet känns det som om JG kommer vara nr 1 i besökslistan på Kumla och ivrigt skriva överklaganden till JO eller varsom.

Men vem vet, det kanske växer ut en ryggrad och han tar avstånd från SD, föga troligt men inte omöjligt.
Det fetare. Antingen visar du källa på misshandeln eller så ljuger du och gör dig ansvarig för förtal.
Citera
2018-11-03, 13:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Oj, utplånad från fb, utan ett spår.

Då tänker jag mer på det ruttna bäret som blev bannlyst.
Har ingen kännedom om hur reglerna fungerar i praktiken i fall där användaren är bannlyst, men kanske fb kan se om bannlysta öppnar nya konton från samma IP-adress?
Det får du enligt reglerna endast diskutera via pm med moderator.
Citera
2018-11-03, 13:39
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Har följt utredningen "på håll" men har "koll" och kan konstatera att endast konspirationsteorierna kvarstår efter månader av allt spekulerande. (Lärorikt ur beteendevetenskaplig synvinkel)

Tänker inte spekulera i era yrken eller motiv (vilket inte är så svårt att räkna ut) än mindre i de motiv eller tillväga gångsätt, mordvapen m.m.m.m. GP haft.

Endast åklagare/polis har tillgång till det "utredningsmaterial" varför det är OMÖJLIGT att fortsätta med spekulationerna. Ni har tömt alla tänkbara scenario.

Många av er är riktigt "vassa" men det vore intressant att se vad som "dyker upp" i tråden om alla tog ett steg tillbaka i en vecka eller två, och invänta utredarnas/åklagare nästa uttalande...

Tror till skillnad från andra här, att det "inte skulle skada"...

Och på vilket sätt tror du att en eventuell radiotystnad i tråden skulle ha en positiv påverkan på utredarnas/åklagarens nästa uttalande?
Citera
2018-11-03, 13:40
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Länk till användaren: Baraviochsolen
Reg: 2018-10-29
Senaste aktivitet: Idag 11:45 2018-11-03
Citera
2018-11-03, 13:43
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
/../
Jag varnade JG för vad som kan hända, han vägrade lyssna och kom bara med otidigheter.
Det är på hans ansvar, JG har så mycket att stå till svars för.
Behandlade LW som luft efter misshandeln, gav sitt ok till SD att slå.
JG har LWs blod på sig, blir det mer? Vi får se.

Är du helt säker på att JG inte på sista tiden ändå har börjat vackla i sin tidigare okritiska lojalitet gentemot SD?
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-11-03 kl. 13:46.
Citera
2018-11-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det borde dock vara någon som inte är van fb-användare, då h*n missat T*nnaN*nnas semester. Plus att h*n inte "citerade" T*nnaN*nna i inläggen, utan bara skrev rakt ut. En mer van fb-användare vet vikten av att använda citat-funktionen, annars missar man lätt att få den avsedda postarens uppmärksamhet.

I sammanhanget hoppas jag att det stämmer, som T*nnaN*nna själv skrivit, att polisen försett h*n med larm. Dylika larm kanske numera behövs i flera avseenden

Apropå vana av fb. Lade märke till tidigt att TiNis konto redan från start var inställt så man inte kunde se när hen senast var aktiv. Att hen inte skulle veta att man inte kan referera till inlägg genom att ange ett inläggsnummer tror jag därför inte stämmer. Vilket går i linje med mina misstankar om att övriga inlägg från postaren inte heller stämmer.

Varför inte? Jo för att TiNi vill framstå som en av fb oerfaren användare som skapat ett konto för första gången för att hen råkar vara arbetskamrat till en i tråden diskuterad person. Om delar av användarens person är fabricerad tror jag sannolikheten är ganska stor att resten är detsamma.
Senast redigerad av Zymbal 2018-11-03 kl. 14:07. Anledning: Förtydligande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in