2018-11-01, 04:43
Medlem
Om vi tappar guldet är det det största fiaskot i klubbens historia. Norling kommer få gå som den största förloraren genom tiderna. Ber till Gud att vi håller undan och byter tränare till nästa säsong. Norling är en katastrof, fruktansvärt tråkig fotboll. Med denna trupp och Malmös usla vårsäsong SKA det bli guld. Att vi knappt gick vidare mot ett publag från Irland i europaleague säger det mesta. Guld till AIK och bort med Norling. Snälla.
2018-11-01, 04:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det skulle svida rejält, absolut - men knappast fiasko väl?
Få tippade väl SM-guld till AIK inför säsongen. 60+ poäng är bättre än tidigare.

Bajen sålde ju tröjor med serieledarna-tryck i somras, men det är efter 30 omgångar det är klart. Är det så att Bajen toppade allsvenskan i 17 omgångar?

Måste säga att det vore ett stort fiasko ifall man inte lyckas vinna. Så som man har satsat inför och under säsongen samtidigt som man hade det stora försprånget i sitt favör. Så allt annat än guld till AIK är ett fiasko.

Med det sagt så är jag fortfarande helt övertygad om att AIK tar det till slut.
2018-11-01, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
Om vi tappar guldet är det det största fiaskot i klubbens historia. Norling kommer få gå som den största förloraren genom tiderna. Ber till Gud att vi håller undan och byter tränare till nästa säsong. Norling är en katastrof, fruktansvärt tråkig fotboll. Med denna trupp och Malmös usla vårsäsong SKA det bli guld. Att vi knappt gick vidare mot ett publag från Irland i europaleague säger det mesta. Guld till AIK och bort med Norling. Snälla.

Då ställer jag frågan som alltid kommer när en person önskar tränarens avgång.

Vem vill DU se istället?

Säg inte Axen nu...
2018-11-01, 07:06
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Måste säga att det vore ett stort fiasko ifall man inte lyckas vinna. Så som man har satsat inför och under säsongen samtidigt som man hade det stora försprånget i sitt favör. Så allt annat än guld till AIK är ett fiasko.

Med det sagt så är jag fortfarande helt övertygad om att AIK tar det till slut.

Du valde nog exakt samma ord som jag hade använt mig av om jag fått svara på frågan först.

Med tanke på satsningen samt försprånget på slutet är det bara guld som räknas. Och jag tror man grejar det i nästsista omgången. Det luktar Peking-miss snart tycker jag.

Liktväl vore ett guld imponerande såklart. Domslut hit och domslut dit: man glömmer lätt att aik haft rätt mycket skadeproblem i år. Kaptenen tvungen att lägga av och ”arvtagaren” satt ur spel tätt inpå premiären. Lägg till Sundgrens sjukdom innan säsongen samt Lundströms och Ekstrands skador så förstår man att det inte varit någon dans på rosor för aik.
2018-11-01, 07:10
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Är det något nytt menar du?

Anmärkningsvärt att någon som bara använder sig av känslostyrda analyser och som är galet partisk får ta en plats på sportbladets redaktion.

Fatta liksom att han får PRÖJS för sina enfaldiga resonemang. Låt han skriva på Svenskafans eller här istället för att ta en plats på en lovande journalists bekostnad.
2018-11-01, 09:36
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Vad fan är det som har hänt med Robert Laul? Har han blivit av med alla sina hjärnceller på sistone? Karln kan ju inte fotboll...

https://twitter.com/robbielauler/status/1057722754592587777?s=21

Det har han väl aldrig kunnat?

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Fast det är väl inte bara han? Har man ändrat något för domarna i år? Är det inte snart dags för proffsteam? Hur många matcher dömer de som dömer flest per säsong. Är det en konspiration för att tvinga fram VAR - som innebär ännu fler domarjobb????

Det värsta är väl att det ÄR proffsteam? Iaf huvuddomarna är ju (iaf en del av dom) heltidsanställda...

Igår, när man för en gång skull var fåtöljsupporter (fyfan vad vidrigt DET är i jämförelse med att se live förresten, hade glömt hur segt det är att se på tv) byttes det match i paus.
Vi var redan körda så det blev BP-Peking i andra istället. Hade BP bara haft en vettig forward hade vi fått kvala iår...

