2018-11-01, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Läste en undersökning som kom fram till att de som hade ett gränsöverskridande beteende i trafiken, t ex olovligt köra i bussfilen, ofta gick över gränser i resten av livet också.
Ja, enkelt förklarat då.

SDs gränsöverskridande är därför relevant för att ge en bild av den misstänkte mördaren.

SD har, enligt rykten mm:
—Brutit mot de äktenskapliga löftena
—Haft ovälkommen kontakt med Lena, polisanmäld
—Ett gränsöverskridande sätt att få ut Lena ur sin bil, dock inte brottsligt överskridande enligt polisutredningen. Ord mot ord-fall
—Skev inställning till geocachandets regler och förordningar, ev rent fusk
Lösare rykten:
—Ovälkommen sms-kontakt med grannskapets damer
—Fått sparken, cyklat inomhus
—Som mordmisstänkt kontaktat kreti och pleti
Osv!

Det är mycket gränsöverskridande! Och han har kommit ur det vinnande hela tiden. T.o.m skilsmässan verkar lagd på is....?

En gränsöverskridande personlighet.
OM han mördat Lena, går han vinnande ur det?

Om SD har en gränsöverskridande beteende lämnar det ofta tidiga avtryck i ungdomsåren, skolan, tidigare arbeten mm. Vad jag förstår dök han upp i Örebro som ett mer eller mindre blankt papper med inte så regelbundna kontakter med föräldrar eller syskon. Huruvida det är så vet inte jag. Med det intrycket som ges här är att det är uppenbart att familjen mest umgås med HDs föräldrar men det kan ha sina naturliga förklaringar.
Citera
2018-11-01, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Absolut en gränsöverskridande person tror jag också.
Ja, allt detta gör att man får mycket "dålig feeling" runt denna person.

Skulle inte förvåna mig om han kör för fort, parkerar på gräsmattan, trottoaren "för att det är enklare och snabbare", gör chansartade omkörningar, tar sig rättigheter som andra inte tycker är schysst, tränger sig i kön och andra liknade saker. En risktagare helt enkelt. En som brukar komma undan med det mesta genom att le brett, köpa lite bröd till grannarna och vara hjälpsam. Obs, bara spekulation.

Han uppträder också på ett sätt som känns opassande efter en nära väns/älskarinnas död, genom att lägga upp glada och käcka texter och bilder på geocaching- bloggarna, särskilt okänsligt verkade det den första tiden efter LWs död.

Och om han är skyldig till mordet och kommer undan än en gång, då kan han verkligen bli farlig. Få en känsla av att han kan göra vad som helst utan att åka fast.

Om det inte redan är så han beter sig?

Håller med!
Det fetade ovan:
Kan ju vara en fasad. Han hade, enligt uppgift i tråden, fått lyckopiller. Kanske mår han dåligt över att vara falskt anklagad.

Personligen tror jag dock han är skyldig och mår dåligt över misstanken och ev kommande straff snarare än över handlingen.
Den personlighetstyp som han verkar vara utifrån alla spridda postares inlägg, sörjer för sin egen del. Den dåliga handlingen skylls på offret. Det är han själv det är synd om som tvingades in i detta av offrets handlingar.
Ja, har ni sett Gunilla Persson in action, vet ni vad jag menar.
Citera
2018-11-01, 16:13
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om SD har en gränsöverskridande beteende lämnar det ofta tidiga avtryck i ungdomsåren, skolan, tidigare arbeten mm. Vad jag förstår dök han upp i Örebro som ett mer eller mindre blankt papper med inte så regelbundna kontakter med föräldrar eller syskon. Huruvida det är så vet inte jag. Med det intrycket som ges här är att det är uppenbart att familjen mest umgås med HDs föräldrar men det kan ha sina naturliga förklaringar.

Bristen på information från postare, rörande SD:s tidigare liv, är anmärkningsvärt.
Citera
2018-11-01, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nu lär väl även du snart drabbas av den store oratorn

Tillåt mig lägga ett paket i den magra insamlingen:
Mot talar att man ännu efter 5,5 månader inte kommit upp i sannolika skäl.

Då jag är en optimistisk realist tror jag att det kommer att rassla till i rättsapparaten när de flesta gett upp.
Mitt bidrag till kalorifria samlingen: inhandlat bröd till grannarna. En merit om än aldrig så liten.
Senast redigerad av VigosRos 2018-11-01 kl. 16:24.
Citera
2018-11-01, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Gör ett snabbt och oombett inhopp här.
Det fetade: För att en gång för alla försöka klargöra sakförhållandena, ber jag att få hänvisa till att det var MV som för länge sen påstod att det fanns mer som talade för att SD var mördaren, än tvärtom.
Jag bad då MV berätta för oss vad som talade emot SD som LW:s mördare. Som alla vet valde h*n att inte svara mig.
Jag gjorde därför ytterligare ett försök att få svar på min, i mina ögon, högst berättigade fråga. Framgångslöst. Som väntat.

