2018-10-31, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Din sista mening... är det någon som varit aktuell i tråden tidigare?

Hur är det med JG ska han med som sällskap?

Lackey är en anställd på Groundspeak i Seattle, hon var med på ett event i Örebro vintern 2016 eller -17 och träffade Cachare, bla LW och SD, har funnits en bild här i tråden tidigare där SD falangen ondgjort sig över att LW står i centrum av bilden..

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du undrar om folket på eventet skall "lalla med och låtsas som att det regnar"?
Sundsvall ligger i Sverige. I landet Sverige liksom i de flesta andra länder som vill se sig som civiliserade, låter man myndigheter utreda brott och döma dem som begått såna handlingar.
Vill du ändra på det? Införa ståndrätt?

De flesta CIVILISERADE mördar inte, ej heller misshandlar och ofredar kvinnor. Blott det sista borde göra att SD inte är välkommen. När han nu också är misstänkt för Mord på en mycket respekterad geocachare, skulle bara en narcissist som han komma på tanken att åka på Geocacharnas stora "årsmöte".
NORMALA människor skulle med hänsyn till BO och hennes vänner samt anhöriga låta dessa få träffas ifred för att bla sörja, utan att misstänkte mördaren slemmar omkring och flinar.
Citera
2018-10-31, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Potamac klarade inte av mina kontrollfrågor om neurologkliniken i Örebro, kanske håller hen på att samla in uppgifterna nu
Känns som Potamac skrev ganska detaljerat och öppenhjärtligt, och som någon sa, inte verkar ha en agenda mer än att säga som det är med HD och hennes jobb.
Konstigt att ni inte ställde mer frågor till en viss annan här inne som helt klart spred lögner. Helt ofattbart hur vissa människor fungerar.

Om någon kommer in och mer eller mindre styrker det jag tror om brottet, så inte tar jag det som sanningen direkt. Om det sedan kommer helt osannolika saker som inte ens finns på kartan, ja då är det ett troll, oavsett om hens teori skulle passa min teori.
Citera
2018-10-31, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej, har inte sett systerhax men det är över 500 anmälningar så jag kan ha missat det.

Edit, Såg att Lackey från HQ kommer vara där.
Vad har Lackey med detta att göra? Hen har varit på dom flesta FAD här i Sverige.
Citera
2018-10-31, 08:41
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
I Snor-Johans inlägg som jag citerade så skrev S-J att flera i tråden är ”resistenta mot uppgifter som talar mot MGM som GM”. Därav efterfrågade jag vilka dessa uppgifter är.
Jag tror att SD är skyldig till mordet på LW men jag kan såklart tro fel. Finns det uppenbara omständigheter som talar emot SD så tar jag gärna del av dessa. Mer komplex än så var inte min fråga.

Vad gudstro eller en annan postare (MV) har med min obesvarade fråga till S-J att göra kan ni lämna mig utanför. Jag besitter varken förmågan att läsa tankar eller en religös tro.
Fortsätt gärna bemöta varandra, jag ämnar inte hamna i några långdragna diskussioner med någon av er.
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Det är märkligt att inte Snoris kan svara på frågan vad det finns för uppgifter som talar emot SD som GM.
Det finns i mina ögon inga bevis som kommit fram om detta. Det är lätt att säga att någon är oskyldig men upp till bevis!
Jag tycker att det blir helknäppt att begära av någon att han skall bevisa att han är oskyldig. Det man börjar undra är ju om inte flera av er i den här tråden har råkat hamna i ett drev (dvs. drabbats av en närmast religiös övertygelse om att SD är gärningsmannen), eller om ni kan visa på några förnuftsmässiga argument överhuvudtaget till stöd för er tro.

Vad är det egentligen som talar för att SD skulle vara gärningsmannen?
Citera
2018-10-31, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
MSG?
En för mig ny akronym.

Du undrar om folket på eventet skall "lalla med och låtsas som att det regnar"?
Sundsvall ligger i Sverige. I landet Sverige liksom i de flesta andra länder som vill se sig som civiliserade, låter man myndigheter utreda brott och döma dem som begått såna handlingar.
Vill du ändra på det? Införa ståndrätt?

OffT: Jag befinner mig f n i tjänsten i Berlin. Här är det mycket kort avstånd till den förflutna tiden. Här är historien levande. Här minns man ännu "gatans parlament" under 30-talet. Fast då gick man inte med höjda högafflar, då tågade man med SA-standar.
Nånting säger mig att du bergabo gärna hade tågat med då.
Kanske idag också?

