2018-10-31, 23:08
Medlem
Jag skulle inte skickat med mitt barn på utflykt med sd och hans barn ut i skogen.
Tänker på kompisar till barnen. Föräldrarna kan väl inte ha missat att SD är MGM... Nej, han är inte dömd för något, men nog skulle det kännas väldigt olustigt.
Sedan tog han ju även kort på sitt barn och kompisen och lade ut på nätet.

Stackars barn och anhöriga runtom som drabbas av en mördares handling. Måste påverka oerhört.
Citera
2018-10-31, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Fast då finns det uppenbarligen något som pekar åt annat håll. I det fallet en annan GM.

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag förstår ärligt talat inte vart du vill komma med denna diskussionen. Att du inte håller med om att; om utredarna finner ett styrkt alibi för SD, så innebär det att det har dykit upp något som pekar åt ett annat håll? För det är nämligen det jag har svarat Rosamund på, och är vad jag diskuterar. Vad du vill diskutera förstår jag inte.
Se överst vad du tidigare ikväll svarade Rosamund.
Du glömmer [avsiktligt?] möjligheten av älgen. Nu när jag har berättat för dig om dess existens och hur det i grunden kom att ändra en mordutredning som även den hade pågått i 5 månader, så hade det varit skoj om det hade visat sig vidga ditt tänkande.
Lite grann.
Over and out.
Citera
2018-10-31, 23:44
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Se överst vad du tidigare ikväll svarade Rosamund.
Du glömmer [avsiktligt?] möjligheten av älgen. Nu när jag har berättat för dig om dess existens och hur det i grunden kom att ändra en mordutredning som även den hade pågått i 5 månader, så hade det varit skoj om det hade visat sig vidga ditt tänkande.
Lite grann.
Over and out.

Med mitt "I det fallet en annan GM", talar jag naturligtvis om detta fallet - mordet på LW. Jag talar inte om alla fall som någonsin funnits, där mord inte blivit styrkt, exempelvis fallet om älgen. I älgfallet så var det ju inte styrkt att en brottslig gärning begåtts, eftersom det styrktes att älgen var boven i dramat. Dessutom är en älg också något som "pekar åt ett annat håll", vilket är det jag sagt från början gäller. SD kommer således inte bli avskriven från sin misstankegrad såvida inget nytt kommer fram som pekar åt något annat håll.

Over and out.
Citera
2018-10-31, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du ska absolut kontakta polisen.

Detta beteende stärker min tro att det är rätt Gm som är misstänkt.
Dessutom stärker det min tro att han även har tagit kontakt med arbetskollegor till HD som Tinna sa. Det stärker också min tro att Tinna talar sanning.

Känns som han lider av ett mycket allvarligt sjukligt kontrollbehov.
Han kan absolut inte kontrollera sitt kontrollbehov

Nej, ränderna går aldrig ur en grävling, en kvinnomisshandlare slutar inte att slå, och ett kontrollfreak kan inte sluta försöka kontrollera.
Du skrev så bra att jag ville ha med det en gång till...
Citera
2018-10-31, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja
Lämnas sådan information vidare till polisen? Även om det inte är ett brott i sig att be någon sluta skriva så är det mycket anmärkningsvärt att han gör sånt i det läget han är i som MGM.
Citera
2018-11-01, 00:49
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Lämnas sådan information vidare till polisen? Även om det inte är ett brott i sig att be någon sluta skriva så är det mycket anmärkningsvärt att han gör sånt i det läget han är i som MGM.

Ibland försvinner sådant tyvärr på vägen. Holmes bör få be att tala direkt med någon som har hand om tips som rör Wesströmsfallet.
Citera
2018-11-01, 06:07
Medlem
[quote=EnGodTanke|65695144]
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD anhölls och förhördes och jag TROR att HD förhördes under tisdagen, så som många andra inblandade. Om hon varit på något mer förhör eller om ens det under tisdagen kallas förhör, vet jag inte.

Ang. bilen: Det var bara nått jag hörde fladdra förbi, att HD hade bilen. Det var den uppgiften jag fick att polisen inte kunde plantera någon avlyssning eller liknande när SD satt i förhör.
Försöker förstå... skriver Du om tisdagen när LW var försvunnen... (ej hittad)?

Var SD anhållen då? Och var HD ev på förhör... och många andra... innan LW hittades...

Ps... mer funderingar.. kan det ha varit den dagen HD blev väckt och fick huset genomsökt...
kommer inte från Dig EGT utan från TiNi (HD:s ev arbetskamrater) Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-11-01 kl. 06:27.
Citera
2018-11-01, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Kanske inte superkonstigt eftersom SD ändå är misstänkt för ett oerhört allvarligt brott. Ungefär som att de från BOs arbetsplats inte heller skriver här.
Det konstigaste är ändå att MGM fortsätter med att mata ut text och bilder och platser där han är offentligt.
Det kan iof vara arbetskamrater till SD som är här och skriver... men dom passar sig nog för att avslöja det.
Citera
2018-11-01, 06:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du begär alltså att folk ska redovisa varför de tror SD är skyldig men motsätter dig att man frågar en användare varför denne tror det motsatta?

