2018-10-31, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag har tidigare haft uppfattningen att geocachare är en samling harmlösa "skogsmullar" som lufsar omkring och letar burkar i skog och mark.
Men genom denna tråd framträder en betydligt mörkare bild av skogsfolket. Inför ett planerat geocachevent till helgen i Sundsvall görs det antagligt att en delegat skall kunna komma att utsättas för lynchjustis. Man baxnar!

En av dem som presumtivt aktivt skall bidra vid själva lynchningen anger sig tillhöra populationen citat: "..Riktiga män." Jag noterar att versal inte används till ordet "män".. Den freudianiciteten talar till mig; den talar om en ynklig man. En som använder ordet "arresterad" istället för 'gripen' alt 'anhållen' alt 'häktad'. Gissar att amerikanska actionfilmer utgör huvudföda vad gäller kultur.

OnT: Är geocachandet förenat med en sån utpräglad machokultur, så att blotta misstankar om fusk, knoggnuggning, mord o a, kan framkalla emotionell raptus hos män i geocachsammanhang?
Att man medvetet rundar Polisens myndighetsutövning och utredningar och istället tar till knytnävar och/eller högafflar?
Bör SD på allvar avrådas från att bevista eventet i Sundsvall?

Men vad f...n tror du? Han är fortfarande MSG. Ska folket på eventet bara lalla med och låtsas som att det regnar? ALLVARLIGT TALAT
Citera
2018-10-31, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gullranka
Föreslår att du är lite försiktig och ser dig om både en och två gånger då jag antar att Stefan vet vem du är.

Eller så är ni några stycken som frågar ut honom.
Citera
2018-10-31, 08:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är nog många som är här förutom MGM/kompisar/närstående... polisen är nog tacksamma för allt dom kan läsa "mellan raderna".

Ja och dom är på oss som hökar. Jag förstår att nya postare kan uppleva dessa aggressiva påhopp som mycket obehagliga. Vissa är ju tom oroade över sin anonymitet här. Likaså har vi allt från religösa fanatiker till en låtsaspolis/jurist som försöker skrämma folk till tystad här.

Jag känner att vi som kan och orkar ska fortsätta göra Lena levande och i den mån vi kan hjälpa till att ”föra hennes talan”. Ett brottsoffer blir ännu en gång ett offer då denna inte kan försvara sig själv. Och där gör ni skribenter som kände henne personligen ett fantastiskt jobb genom att inte låta ”mörkermännen” vinna.

De konton som förtalat brottsoffret eller som uttryckt att denna förtjänat vad som hänt henne, såväl våldet i bilen som mordet, borde skämmas.
Citera
2018-10-31, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Vet du om HD har anmält sig?

Nej, har inte sett systerhax men det är över 500 anmälningar så jag kan ha missat det.

Edit, Såg att Lackey från HQ kommer vara där.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2018-10-31 kl. 08:04.
Citera
2018-10-31, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej, har inte sett systerhax men det är över 500 anmälningar så jag kan ha missat det.

Edit, Såg att Lackey från HQ kommer vara där.
Din sista mening... är det någon som varit aktuell i tråden tidigare?

Hur är det med JG ska han med som sällskap?
Citera
2018-10-31, 08:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullranka
Hade jag varit Hanna hade jag inte cyklat till jobbet idag med den nämnda jackan och cykeln.

Tycker att Hanna ska prata med sina arbetskamrater och säga att hon vet vad som skrivs här och klargöra vad hon tycker är okej eller inte att skriva. Bästa av allt hade varit om hon satte ihop en liten text som hon ville skulle komma till vår kännedom om hon vågar. Tror också att hon är i en väldigt svår situation som fru och mamma till Stefans barn inte bara för att han är MGM utan också för att han verkar vara en så manipulativ person att hon kanske inte vågar prata ens med sina närmaste.

Eller varför inte skapa ett konto och kortfattat bara skriva något?

Eller att locka dit postare från tråden för få reda på deras identitet. Eller för att skrämma de andra som jobbar med HD. Det verkar finnas en agenda som inte är vad den synes vara. Oavsett så tycker jag att verkar som att kontot har försökt få flera olika sätt få andra att outa sig. Detta tycker jag är mycket oroande.
Citera
2018-10-31, 08:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
När man läser den engelska som skrivs så verkar det inte alls troligt att personen är engelsktalande.
De fel som finns i den engelska texten är knappast sådana som en engelsktalande gör.
Det verkar inte heller vara en Google-översättning.

Precis min tanke. Och det skrev jag till kontot igår. Likaså är viss info som postades igår väldigt enkel att få fram med ett par enkla googlesökningar. Och med datumen som hela tiden ändrades känns det hela ju högst suspekt.
Citera
2018-10-31, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
MGM är nog här och fiskar i flera olika skepnader - både som för och emot...

Ja det är jag helt övertygad om men det tror han nog att vi inte förstår. Bättre att han försöker vara lite rakryggad och komma in utan att utge sig för att vara någon annan. Tyvärr lär väl inte detta ske då allt som hittills kommit fram mera tyder på en ryggradslös figur som man har svårt att sätta någon som helst tilltro till.
Citera
2018-10-31, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Potamac klarade inte av mina kontrollfrågor om neurologkliniken i Örebro, kanske håller hen på att samla in uppgifterna nu

Det framgick ju klart och tydligt.

Undrar hur stämmningen är för HDs stackars arbetskamrater... Tänker inte just bara HDs avdelning utan det skvallras nog rätt friskt i huset. Har hela tiden tänkt att det är säkert inte någon på Hannas avdelning som skriver utan någon annan på sjukhuset som får sin info från någon/några som jobbar på avdelningen
Citera
2018-10-31, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Eller så är ni några stycken som frågar ut honom.

Bra förslag tycker jag.
Citera
2018-10-31, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Eller att locka dit postare från tråden för få reda på deras identitet. Eller för att skrämma de andra som jobbar med HD. Det verkar finnas en agenda som inte är vad den synes vara. Oavsett så tycker jag att verkar som att kontot har försökt få flera olika sätt få andra att outa sig. Detta tycker jag är mycket oroande.

Säkert locka dit skribenter också. Fick ett mycket obehagligt intryck av denne och absolut övertygad om dold agenda.

Råder alla att vara väldigt försiktiga.
Citera
2018-10-31, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis min tanke. Och det skrev jag till kontot igår. Likaså är viss info som postades igår väldigt enkel att få fram med ett par enkla googlesökningar. Och med datumen som hela tiden ändrades känns det hela ju högst suspekt.

Väldigt suspekt. Varför dölja vad som hände dagarna runt mordet om man har rent mjöl i påsen???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in