Citat:
Du var mig en halsstarrig debattör.Med mitt "I det fallet en annan GM", talar jag naturligtvis om detta fallet - mordet på LW. Jag talar inte om alla fall som någonsin funnits, där mord inte blivit styrkt, exempelvis fallet om älgen. I älgfallet så var det ju inte styrkt att en brottslig gärning begåtts, eftersom det styrktes att älgen var boven i dramat. Dessutom är en älg också något som "pekar åt ett annat håll", vilket är det jag sagt från början gäller. SD kommer således inte bli avskriven från sin misstankegrad såvida inget nytt kommer fram som pekar åt något annat håll.
Over and out.
Over and out.
Men med risk för att dra varning för tjafs, vill jag göra dig uppmärksam på att du resonerar fel.
Se mitt kursiverade. I älgfallet var det hos åklagare och utredande poliser visst styrkt att brott begåtts, detta eftersom man visste att den döda AW dött av "annans handaverkan" så rubriceringen för utredningen var 'mord'. Poliser och åkl ansåg det styrkt att hon var dödad, eftersom man helt uteslutit olycksfall resp suicid.
Maken IW nekade naturligt nog hela tiden till att ha mördat sin hustru, eftersom han visste att han inte dödat henne. Problemet för utredarna var att man på IW vid t ex kroppsbesiktningen, inte funnit något som direkt band honom till ett dödande och därför var han under 5 månader i Polisens och åkl:s ögon AW:s mördare.
När älghåren upptäcktes och man långsamt började förstå sammanhangen, tvingades utredarna inse att deras "första styrkt" inte stämde. AW var visserligen dödad av annan, men det var pga av "annans klövaverkan"..
Med ovanstående vill jag illustrera att vad som är "styrkt" ena dagen, radikalt kan ändras Dag 2 när/om nytt material eller nytt tänkande framkommer.
Utredningen gällande LW:s död har nu pågått i snart 6 månader. Det är en förfärligt lång tid för hennes anhöriga att genomlida. Inte blir det heller bättre för dem när de ju vet, att ju längre tiden går, desto sämre är chansen till ett uppklarande.
Vet inte om jag vågar skriva enl nedan, men om vi presumerar att SD inte dödat LW, så är ju hans situation inte heller avundsvärd. Får inte åkl och poliserna fram mer belastande material rörande SD, eller kan presentera en annan gärningsperson, så blir han i mångas ögon en odömd mördare, en "titel" han inte på egen hand kan avsäga sig.
Jag gissar att det sistnämnda inte l nån nämnvärd utsträckning kommer att göra Flashbacks hyenor, ingen nämnd ingen glömd, sömnlösa.
Senast redigerad av Carinah78 2018-11-01 kl. 07:53. Anledning: Strök citat-tecken kring debattör. Av anständighet.
Senast redigerad av Carinah78 2018-11-01 kl. 07:53. Anledning: Strök citat-tecken kring debattör. Av anständighet.