2018-10-31, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jag har en fråga till Potomac. Är du/ni medvetna om kopplingen mellan Lenas smeknamn Softpochahontas och ditt/ert alias Potomac? Flera har ju påpekat det hotfulla/kusliga i att nämna HD:s cykel och färg på jacka. Att du/ni kallar er Potomac känns... underligt och/eller kusligt! Hur tänkte du/ni egentligen där?

Det finns en koppling, som du helt riktigt säger. Är det en slump?

"The Patawomeck tribe is a state-recognized Indian tribe based in Fredericksburg. Dating its presence on the south bank of the Potomac River to about AD 1300, the tribe lived relatively far from the English settlement at Jamestown but nevertheless played a major role in the politics and warfare of the early colonial period. In an effort to maintain its own independence, the Patawomeck tribe regularly played its more powerful Indian neighbors and the English colonists against one another. Tribal members traded food to starving colonists in 1609; hosted an English boy, Henry Spelman, for a time; and helped the English kidnap Pocahontas, daughter of the paramount chief Powhatan. "

https://www.encyclopediavirginia.org/Patawomeck_Tribe
Citera
2018-10-31, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, man kan få ut mycket av denna tråd
Jag kan tyvärr inte bestämma mig för vem som är mer trovärdig, om någon.

I pottans fall tänker jag att om hen ljuger om en sak kan hen ljuga om mer. Enligt mig är det lögn ang. Google translate. Innan jag insåg detta tyckte jag dock att hen verkade trovärdig.

Den andra skribenten har jag inte "ertappat" med någon uppenbar lögn ännu. Men där finns det annat som jag gör mig reserverad.

Potomac är inte tillförlitlig. Vilken arbetskamrat tar ett sådant nic med koppling till Pocahontas? Softpocahontas.
Nej, här ligger en hund begraven.
Citera
2018-10-31, 20:18
Medlem
Notera också att den engelska pojkens namn som låg bakom kidnappningen Henry Spelman. Spillevinken m.a.o.
Citera
2018-10-31, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det tror jag också. Om inte SD blir åtalad för mordet på LW så tror jag att ingen blir dömd för mordet. Det kommer vara polisiärt uppklarat, där utredarna är övertygade om att SD är mördaren. Om så blir fallet, tror jag att det kommer att bero på att det inte gått att fastställa utom rimligt tvivel att LW bragts om livet. Detta pga. att polisen misslyckades med att finna LW:s kropp tidigare.
Här tror jag lite annorlunda.
Om det skulle visa sig att mordet inte blir uppklarat beror det nog på att Inga Bevis har funnits, och det får iaf mig att fundera på ett planerat mord.
Mördad är hon, det hyser jag inga tvivel om
Citera
2018-10-31, 20:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det finns en koppling, som du helt riktigt säger. Är det en slump?

"The Patawomeck tribe is a state-recognized Indian tribe based in Fredericksburg. Dating its presence on the south bank of the Potomac River to about AD 1300, the tribe lived relatively far from the English settlement at Jamestown but nevertheless played a major role in the politics and warfare of the early colonial period. In an effort to maintain its own independence, the Patawomeck tribe regularly played its more powerful Indian neighbors and the English colonists against one another. Tribal members traded food to starving colonists in 1609; hosted an English boy, Henry Spelman, for a time; and helped the English kidnap Pocahontas, daughter of the paramount chief Powhatan. "

https://www.encyclopediavirginia.org/Patawomeck_Tribe

Det var som sjutton!
Det är klart att det inte är en slump.
Eller hur
Ingen arbetskamrat som har hittat på det namnet.
Bra jobbat!
Citera
2018-10-31, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nu kan jag inte hålla mig längre, men eftersom ärendet är känsligt ska jag bara kort beskriva det.

SD har koll på vilka som skriver i tråden och vad, han jobbar aktivt på att ta reda på vilka de är bakom nicken. Jag kan inte utveckla mer, men en polisanmälan ligger inte långt borta.
Jag är redan känd av SD men han kartlägger er andra och försöker ta reda på vilka ni är.

Jag har inte haft möjlighet att följa tråden men här har det
rullat på, det ena värre en det andra.

