2018-10-30, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Att vad inte är svårredigerat för vem?

Google web-cache för dem som jobbar med det?

Denna diskussion är till sin natur ganska subjektiv, Q är ju en tes som inte gått att leda i bevis ännu.

Det blir således mycket av - jo så är det, nej så är det inte.

När det gäller socialblade så anser iallafall jag att vi nu har bevis för att FH tes inte är korrekt.
(jag får medge att jag hoppades att den skulle vara korrekt , när jag satt och provade olika twitteradresser såg det lovande ut)

Det tillför därför lite till diskussionen att fortsätta driva sin tes in absurdum när den är motbevisad.

Just denna diskussion om socialblade var givande, en tes lades fram och motbevisades.
Detta visade också på att tråden, om tråden vill, kan tillföra något till diskussionen.

EDIT: inlägg var till Hewasright
Citera
2018-10-31, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Med en handelsrådgivare som Peter Navarro, välkänd (och bland ekonomer väldigt ensam) förespråkare för handelskrig samt författare till t.ex. ”The Coming China Wars”, ”Death by China: Confronting the Dragon – A Global Call to Action” och ”Crouching Tiger: What China's Militarism Means for the World” så är Trumps inställning gentemot Kina knappast förvånande..

Det lilla Q sagt om Kina är väl typ,
Citat:
What if China, Russia, and others are coordinating w/ POTUS to eliminate the NWO?
Citat:
Why are China & Russia communist S/closed?
Can you find an owl / Y there?
Was this to prevent evil from entering?
Was this to protect their children/people?
Why was BO shamed during trip to China, SA, other locations?
How was POTUS hosted?
Compare.
Think.
Fantasy land.

Det var typ hintar att Kina tillhörde good guys.

Jag tycker inte alls det ser ut så och på senare tid är det mer att Kina konspirerat med deep state, full access to HRC server osv.

Sen har ju Trump startat trade war med Kina, eller iallafall tariffer.

Ovan tycker jag ger en god indikation på vad Q är, han gissar vilt.
Citera
2018-10-31, 10:42
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag tycker det ser ut som Trump försöker knäcka ryggen på Kina.

Vad tror vi om det?
Deep State har valt ut Kina till att bli nästa supermakt efter att planen att nedmontera väst fullbordats. I planen ingår en världsregering med gemensam världsvaluta. Planen var alltså att hela världen skulle styras som en tyranni.

Trumpadministrationen (amerikanska militären) har satt käppar i hjulet på denna plan.

Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Q har inte nämnt detta med ett ord.
Q har nämnt "China" i 65 inlägg.

Q #2351* har jag nämnt tidigare i sammanhanget:

Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Q #2350:
Citat:
Q !!mG7VJxZNCI 6 Oct 2018 - 2:50:46 AM
Look HERE [RUSSIA]
DO NOT LOOK HERE [CHINA]

https://www.youtube.com/watch?v=aeVrMniBjSc
Worth 43 minutes of your time.
FAKE NEWS WILL NEVER REPORT.
Important to understand going forward.
FACTS MATTER.
Q
Utan att ha tittat på videon som länkas tror jag mig kunna kommentera det vesäntliga i posten.

Deep State vill att vi fokuserar på Ryssland som den stora elaka boven samtidigt som dom förbereder Kina att ta över som ny supermakt.

* qmap.pub hade missat ett Q-drop (jag tror det var 1930) vilket gjorde att räkningen för inlägg efter detta felade med ett nummer. Det är nu rättat. Därav 2350 -> 2351.
Citera
2018-10-31, 11:21
Medlem
Citat:
* qmap.pub hade missat ett Q-drop (jag tror det var 1930) vilket gjorde att räkningen för inlägg efter detta felade med ett nummer. Det är nu rättat. Därav 2350 -> 2351.

Tack för info som denna, gör det betydligt lättare att följa i brist på tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ganska exakt, Kina har sitt egna internet och sina egna nätverk där de kan censurera dokument och bilder så att du kan skicka men ingen tar emot det

Tankemässigt är det vettigt att tänka på infrastruktur för digital kommunikation i Kina som ett hårt styrt företagsnätverk istället för Internet. Dvs någon annan bestämmer vilka webbsidor du får besöka (DPI och filtrering av https), vilka tjänster du får använda (ex vanligaste VPN-lösningarna är blockerade) och så vidare.

