2018-11-02, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Och vad skulle hända om SD visste vem jag och några till som säger sig stå nära?
Tror du att han går och hotar, skadar eller mördar?

Om SD är oskyldig så kan han möjligen bli irriterad och avsluta kontakten. Däremot borde han vara lite tacksam om någon skulle kunna bryta igenom med nått tänkvärt.
Om SD är skyldig så kan han inte göra NÅTT.

Jag tror inte någon skriver ut här några bevis som skulle förstöra utredningen eller ge en hint om att det framkommit mer klara bevis åt nått håll (annat än det MV sprider).
Att inte SD skulle hota dom som försvarar honom är väl naturligt.

Frågan är om han försöker luska/hota vilka det är som skriver annat... då förstår jag att dom tycker det är otrevligt (minst sagt).
Du skriver... om SD är skyldig kan han inte göra NÅTT... hur vet Du det? Är han skyldig så kan han bevisligen göra vad som helst!

Du skrev ang den 15:e (dagen efter mordet) att SD var anhållen och förhörd. Och att Du tror att även HD var förhörd... ställde en fråga tidigare om det var då det var "husis" hos HD... fick inget svar...
Citera
2018-11-02, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är alltså det intryck jag har fått av det jag har läst om fallet. Har du en annan uppfattning?
Vet inte eftersom ingen information om detta har lagts fram..
Citera
2018-11-02, 09:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Pottan verkar ju helt skruvad när hen önskar lycka till med tänkandet som ger stroke, men oavsett vad vi skriver i tråden ska hen och H*nn* ta väl hand om oss!

Pottan skrev nåt om att HD talat för SOS? Stackare att behöva lyssna på henne. Hon är ju så patetiskt dålig på att tala inför publik, men jag vet att SD beundrar henne för att hon går emot sina rädslor och talar fast hon är pinsamt dålig på det. Hans beundran har framgått i hans geologgar. Ja, det är fint av honom att peppa frugan och jag kan också tycka hon är modig, fast hon borde låta andra tala för lyssnarnas skull.

Håller med om att pottan verkar helt skruvad men jag tycker att ditt inlägg är helt missriktat. Kritiserar du HD för att komma åt pottan?

Vare sig det du skriver stämmer eller inte så är det helt onödigt att kritisera henne så hårt. Man ska inte slå någon som redan ligger. Dessutom har hennes förmåga att prata inför publik ingen som helst relevans för mordfallet.

Möjligen vill du svara på alla lögner och skitsnack som pottan skriver om men jag tycker det är väldigt felriktat. Det kan ju vara så att HD inte alls är inblandad i dess skriverier så jag förstår inte varför hon ska drabbas.
Citera
2018-11-02, 09:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norns
Tack för att du tog dig tiden att sammanställa det du menar är fakta som talar emot MGM som GM. Du klarade nästan att göra det civiliserad.

Jag har följt tråden dagligen sedan detta var tråden om LWs försvinnande. Jag är inte faktaresistent, snarare tvärtom. Jag tillhör inte någon SD-sekt varken pro eller mot. Det bryr mig någonstans mitt bak om SD är GM eller inte, jag är bara intresserad i att den som begått mordet på LW också döms (vid rättegång) för detta.

Jag är dock inte av samma åsikt som dig i det du menar är fakta som talar för MGMS oskuld.

1. Om mord bara begås av människor som tidigare är straffade skulle jag hålla med dig i att detta talar för MGMS oskuld. Så är dock inte fallet. Vi har hellre inte hört att det finns andra i LWs umgänge som är tidigare straffade (och det borde vi ha hört i tråden med den iver vissa har att sprida misstankar åt alla möjliga och omöjliga håll). Detta talar alltså emot att LWs mördare är någon hon umgåtts med? Då återstår en random tidigare straffad mördare? (För de som gärna diskuterar älgen i inlägg efter inlägg så har jag alltså uteslutit den här eftersom jag utgår från att samtliga älgar i Örebrotrakten är ostraffade).

2. Instämmer att det är pinsamt att misslyckas 2 gånger med sannolika skäl. Jag har dock svårt att tolka det som ett solklart tecken på MGMS oskuld snarare bristande bevis och/eller dålig förarbete och/eller dålig presentation i rätten. Men visst kan ex. bristande bevis bero på att MGM är oskyldig.