Jag undrar vad du har för täckning för det du påstår?
Citera
2018-10-31, 20:49
Medlem
Nedanstående fråga ställdes tigare idag:
Citat:
Kan SD bli avförd innan något dyker upp som pekar åt annat håll?
-varpå jag svarade enl nedan:
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Självklart kan så ske.
Det behövs "bara" att ett mycket trovärdigt vittne, ett med blankt belastningsregister etc, dyker upp och ger SD ett 100%-igt alibi för morddagen.

Ett sånt vittne skulle teoretiskt ha kunnat varit ute och backpackat sedan mitten av maj och därför inte hört talas om att LW hittats mördad och att SD är misstänkt.

Säger INTE att ovanstående är sannolikt, men eftersom du frågade, ville jag vara hjälpsam och berätta hur det kan gå till att bli avförd, helt utan att nån ny misstänkt dykt upp.
Varsågod.
Skribenten Rosamund är en väl fostrad sådan, vilket ledde till följande replik och framtidsfundering:
Citat:
Tack då får vi nog häcka länge till i tråden.
Det där med framtiden oroar mig inte, för statistiskt sett har jag gott om den varan, men nedanstående feltänk oroar mig desto mer:
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Fast då finns det uppenbarligen något som pekar åt annat håll. I det fallet en annan GM.
FEL TÄNKT!
I en rättsstat, en äkta, alltså i en sån som Sverige gärna vill se sig som, behövs det absolut ingenting som behöver peka på en annan gärningsperson för att SD, efter att ett ovan skissat alibi presenterats, han omgående hade avförts från misstanke och utredning!
Förstår du inte Netherworld hur galet du skriver (tänker?)?

För efter rättsstatens principer, hade polismyndigheten omedelbart insett att man varit på fel spår och behövt tänka om.
För om mitt hypotetiska scenario hade uppstått, hade Örebropolisen behövt inse att den döda personen kanske inte ens hade blivit mördad.
Jfr med fallet med kvinnan som älgdödades: hade maken plötsligt fått ett alibi, hade Polisen kanske snabbare förstått att det inte ens var fråga om ett mord, utan om en älg som dödat kvinnan.
Så nej, det behövs inget som pekar på annan gärningsperson för att en misstänkt skall kunna avföras, det behövs poliser som inte tänker och arbetar smalspårigt.
Och ett trovärdigt vittne.
Du fattar, va?

Läs om "mördarälgen" här:
https://www.expressen.se/kvallsposten/alg-dodade-ingemars-hustru--misstanktes/
Edit: Glömde påpeka att maken IW var misstänkt för mord under 5 (fem!) månader.
Fundera allihop på hur det kändes för honom.
Tack.
Senast redigerad av Carinah78 2018-10-31 kl. 20:53.
Citera
2018-10-31, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag har inte haft möjlighet att följa tråden men här har det
rullat på, det ena värre en det andra.

Jag undrar vad du har för täckning för det du påstår?

Vad sägs om digitala spår direkt till SD.
Citera
2018-10-31, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Här tror jag lite annorlunda.
Om det skulle visa sig att mordet inte blir uppklarat beror det nog på att Inga Bevis har funnits, och det får iaf mig att fundera på ett planerat mord.
Mördad är hon, det hyser jag inga tvivel om

Den tanken har alltid funnits hos mig, sedan tidigt. I så fall ända sedan han först upplevde sig kränkt. Troligen långt innan bilincidenten och före de massiva SMSen. Gissar jag.
Citera
2018-10-31, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det var som sjutton!
Det är klart att det inte är en slump.
Eller hur
Ingen arbetskamrat som har hittat på det namnet.
Bra jobbat!

Det var #Blessedfruit som visade vägen.
Citera
2018-10-31, 21:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var #Blessedfruit som visade vägen.

Bra jobbat båda!
Citera
2018-10-31, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jag har en fråga till Potomac. Är du/ni medvetna om kopplingen mellan Lenas smeknamn Softpochahontas och ditt/ert alias Potomac? Flera har ju påpekat det hotfulla/kusliga i att nämna HD:s cykel och färg på jacka. Att du/ni kallar er Potomac känns... underligt och/eller kusligt! Hur tänkte du/ni egentligen där?
Det är väl ingen normalbegåvad som inte tror att detta är ännu en av SD-sekten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in