----

Jag hade lite tid att skumma igenom Hatch Act (i.e. An Act to Prevent Pernicious Political Activities, påverkar anställda i executive branch) och DoDD 1344.10 (för uniformerad personal, dvs militär och dylikt), jag hade från tidigare kommenterar i denna tråd uppfattningen om att det rörde sig om begränsningar i "valtider", men både Hatch och DoDD 1344.10 är alltid tillämpbara (dvs ingen som helst begränsning i tid kring val eller dylikt).

Dvs jag ser argumentet att "Q är tyst till midterms pga DoDD 1344.10" som välviljetolkning, då om Q alltid skulle följa DoDD 1344.10 skulle Q aldrig nämna politiska partier utöver "A member of the Armed Forces on active duty may: [... skippat en massa ...] 4.1.1.8. Display a political bumper sticker on the member’s private vehicle", och jag skulle nog säga att Q är mer politisk än att ha en klisterlapp på sin privata bil.
Citera
2018-10-31, 11:40
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Jag hade lite tid att skumma igenom Hatch Act (i.e. An Act to Prevent Pernicious Political Activities, påverkar anställda i executive branch) och DoDD 1344.10 (för uniformerad personal, dvs militär och dylikt), jag hade från tidigare kommenterar i denna tråd uppfattningen om att det rörde sig om begränsningar i "valtider", men både Hatch och DoDD 1344.10 är alltid tillämpbara (dvs ingen som helst begränsning i tid kring val eller dylikt).

Dvs jag ser argumentet att "Q är tyst till midterms pga DoDD 1344.10" som välviljetolkning, då om Q alltid skulle följa DoDD 1344.10 skulle Q aldrig nämna politiska partier utöver "A member of the Armed Forces on active duty may: [... skippat en massa ...] 4.1.1.8. Display a political bumper sticker on the member’s private vehicle", och jag skulle nog säga att Q är mer politisk än att ha en klisterlapp på sin privata bil.
Tyvärr är inte lagar så svart och vitt som man skulle vilja. En lag kan säga att upp är upp men om en domstol dömer att upp är ner så är upp ner. Lägg därtill problemet med legalese* (juristspråk som inte överensstämmer med språket som allmänheten kommunicerar med) och det är lätt att misstro allt vad lagar och domstolar sägs stå för.

Problemet med Hatch Act är att prejudikat (dom från Högsta domstolen som lägger grunden för tolkning av lagen) saknas för relevanta delarna.

Om min teori om Q stämmer gäller dock inte Hatch Act för Q utan militärens reglemente.

* Exempel: Om en domare frångar "Do you understand me?" betyder det på allmänhetens språk "Förstår du mig?" medans det på legalese betyder "Står du under mig?". Svarar man jakande på frågan frånsäger man sig alla rättigheter jämtemot domaren.
Citera
2018-10-31, 14:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Som vanligt överlåtar jag bedömandet av mina inlägg till trådens besökare.

Så med andra ord så tänker du fortsätta ljuga, bli överbevisad när du kommer med lögner som är är så tokiga att de är rent av förstörande för hela tråden för att sedan försvinna i ett par dagar?

Ett gott exempel på detta var din lögn om Exekutiv order 11110 vilket är något som alla i tråden (både de som tror på Q och inte tror på Q) fortfarande väntar på en ursäkt från dig då vi kunde med en väldigt lätt kontrollsökning hitta att den EO inte har varit giltig i över 30 år trots att du fortsatte tjafsa och ljuga om den tills både Q supportrar och icke supportrar enades om att du ljög.
Citera
2018-10-31, 16:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Fortfarande paus?
Citera
2018-10-31, 16:16
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Fortfarande paus?
Den frågan kan du enkelt svara på själv: https://qmap.pub/
Citera
2018-10-31, 17:14
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Hur går det förresten med att media ska kapitulera för Q och dyrka denne som du?
Har inget minne av att jag varken haft den teorin eller ens delat med mig av den. Kan du vara så vänlig att hjälpa mig friska upp mitt minne?

Citat:
I början av augusti skulle det ju ske "snart" enligt dig,
Vad skulle ske "snart"?

Citat:
herr Jag-tror-Q-menar-att-Kavanaugh-inte-kommer-bli-vald.
Även här måste du nog friska upp mitt minne. Jag vet att jag ställde frågeställningen huruvida det är möjligt att Q hintar om att Kavanaugh inte kommer bli vald. Däremot har jag inget minne av att jag har påstått att Q menar att Kavanaugh inte kommer bli vald.

Jag vill också minnas att jag påpekade att det verkar som att jag är den enda på denna planet som inte trodde Kavanaugh kommer bli bekräftad. Min åsikt om Kavanaugh kvarstår; han tillhör dom som Trump svor att han skulle rensa ut.