3. a) Vad jag minns är det bara MV som hävdat övervakning av MGM. Jag är inte helt 100% övertygad om att alla uppgifter från MV stämmer och har därför svårt att som du tolka uteblivande resultat från den omfattande övervakning som du beskriver som tecken på MGMS oskuld eftersom jag inte vet att det faktisk har utförts.
b) Även om MGM skulle vara avlyssnat/bevakad/förföljd så skulle väl bara detta ge resultat om MGM var så dum att han belastar sig själv kriminellt ex vid att erkänna mordet inför andra, leta efter bevis på FP eller liknande. Jag har inte fått uppfatningen att SD skulle vara så korkad att han skulle göra så, speciellt etter hur publik avlyssningen av Möller i Arboga-saken var och vilket utfall det gav. Lever han som normalt (och det verkar han göra om man ex kollar geocachloggar) så har jag svårt att se att man skulle få fram något vid övervakning som skulle kunna fälla honom för mord.

4. Att man hållit 500 förhör utan att MGM har blivit åtalad tolkar jag inte som tecken på hans oskuld. Det ska mycket till för att förhör skulle resultera i åtal, då måste det till ex. ögonvittne. Jag tolkar hellre detta som till MGMs nackdel. Man har hållit 500 förhör, det finns ingen annan misstänkt och misstankerna kvarstår mot SD.

5. Att 10 utredare inte har lyckats åtala MGM tar jag inte som fakta som talar mot MGM som GM. Vissa fall är av olika skäl komplicerade att utreda och kan ta månader eller tillochmed år innan åtal väcks. Vi vet inte vilka bevis utredningen har eller om de faktisk har några. Avsaknaden av bevis kan mycket väl bero på en MGMs oskuld, men också på en hantering av kropp/FP som göra att inga bevis finns mot någon GM. Skulle man sakna fysiska bevis och det blir ett indiciefall krävs det ännu mer av utredarna att få till åtal.

Tl;dr
Jag tolkar ingen av dina punkter som fakta som tyder på MGM är oskyldig. Man kan tolka det som tecken på oskuld, men det kan också vara andra förklaringar som innebär att MGM är skyldig. Eftersom vi vet så lite av vad utredarna vet så är det svårt att avgöra vilket som är vilket.

Har du (eller någon annan) verkliga fakta som talar för MGMS oskuld så lyssnar jag gärna.

Tack för ett bra inlägg!
Citera
2018-11-02, 09:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Håller med om att pottan verkar helt skruvad men jag tycker att ditt inlägg är helt missriktat. Kritiserar du HD för att komma åt pottan?

Vare sig det du skriver stämmer eller inte så är det helt onödigt att kritisera henne så hårt. Man ska inte slå någon som redan ligger. Dessutom har hennes förmåga att prata inför publik ingen som helst relevans för mordfallet.

Möjligen vill du svara på alla lögner och skitsnack som pottan skriver om men jag tycker det är väldigt felriktat. Det kan ju vara så att HD inte alls är inblandad i dess skriverier så jag förstår inte varför hon ska drabbas.

Jag håller med dig här hoppsann, det känns onödigt att så hårt kritisera henne. Dessutom för privata rädslor som hon inte ens kan rå för. Det är faktiskt ganska många som tycker det är nervöst att tala inför publik.
Citera
2018-11-02, 10:11
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potomac
Yes, I have a lot of information, but only from one side.
/../
I know if Hanna works this weekend and if she can go to Sundsvall. However, I do not know if she is going because we are not talking about it. We are talking about work at work.

Jag tvivlar inte på att du känner HD, på ett eller annat sätt.

Men hur kan du, rent hypotetiskt, verkligen vara genuint övertygad om att hon inte är involverad i mordet? Du verkar, enligt din egen utsago, uppfatta HD som en varm, omtänksam person, vilket jag inte tvivlar på att hon är i sitt yrke. Men hur VÄL kan du enbart utifrån hennes beteende på arbetsplatsen avgöra att hon, hypoteiskt talat, i sitt privatliv inte skulle kunna begå ett våldsdåd i affekt? En människas uppförande i sin yrkesroll behöver inte vara likställd med deras beteende i privatlivet.