Oombettshoppar likaså. Ang ditt fett: ja den där 'initierade' formuleringen torde väl bara vara en variant på vad Wiki lär ut om fenomenet skälig misstanke:"Sannolikhetsövervikt: Det är mer troligt att den misstänkte är skyldig än oskyldig."
Tror nog, när allt kommer omkring, att postaren nog inte har mer på fötterna än så.
Citera
2018-11-01, 16:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Då jag är en optimistisk realist tror jag att det kommer att rassla till i rättsapparaten när de flesta gett upp.
Mitt bidrag till kalorifria samlingen: inhandlat bröd till grannarna. En merit om än aldrig så liten.

Haha, den meriten var bra 😂
Är han tidigare ostraffad? I så fall är väl det något som talar emot.
Citera
2018-11-01, 16:45
Medlem
Citat:

Jag lägger till att han nekar till brott och att han tidigare är ostraffad.

Jag har funderat på om hans märkliga beteende nu beror på stress eller liknande, men får inte ihop allt.
Citera
2018-11-01, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Bristen på information från postare, rörande SD:s tidigare liv, är anmärkningsvärt.

Ja, det enda vi har är väl just det att en som jobbade på samma ställe som SD men inte kände honom sa han fått sparken och cyklat runt på kontoret i nån slags segertåg
Citera
2018-11-01, 16:49
Medlem
Citat:

Vilket stämmer in på bilden Jag är störst, bäst och vackrast. Det finns inga oegoistiska handlingar, brukar väl debatteras 😁
Citera
2018-11-01, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Ja, det enda vi har är väl just det att en som jobbade på samma ställe som SD men inte kände honom sa han fått sparken och cyklat runt på kontoret i nån slags segertåg
Och denna cykling eller spark förnekades av EG, tror jag Hur mycket det nu är värt eftersom de inte ska känna varandra.
Citera
2018-11-01, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag lägger till att han nekar till brott och att han tidigare är ostraffad.

Jag har funderat på om hans märkliga beteende nu beror på stress eller liknande, men får inte ihop allt.

Haha nekar gör ju alla, det talar inte emot. Tidigare ostraffad, det var även häst Jonna, mantorp, möller, fossmo, styck börjesson mfl.
Så nej det talar heller inte emot.
Citera
2018-11-01, 17:51
Medlem
Snor-Johans avatar
[quote= Norns 6570235 . [B]Du påstår det finns uppgifter som talar mot MGM som GM. Kan du redovisa dessa? [/b]

Eftersom du menar många i tråden är resistenta mot dessa uppgifterna så är det bra om du framför vilka uppgifter det är. Jag har följt tråden noga men dessa uppgifterna som du hänvisar till måste jag ha missat helt.[/QUOTE]
-----------------------------
Jag ska svara dig, Norns LimeTime samt likaledes faktaresistenta bergabo som ställt mig samma avslöjande fråga.

Mycket snällt formulerat så handskas du ovarsamt med sanningen om du påstår dig följt tråden noga och missat dom fakta som talar mot MGM som GM. Därför personifierar du perfekt mitt påstående om den faktaresistens du liksom resten av flocken pga illa dold lynchhunger lider svårt av.

Om man skärskådar dina påståenden så återstår två (2) val. Antingen försöker du lura tråden om att du följt tråden noga eller så bedrar du läsarna om att du missat dom av mig nedan postade fakta. Svarar du nekande på mina 2 påståenden är du/ ni LimeTime och bergabo helt enkelt inte tillräknerliga, Norns.

1. MGM är en tidigare ostraffad helt vanlig familjefar.
2. Åsa Hiding har genom det flagranta missgreppet att 2 ggr misslyckats få MGM häktad på sannolika skäl skrivit in sig i svensk rättshistoria.
3. MGM har under snart 6 månader utsatts för avancerad övervakning över sitt liv såväl fysiskt (tidvis) som digitalt av sin och anhörigas bostäder, bilar etc utan att kunnat ådagalägga honom ansvar för gärningen.
4 . Minst 500 förhör har utförts utan att MGM kunnat ledas i bevis för gärningen.
5. 10 st erfarna(?) brottsutredande arbetar för närvarande heltid med fallet utan att kunna yrka honom ansvar för mordet på Wesström.

Även om MGM vore en rutinerad massmördare (som den före detta polisen Joseph James DeAngelo) skulle det vara en synnerligen kriminalhistorisk bedrift att från dag ett (1) som misstänkt under lupp i 6 mån leka katt och råtta med grova brotts Mikael Nyqvist och & ty det hade INTE en under decennier erfaren mordexpert som DeAngelo lyckats med.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/misstankt-seriemordare-gripen-i-usa-efter-40-ar

Till dom som anfäktar änglavakt och ren flax som bortförklaring på ovanstående fakta så hyser jag liksom vår allas GW inte minsta tilltro till slumpen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-11-01 kl. 18:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in