Citat:
Ursprungligen postat av
FunkyDunky
Känner igen mig i det du skriver! Jag längtar även jag efter att vara frisk igen och uppleva det underbara liv här på jorden, ge inte upp utan stå på dig och tjata hål i vården för du har rätt till en ordentlig undersökning, själv har jag dock gett upp helt på vården för dem inte ens kan lyssna utan är oftast in och ut på 5-10min där dem inte ens brydde sig,lyssnade ellertog en på allvar.. hade du kunnat förklara alla dina symptom lite tydligare?
Ja, som sjuk är det svårt att orka ligga på vården... Mitt enda symptom, förutom snuva som bröt ut igen förra veckan, är en överväldigande trötthet, den där tröttheten och kraftlösheten och hängigheten man får i samband med/under en förkylning. Det är mitt enda symptom, och den tröttheten är så kraftig att jag inte orkar göra någonting om dagarna, orkar inte läsa (trots att jag vanligen kan läsa tio timmar om dagen), orkar inte ens fokusera på TV-serier, att hålla ett samtal ansikte mot ansikte är ansträngande, osv. Denna trötthet kom i samband med att jag blev förkyld för lite mer än två månader sedan, men när alla andra symptom lagt sig så har denna trötthet hängt kvar. Av det skälet, även om jag den senaste tiden haft god kost, tvekar jag på att tröttheten kommer av dålig kost, eftersom den kom i samband med förkylning och måste hänga ihop med den på något vis, tänker jag.
De har ju tagit massa prover och enligt läkaren har jag varken infektion eller inflammation eller någonting sådant. Han tror att det är en trötthet som kan drabba dem som haft en kraftig förkylning och som kan hänga kvar i upp till fyra månader efter en förkylning. Ifall det stämmer betyder det att den skall gå över av sig själv. Jag frågade efter typ antibiotika men läkaren sade ungefär (fritt citerat), "den trötthet du har är antibiotika verkningslöst mot eftersom du inte har några bakterier i inflammationens eller infektionens skepnad i dig".
Det är väl bara att hänga i, men jag känner mig väldigt hopplös just nu, eftersom ingenting förändras, ingenting blir till det bättre... Tack för att ni hänger kvar i tråden.