Och hur kan du ha "a lot of information" när du samtidigt påstår att ni endast pratar om arbetet på arbetsplatsen?
Citera
2018-11-02, 10:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potomac
Someone asked: Our department has nothing special that distinguishes it. We have come a long way with rädda-hjärnan-larm, and we perform small surgical ingrepp in brains and we have a modern NIMA department. Difficult operations are being purchased in Uppsala. This is like most hospitals our size. This is the truth, even though you probably can google it.
EDIT: The same someone said QUESTIONS I missed to answer. Could only see this one?

I refrain from writing more. I wanted to make Hanna described fair, but I hoped too much. Writers here in the thread do not seem to care about the truth. Glad that a few smart can read and therefore:

Understands both why and the fact that I use google translate (and in fact, Swedish to English to Swedish to English with minor corrections all the time.)

Understand what I said "I correct google so the text is possible to understand"

Know the phrase 15 minutes in the spotlight

mm mm

Good luck with your "investigation". When you get a stroke from trying to think, me and Hanna will take care of you the best way possible, regardless of what you write here. (And don't be afraid trying, thinking won't give you any stroke )

If you read here Hanna, sorry. I meant well. See you. I "know" you are not involved.

TiMi: The stage is yours!
Me: Stage Exit

Att du inte jobbar på H*nn*s avd eller ens inom sjukvården står helt klart efter detta inlägg.
Att inte kunna berätta något alls om det fantastiska och nytänkande vårdsätt som man jobbar på på H*nn*s avdelning avslöjar dig.

Din agenda vet jag inte, men har helt klart mina misstankar. Du avslöjar dig inte genom språket, men genom ditt sätt att tänka. Det liknar i stort en annan skribent som också sa vara en person med insyn. Att du anser att vi tillhör begåvningsreserven ( försöker att tänka ) och stage exit (over and out) är ett exempel.

Mig varken lurar eller skrämmer du. Jag är glad att vi alla här inne är anonyma och det är extra viktigt i denna tråd som har kantats av mycket otäcka hot och dolda budskap, särskilt för dom som är i vänkretsen eller på annat sätt har kännedom om de berörda.

Jag håller med dig att vi ska hålla H*nn* utanför det här, eftersom jag är övertygad om att hon inte har ett dugg med brottet att göra. Hon och barnen får ta en oförtjänt del av skammen och skulden.
Citera
2018-11-02, 10:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Räddahjärnanriktlinjerna är nationella och inte unika för USÖ. Räddahjärnan startar prehospitalt: amulans larmas som prio1 och de förlarmar sjukhus om kriterier uppfylls, kontakt med neurolog (och neurokirurg där de finns) och till röntgen asap för CT. En del län ger trombolys redan via ambulanspersonal på röntgen eller intermediärvård tar över därifrån.

Jobbar HD på NIMA? Eller menar du eftervården på vanlig vårdavdelning efter trombolys/IMAvård? HDs föreläsning för SOS - vad handlade den om? Känns spontant mer relevant att SOS, ambulans och sjukhusets primära vårdgivare diskuterar sitt samarbete eller var larmoperatörerna intresserade av ev samband mellan larmtid och längd på eftervård?

Undrar lite vad du syftar på med mindre ingrepp? De "mindre ingreppen" ni gör utförs väl av neurokirurg? En skalloperation klassas inte som mindre. Undras vad kirurgerna knutna till avdelningen skulle tycka om din beskrivning? 😃 Alla sjukhus med kirurger ska kunna akut trepanera men USÖ har neurokirurger med efternamn som den man som anses vara hjärnkirurgins fader. Nåt att diskutera när ni är på jobbet och diskuterar jobb.

Ytterst oklart vad du velat uppnå med dina inlägg här men tips i framtiden är att sanningen är enklast att komma ihåg och vill man stötta en person är det inte dumt att ta kontakt med den människan. De som lever.

Inom vården väljer ingen vem man vårdar utan ska kunna vara professionell mot brottslingar, aspackade, otrevliga liksom mot människor av andra åsikter, annan religion/hudfärg osv osv. Det är ingen unik egenskap du beskriver hos HD mao.

För övrigt har du inte svarat på mina tidigare frågor som jag ställde 2018-10-30 15.54 #32435.