Märk ord om du vill.
Vem orkar ta åt sig av din härskarteknik?
Nu handlar det om människors känslor. Hur folk kommer reagera när SD dyker upp. Han kommer troligtvis förstöra hela tillställningen.
Ska man hålla någon minnesstund för Lena? Var kommer SD befinna sig då? Sitta gömd på sin kammare?
Jag hoppas verkligen att polisen infinner sig vid eventet.
Citera
2018-10-31, 08:45
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tycker att det blir helknäppt att begära av någon att han skall bevisa att han är oskyldig. Det man börjar undra är ju om inte flera av er i den här tråden har råkat hamna i ett drev (dvs. drabbats av en närmast religiös övertygelse om att SD är gärningsmannen), eller om ni kan visa på några förnuftsmässiga argument överhuvudtaget till stöd för er tro.

Du begär alltså att folk ska redovisa varför de tror SD är skyldig men motsätter dig att man frågar en användare varför denne tror det motsatta?
Citera
2018-10-31, 08:46
Medlem
Citat:

Tror det är över 1000 gånger du ställer samma fråga och tittar du l tråden ser du otaliga svar.
Du är antagligen:
1. Helt rubbad
2. Oförmögen att läsa och förstå innebörden om vad andra skriver
3. Sitter bara här för att förstöra och roa dig över ett fruktansvärt brott
Citera
2018-10-31, 08:46
Medlem
Citat:

Men Draifos, varför alla dessa frågor från dig? Du har ju följt tråden från början så jag tycker att du läser om den igen.
Citera
2018-10-31, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis min tanke. Och det skrev jag till kontot igår. Likaså är viss info som postades igår väldigt enkel att få fram med ett par enkla googlesökningar. Och med datumen som hela tiden ändrades känns det hela ju högst suspekt.
Ändrades datumen HELA tiden?
Bra att förstärka allt negativt... Låter på dig som som hen ändrade datumen gång på gång.

Jag såg att nått inte stämde med datumen direkt, men sen kom ju ett förtydligande, med tider dessutom. Er stora sanningsspridare TiNi kan väl bekräfta eller dementera HD:s tänkta schema.
Potamac ger ju detaljer som kanske är googlebara, men varför skulle hen googla bilder och liknande för att skriva detta här? Ser inte den agendan.
Citera
2018-10-31, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vad har Lackey med detta att göra? Hen har varit på dom flesta FAD här i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Märk ord om du vill.
Vem orkar ta åt sig av din härskarteknik?
Nu handlar det om människors känslor. Hur folk kommer reagera när SD dyker upp. Han kommer troligtvis förstöra hela tillställningen.
Ska man hålla någon minnesstund för Lena? Var kommer SD befinna sig då? Sitta gömd på sin kammare?
Jag hoppas verkligen att polisen infinner sig vid eventet.

Hoppas Lackey kommer hålla en minnesstund för Lena, de hade som sagt träffats tidigare. Lena var en mycket uppskattad Geocachare och Lackey kommer trots allt från HQ.

Hoppas också avskum som EGT och SD, JG håller sig långt borta från både event och minnesstund.
EGT gör inget annat än besudlar och ljuger om LW samtidigt som hen skriker om att SD är oskyldig till allt.
Ja EGT, du har VERKLIGEN inget att göra på en sådan minnesstund. Kryp nu tillbaka under din sten och skäms.
Citera
2018-10-31, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ändrades datumen HELA tiden?
Bra att förstärka allt negativt... Låter på dig som som hen ändrade datumen gång på gång.

Jag såg att nått inte stämde med datumen direkt, men sen kom ju ett förtydligande, med tider dessutom. Er stora sanningsspridare TiNi kan väl bekräfta eller dementera HD:s tänkta schema.
Potamac ger ju detaljer som kanske är googlebara, men varför skulle hen googla bilder och liknande för att skriva detta här? Ser inte den agendan.

Jag tror nog HD har bett den nyreggade att lägga upp hennes arbetstider och försvara henne. HD läser väl här?
Citera
2018-10-31, 08:57
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullranka
Hade jag varit Hanna hade jag inte cyklat till jobbet idag med den nämnda jackan och cykeln.

Tycker att Hanna ska prata med sina arbetskamrater och säga att hon vet vad som skrivs här och klargöra vad hon tycker är okej eller inte att skriva. Bästa av allt hade varit om hon satte ihop en liten text som hon ville skulle komma till vår kännedom om hon vågar. Tror också att hon är i en väldigt svår situation som fru och mamma till Stefans barn inte bara för att han är MGM utan också för att han verkar vara en så manipulativ person att hon kanske inte vågar prata ens med sina närmaste.

Eller varför inte skapa ett konto och kortfattat bara skriva något?

Jag håller med om mycket du skriver men att uppmana någon som är nära ett brott att skriva här under eget namn är det dummaste du kan göra.

I de trådar där personer har uppgett riktiga namn så blir de oerhört hånade och ifrågasatta. Oftast är det närstående till brottsoffer som har trott att de kan förklara men de gör allt värre för sig själva genom att skriva här.
Så Hanna ska absolut inte uppmanas att skriva något här under eget namn, för sin egen skull.
Kanske skriver hon redan med ett alias.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in