Var befinner du dig någonstans , Saudiarabien?

- I Sverige har vi inte omvänd bevisföring. Det hör för oss till en otäckt mörk historia men det praktiseras fortfarande i diktaturernas tortyrceller.

- Man är INTE som utgångspunkt dömd för en gärning och själv ålagd att bevisa sig oskyldig tills det är ställt utom rimligt tvivel man utfört gärningen.

- Rättssäkerheten begär att "folk" redovisar varför "någon" anklagas för mord. Det borde du liksom vi andra vara oändligt tacksamma för ty den förutan faller rättsäkerheten ihop som ett korthus.

- I det fallet kan denna tråd kan ge oss en utmärkt föreställning om hur det rättsligt skulle beskaffa sig då.

- Måhända mer pedagogiskt uttryckt är att du visar oss trolleritricket och bevisar att det inte är du som utfört mordet på Wesström?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-11-01 kl. 07:00.
Citera
2018-11-01, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Var befinner du dig någonstans , Saudiarabien?

- I Sverige har vi inte omvänd bevisföring. Det hör för oss till en otäckt mörk historia men det praktiseras fortfarande i diktaturernas tortyrceller.

- Man är INTE som utgångspunkt dömd för en gärning och själv ålagd att bevisa sig oskyldig tills det är ställt utom rimligt tvivel man utfört gärningen.

- Rättssäkerheten begär att "folk" redovisar varför "någon" anklagas för mord. Det borde du liksom vi andra vara oändligt tacksamma för ty den förutan faller rättsäkerheten ihop som ett korthus.

- I det fallet kan denna tråd kan ge oss en utmärkt föreställning om hur det rättsligt skulle beskaffa sig då.

- Måhända mer pedagogiskt uttryckt är att du visar oss trolleritricket och bevisar att det inte är du som utfört mordet på Wesström?
Om Du nu fortfarande befinner i Dig i en (mar)dröm och inte vaknat ännu så befinner Du Dig när Du vaknar på FB inte i en rättssal... här spekulerar vi och tror. Ingen behöver bevisa något här...
Citera
2018-11-01, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Försöker förstå... skriver Du om tisdagen när LW var försvunnen... (ej hittad)?

Var SD anhållen då? Och var HD ev på förhör... och många andra... innan LW hittades...

Ps... mer funderingar.. kan det ha varit den dagen HD blev väckt och fick huset genomsökt...
kommer inte från Dig EGT utan från TiNi (HD:s ev arbetskamrater) Ds
Tufsan, det blev litet rörigt med citeringarna där, men nu försöker jag också rådda i detta:
Som jag förstått anmäldes LW försvunnen tidigt på morgonen 15/5 (bekräftat av tidningar) och SD blev förhörd och anhållen en kort tid samma dag ( också media, fast färre källor). Om TiNis uppgifter om husrannsakan hos HD stämmer, är det logiskt att den genomfördes den dagen. Men kan de verkligen ha gjort den tidigt på morgonen? Även om t.o.m. Medinsyn (ofrivilligt?) får oss att förstå att allt pekade på SD, låter det märkligt om de var så snabba. Och TiNi borde fått höra hur hemskt det var att få hemmet uppochnervänt precis innan resa?
Citera
2018-11-01, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Tufsan, det blev litet rörigt med citeringarna där, men nu försöker jag också rådda i detta:
Som jag förstått anmäldes LW försvunnen tidigt på morgonen 15/5 (bekräftat av tidningar) och SD blev förhörd och anhållen en kort tid samma dag ( också media, fast färre källor). Om TiNis uppgifter om husrannsakan hos HD stämmer, är det logiskt att den genomfördes den dagen. Men kan de verkligen ha gjort den tidigt på morgonen? Även om t.o.m. Medinsyn (ofrivilligt?) får oss att förstå att allt pekade på SD, låter det märkligt om de var så snabba. Och TiNi borde fått höra hur hemskt det var att få hemmet uppochnervänt precis innan resa?
Ja jag ska kolla tillbaka i tråden... har för mig att EGT skrivit att hen hade för sig att HD var på förhör den 15:e... någon ifrågasatte det och då kom frågan upp om HD hade bilen... som EGT skrivit tidigare i tråden...
Ja det var TiNi som skrivit att HD sagt att hennes hem blev genomsökt och att allt var en röra efter besöket.

Kanske stämmer det att HD fick besök av polisen på fm när hon låg och sov... (eller sov räv beroende på hur mycket hon visste om vad som hänt).

Hittade vad EGT skrev...Inlägget från EGT är skrivet igår 17.51
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-11-01 kl. 08:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in