Ja, om Pottan hade nämnt något som helst av detta du skriver, det hade räckt med en bråkdel, kunde jag möjligen blivit mer övertygad.
Man ser skillnaden på en som vet vad han/hon skriver om och en som inte gör det .
Citera
2018-11-02, 10:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
1. MGM är en tidigare ostraffad helt vanlig familjefar.
2. Åsa Hiding har genom det flagranta missgreppet att 2 ggr misslyckats få MGM häktad på sannolika skäl skrivit in sig i svensk rättshistoria.
3. MGM har under snart 6 månader utsatts för avancerad övervakning över sitt liv såväl fysiskt (tidvis) som digitalt av sin och anhörigas bostäder, bilar etc utan att kunnat ådagalägga honom ansvar för gärningen.
4 . Minst 500 förhör har utförts utan att MGM kunnat ledas i bevis för gärningen.
5. 10 st erfarna(?) brottsutredande arbetar för närvarande heltid med fallet utan att kunna yrka honom ansvar för mordet på Wesström.
Citat:
Ursprungligen postat av Norns
Jag tolkar ingen av dina punkter som fakta som tyder på MGM är oskyldig. Man kan tolka det som tecken på oskuld, men det kan också vara andra förklaringar som innebär att MGM är skyldig.
Jag har klippt lite i era inlägg för att det skall bli lättare att skilja på vad som är fakta och vad som är era egna tolkningar av dessa fakta. Det är tydligt att de här omständigheterna går att tolka på olika sätt, men det finns också en punkt där era uppfattningar om vad som är fakta går isär. Jag syftar då på 'Snor-Johans' tredje punkt, den om övervakning och avlyssning. Här menar alltså 'Norns' att det är oklart om en övervakning har skett (se spoiler):

Är det någon annan här i tråden som kan säga säkert hur det ligger till med det här?
Senast redigerad av Draifos 2018-11-02 kl. 11:11.
Citera
2018-11-02, 10:45
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
/../

Pottan skrev nåt om att HD talat för SOS? Stackare att behöva lyssna på henne. Hon är ju så patetiskt dålig på att tala inför publik, men jag vet att SD beundrar henne för att hon går emot sina rädslor och talar fast hon är pinsamt dålig på det. Hans beundran har framgått i hans geologgar. Ja, det är fint av honom att peppa frugan och jag kan också tycka hon är modig, fast hon borde låta andra tala för lyssnarnas skull.

Jag håller med tidigare postare att ovanstående kritik mot HD faktiskt både är orättvis och inte relevant för mordfallet.

(Dessutom behöver en person inte nödvändigtvis vara en "dålig" talare när hen håller anförande inom ett ämne där hen har praktisk erfarenhet av ämnesområdet, har möjlighet att konsultera anteckningar och/eller power point-presentationer, befinner sig i en lokal som är väl lämpad för både talare och åhörare etc. Att jämföra dessa förutsättningar med en mer informell miljö med spontant tal med sämre ljudförhållanden och en stående/rörlig publik som fallet var vid geo-evenemanget ger helt andra förutsättningar för att kunna hålla ett bra anförande).
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-11-02 kl. 10:47.
Citera
2018-11-02, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag håller med tidigare postare att ovanstående kritik mot HD faktiskt både är orättvis och inte relevant för mordfallet.

(Dessutom behöver en person inte nödvändigtvis vara en "dålig" talare när hen håller anförande inom ett ämne där hen har praktisk erfarenhet av ämnesområdet, har möjlighet att konsultera anteckningar och/eller power point-presentationer, befinner sig i en lokal som är väl lämpad för både talare och åhörare etc. Att jämföra dessa förutsättningar med en mer informell miljö med spontant tal med sämre ljudförhållanden och en stående/rörlig publik som fallet var vid geo-evenemanget ger helt andra förutsättningar för att kunna hålla ett bra anförande).
Håller helt och hållet med här. Träningstillfälle brukar ofta ha mindre antal deltagare och är en helt annan sak än att stå på scen.
Sedan märker jag att Pottan inte gör ens en ansats att förklara sitt makabra nick.
Citera
2018-11-02, 11:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Håller helt och hållet med här. Träningstillfälle brukar ofta ha mindre antal deltagare och är en helt annan sak än att stå på scen.
Sedan märker jag att Pottan inte gör ens en ansats att förklara sitt makabra nick.

Tror att nicket ska vara en hint till oss att hen inte är den som hen utger sig att vara.
Det är menat att det ska vara obehagligt, lite som jokern (i Batman).
Senast redigerad av notknapparen 2018-11-02 kl. 11:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in