Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Tyvärr så har det ju visat sig att alla påståenden om ensamma gm har visat sig vara luftballonger ganska snabbt men att de odlats desperat utan att innehålla eller tillföras fakta som styrker det.
Det finns en lång lista av saker som tydligt indikerar inte bara existensen av en konspiration utan också var man skall nysta. Vi kan börja med Säpos PM. Spinna vidare med den logistiska omöjligheten att gm varit ensam och uppenbarligen väntat in OP på mordplatsen. Oidentifierade WT observationer som aktivt mörkläggs. Poliser som påståtts gått hem (fast de skulle vara där många timmar till) som nog trots allt visar det sig fanns där kort före mordet och inom synhåll vid mordet.
Är man inte efterbliven ser man nog att det är där man måste nysta och kvasiresonemang om att man inte kan utesluta något och att "allt är möjligt" klingar tomt för att avleda in i dimman.
Det spelar ingen roll vilka konvulsioner du privat vrider dig i, efterblivenheten delar du själv.
Självklart är Säpos PM intressant, det är även Christer Anderssons vapen, eller all ny information om Stig Engström. (Jag känner till en som kan ha vetskap om Sveriges radios skytteförenings medlemsmatrikel till exempel. På SR vet man inget.)
Och ja, man vill avföra, men ja man är fortsatt intresserad av allt, tills saken är i otvivelaktig dager.
Du försöker fostra trådkulturen, vad är ens meningen med det?
Jag kan berätta att jag själv avfört en av mina egna kandidater, då vapnet i det fallet är tillverkat efter 1986.