Citat:
Nu gör vi iof sig två stopp på några dagar på resan ner till Alicante så att flyga ner är inte aktuellt. Ett stopp i Amsterdam och ett stopp i södra Frankrike där vi har vänner att hälsa på och bor hos. Tycker för övrigt att det är väldigt roligt att köra bil och man får se mycket mer än vad man får genom ett flygplansfönster. Men visst, när vi åker till Asien, Thailand som exempel, så flyger vi naturligtvis.
Citat:
Man kan ju fundera över hur lagarna i Europa kommer att skrivas om iom elbilarnas intåg. I några länder, Tyskland som exempel, är det krav på en fylld reservdunk (5 liter om jag inte minns fel) i bilen när man kör Autobahn. Hur är/kommer kraven vara på elbilar? Ett extrabatteri i bilen?
Varför skulle inte det finka med en elbil?
100 mil på endast, är urenkelt med en Tesla. Både sett till räckvidd på bilen som mängden laddare utplacerade i hela Europa.
Ska du köra 100mil på en dag klarar du dig med tre till fyra laddtillfällen på 30 minuter vardera.
Om jag ska köra till Stockholm från min hemort, 48mil, klarar jag det på ett laddstopp på 25 minuter om bilen är fulladdad vid start. Och då har jag ett litet batteri i förhållande till de som har 100kWh batterier.
100 mil på endast, är urenkelt med en Tesla. Både sett till räckvidd på bilen som mängden laddare utplacerade i hela Europa.
Ska du köra 100mil på en dag klarar du dig med tre till fyra laddtillfällen på 30 minuter vardera.
Om jag ska köra till Stockholm från min hemort, 48mil, klarar jag det på ett laddstopp på 25 minuter om bilen är fulladdad vid start. Och då har jag ett litet batteri i förhållande till de som har 100kWh batterier.