Citat:
Hur tror du trådens besökare bedömer dessa teorier från din sida?
Jag tror och hoppas att dom kan bilda sina egna uppfattningar.
Citera
2018-10-31, 17:50
Medlem
Fittahoras avatar
Såg en alternativ teori i förmiddags gällande varför Trump inte har sett till att publiceringen av FISA-dokumenten verkställs:
I will also add my 2 cents: I believe something happened in Sept, some threat of some type to stop the public exposure of the Declassified FISA. Q suddenly dropped that subject like a hot potato. Trump back tracked and said he wanted the IG to review it first......and then suddenly no more talk about declassifying the FISA. I think the 4 four plane loads of sick passengers and crew that landed in the NY area, about a week into Sept, was a warning to Trump.....a shot across the bow so to speak, warning that the deep state will unleash bioweapons upon Americans which will kill many innocent people.

http://lisahaven.news/2018/09/whats-going-on-passengers-fall-ill-on-4-planes-coincidence-outbreak-or-nothing/

So out of concern for the safety of Americans Trump backed off, and THAT is why Trump is campaigning like crazy in October to make up for this lost tool. The exposure of the FISA would have been a real eye opener for people who have been dumbed down to date, realizing all the attempted coup d'etat's on a duly elected president (not to mention 12-21 assassination attempts to date).

IF I am right, the FISA will not get declassed and go public until AFTER the deep state ring leaders have been rounded up and put behind bars.

The round up will not happen until some time around Jan 1, 2019 when the March 1, 2018 Executive Order cleaning up loop holes in Military Tribunal Laws, will go into effect. Once these people are locked away at GITMO, we don't want them to have any wiggle room to escape from Military Tribunals as enemy combatants against the United States. That was also why Lindsey Graham drilled down on that subject at Kavanaugh's hearing. Any appeals to the Supreme Court to get out of Military Tribunals will be declined.

Källa: https://voat.co/v/GreatAwakening/2821980
Inte helt osannolik teori.

Om teorin stämmer är detta påstående falskt (även om svaret gällde en specifik fråga):
Citat:
Trust the plan.
Full control.
Q
Jag är som bekant kritisk till delar av planen och dess utförande.

Förtydligande: Q's inlägg skrevs innan debaclet med FISA-offentliggörandet. Det är absurdheten att ständigt skriva "Trust the plan" och påstå att läget är under full kontroll som stör mig. Det är i min natur som kritiskt tänkande individ.
Senast redigerad av Fittahora 2018-10-31 kl. 17:54.
Citera
2018-10-31, 18:52
Medlem
Kort citat från:
(FB) Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm
Citat:
Läget idag. Nästa steg är kapitulation.
Dock så står det inte nån tidsram för denna kapitulation

Kort citat från:
(FB) Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm
Citat:
Inatt postade Q ett inlägg som styrker min teori gällande att trumpadministrationen håller på att förbereda en attack för att neutralisera fake news media, se inlägg 64821030, 64843196, 64784708.
Ingen tidsram för fake news media attackerna heller.

Intressanta som jag hittade i denna tråd, var att Q haft en tidigare paus på ca 20 dagar.
Är det nått liknande nu?

Tillägg ang Brett Kavanaugh:
Q positiv till denna, medan FH säger att denne är en blackhat, dvs deep state agent. Vad jag minns.
Källa till ena, delvis:
Citat:
Brett Kavanaugh
Deep State domare som av Donald Trump utsetts till ny domare i högsta domstolen. Genomgår nu en omfattande granskning för att kunna tillsättas som domare (vilket inte kommer ske), vilket kommer avslöja hans korruption
Senast redigerad av Piii... 2018-10-31 kl. 18:59.
Citera
2018-10-31, 19:20
Medlem
Citat:
Bingo.

Bingo.

Bingo.

Vad jag älskar när ett troll drar ner brallorna på ett annat troll.

Du kan på riktigt inte läsa va?
Du har påstått att media ska kapitulera för Q, precis som jag sagt att du påstått. Hur går det med det? Har media kapitulerat för Q? Nej. När ska det hända då, det var ju nästa steg? Du har haft fel.

Du erkänner alltså att du tolkade Q fel, alternativt att Q hade fel, men att du tolkade denne rätt.

Exakt det jag påstått har du nu alltså gått med på: dina fel i tråden och att du antingen inte kan tolka Q eller att du erkänner att denne har fel.

Nu återstår det för dig att bevisa mina lögner. Vad jag älskar när folk drar ned brallorna på sig själva men inte förstår det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in