2018-10-30, 22:16
Medlem
Att Annie skulle bli statsminister visste vi redan förra äret då hon blev upphaussad i media direkt efter Bilderbergermötet. Det är förutbestämt och det vi ser nu är bara ett skådespel och ett spel för gallerierna.
Citera
2018-10-31, 02:00
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
Hm... CITAT "På Expressen Debatt lanserar Miljöpartiets grundare Per Gahrton ett fjärde alternativ där MP ingår: ”Grönvänstern” med MP+C+L och Annie Lööf i spetsen. En sådan regering skulle accepteras av M och S samtidigt som man stänger ute SD, tror Per Gahrton och drar paralleller till Ullstenregeringen 1978-79.

Även statsvetarprofessorn Li Bennich-Björkman tycker att alternativet MP+C+L är både logiskt och genomförbart. – Det är en möjlig regering som inte skulle få en majoritet emot sig, säger hon."

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/gronvanstern-en-ny-mojlighet-for-loof/

Nice, det om något kommer bli en rejäl "Undergångsregering", dag 2 så öppnas väl gränserna på vid gavel och dag 3 så får alla innevånare i Somalia, Nord-Afrika och Afghanistan får permanent upphållstillstånd.

Lika bra att börja samla och träna folk till en exil-armé, kanske i Finland.
Citera
2018-10-31, 02:19
Medlem
Passepartouts avatar
Kommer ihåg en partiledardebatt där Lööf råkade försäga sig: "När vi vinner valet", inte om.
Citera
2018-10-31, 03:49
Medlem
Rufoss avatar
Det här förslaget presenterades i Expressen igår och kallas redan för "Grönvänstern".

Sjukt. Verkar som att trådskaparen kommer få rätt. Väldigt intressant att den här tråden startades ca 2 månader innan förslaget blev officiellt.

Detta kan bli en historisk Flashback-tråd.
Senast redigerad av Rufos 2018-10-31 kl. 03:53.
Citera
2018-10-31, 04:53
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Kommer ihåg en partiledardebatt där Lööf råkade försäga sig: "När vi vinner valet", inte om.

Haha, hon försa sig? Nja, hon var bara kaxig. Fifflar-Ulf har nog också sagt så. Enligt honom "vann" sedan "alliansen" valet.
Citera
2018-10-31, 06:01
Medlem
Inte helt osannolikt att trådskaparen får rätt. S sätter sig i baksätet som en grå eminens och låter C+L+MP formellt styra. Går det i diket, vilket det sannolikt kommer att göra ett antal gånger, så är det deras fel. Blir det något positivt någon gång så kommer S att ta åt sig äran genom en "historisk överenskommelse" som det brukar heta.

Det blir en administrativ Regering som då och då flyger till Bryssel för att hämta order och som lägger menlösa budgetar.
S får dessutom tid att lägga om politiken inom bl.a invandringspolitiken till kommande val.

Att Annie Lööf är tillräckligt sugen på makt för att gå i fällan betvivlar jag inte men det kommer säkerligen att kosta C en hel del varje gång de hamnar i diket.

Frågan är dock om L och regeringsstukade MP vågar ge sig in i detta vågspel? Risken är i så fall att de kommer att raderas ut helt från den politiska kartan. I vart fall MP löper en stor risk för detta. Dessutom skulle jag vilja säga att L och MP verkligen är ett av de mer omaka paren inom rikspolitiken.
Senast redigerad av Konrad 2018-10-31 kl. 06:04.
Citera
2018-10-31, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Det här förslaget presenterades i Expressen igår och kallas redan för "Grönvänstern".

Sjukt. Verkar som att trådskaparen kommer få rätt. Väldigt intressant att den här tråden startades ca 2 månader innan förslaget blev officiellt.

Tack så mycket, kul att höra att ni tror på mig mer och mer
Citera
2018-10-31, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos

Trådskaparen kommer få rätt tyvärr.
Citera
2018-10-31, 06:39
Medlem
Det förvånar mig att tråden inte har fått mer uppmärksamhet, jag har skrivit exakt vad som kommer att hända men får knappt någon respons?
Citera
2018-10-31, 06:43
Medlem
Inget kan givetvis uteslutas helt, dock kräver det att något annat parti än S passivt stöder denna regering för att den ska bli verklighet. Vilket parti är det tänkt ska göra det? (Har inte läst hela tråden, så sorry om det har sagts).
Citera
2018-10-31, 06:49
Medlem
Ett fullt realistiskt scenario, då slipper Lööf äta upp sina skor så länge inte (s) sitter i regeringen, (s) uppnår sitt stora mål att spräcka Alliansen och (mp) håller sig kvar vid maktens grytor.

Huruvida det är bra att få en sådan regering är en helt annan femma.
Citera
2018-10-31, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenora
Det förvånar mig att tråden inte har fått mer uppmärksamhet, jag har skrivit exakt vad som kommer att hända men får knappt någon respons?
Kanske det beror på att de obekräftade s.k. fakta du presenterar är naturvidriga. Du är den enda personen mig veterligen som påstår att detta beslut tagits. Där även jag kan påstå en massa obekräftade saker utan täckning. Naturligtvis konfidentiellt.

Före valet skulle alltså Löfven och S tagit beslutet att frivilligt överlämna makten till en konstellation som i dagsläget har färre mandat än S. 67 kontra 100. Och att man skulle överlämnat makten till Annie även om S,V och MP fått majoritet i valet. Eller om SD efter valet röstat för Löfven som statsminister för att jävlas. Hur nu det skulle ske efter att en majoritet i riksdagen inte röstat emot. Och därmed tillsatt Löfven som ny statsminister.

Drygt hundra år av svensk parlamentarism visar att S är villiga att gå över lik för att få makt. Och att behålla den när man nyss haft den. Nu påstår du att man i förväg lagt sig på rygg och visar strupen för en hysterika och störd person som Fjamåt. Som vill krossa facket och avskaffa LAS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in