Ser vi till hur många poäng som krävts för att slippa kval/åka ur sedan vi införde 16-lags serie är det ju tur i oturen att vi är så klappusla just iår... Vi slutar ju troligen på 28 pinnar.

08: 25 för att slippa kvala, 23 för att kvala
09: 30 för att slippa kvala, 26 för att kvala
10: 30 för att slippa kvala, 30 för att kvala
11: 29 för att slippa kvala, 26 för att kvala
12: 30 för att slippa kvala, 25 för att kvala
13: 32 för att slippa kvala, 29 för att kvala
14: 33 för att slippa kvala, 30 för att kvala
15: 26 för att slippa kvala, 22 för att kvala
16: 30 för att slippa kvala, 28 för att kvala
17: 31 för att slippa kvala, 25 för att kvala

Vi hade alltså åkt ur direkt 3 gånger iaf med den poängskörden, kvalat hade vi fått göra 8 gånger... Endast två gånger hade vi sluppit kvala med den poängskörden.

Nu återstår två matcher där vi inte har nåt att spela för mer än äran. MFF blir väl mest att försöka hålla nere siffrorna hur vi nu ska lyckas med det. ÖSK på plastaskiten slår vi aldrig, vi har fem pinnar på plast iår (varav tre mot BP).

Nej, det blir att hylla Tobbe på söndag och sedan bara åka upp och avsluta säsongen i ett svinkallt Örebro.
2018-11-01, 09:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Liktväl vore ett guld imponerande såklart. Domslut hit och domslut dit: man glömmer lätt att aik haft rätt mycket skadeproblem i år. Kaptenen tvungen att lägga av och ”arvtagaren” satt ur spel tätt inpå premiären. Lägg till Sundgrens sjukdom innan säsongen samt Lundströms och Ekstrands skador så förstår man att det inte varit någon dans på rosor för aik.

Precis, det är inget snack att om ifall AIK vinner så är man välförtjänta segrare. Det är egentligen Norrköping med ifall man på något magiskt sätt lyckas ta sig förbi. Norling har inte haft det lätt med skador som uppkommit under säsongen och spelare som fått lägga av inför säsongen.

Dock måste jag säga att skadeglädjen kommer vara på topp ifall AIK sumpar detta. Bara att ta fram popcornen och njuta av.
2018-11-01, 10:07
Medlem
Joelfrogs avatar
Peking i Allsvenskan 2018

2018-11-01, 11:14
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Precis, det är inget snack att om ifall AIK vinner så är man välförtjänta segrare. Det är egentligen Norrköping med ifall man på något magiskt sätt lyckas ta sig förbi. Norling har inte haft det lätt med skador som uppkommit under säsongen och spelare som fått lägga av inför säsongen.

Dock måste jag säga att skadeglädjen kommer vara på topp ifall AIK sumpar detta. Bara att ta fram popcornen och njuta av.

Ja Peking klart förtjänta av topp 2. Brutalt stark höst för deras del.

Överlag har det varit lite märkligt när jag kollat Peking i år. De gånger de varit riktigt jävla vassa har de oftast inte vunnit, och de gånger de gjort rätt dassiga (med deras mått mätt) insatser så har de oftast ”stulit” en seger.
2018-11-01, 12:29
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Peking i Allsvenskan 2018

Aka Norrköping tappar guldet på Trelleborg.
2018-11-01, 12:52
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Fast du måste väl ändå medge att det vore ett betydligt större fiasko sett till säsongen som helhet om AIK nu skulle lyckas missa guldet jämfört med att Bajen gjort det?

Innan säsongen - ja, det kan man absolut argumentera för - men så som säsongen utvecklats vore det verkligen anmärkningsvärt om Peking skulle lyckas gå om.

I formtabellen har Pekin skuggat oss sedan omgång 7 och det är det enda laget dom vunnit mot oss.
Senast redigerad av Gullegubben 2018-11-01 kl. 12:56.
2018-11-01, 13:21
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Djurgårdare, vad tycker ni om att era spelare ber mot Mekka och Allah när de firar sina mål?

https://gfx.aftonbladet-cdn.se/image-c/29919086/700/normal/2c07972256/fdsfds.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in