2018-10-30, 21:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det lutar mer åt att en kamrat till en kamrat till MA snackar för någon struntsumma till DN.
Nej, MA har inte så stor koll och verkar mer naiv om man ser till den förra makens liv som hon inte fattat öht. Efteråt kommenterar hon det med taskig kvinnosyn som drog ner hans fantastiska gloria.
Standard är i alla brottsfall att de närmaste inte tror något ont om sin make, bror, pappa osv. Trots att många döms som kallblodiga mördare.

Ja, hon är en framgångsrik dansare och en duktig affärskvinna. Men verkar väldig naiv trots det.

Exakt. Som när en man blir mördad och familjen framträder och säger att han var världens finaste människa som älskade allt och alla. Lexbase däremot räknar upp flertalet misshandelsbrott och grova brott. Jag tror MA är som de anhöriga.
Citera
2018-10-30, 21:53
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Ja, det är intressant det där om MA. Hon har nog svårt att förstå att han skulle antingen kunna våldta, vilket jag inte tror, eller oaktsam våldtäkt, som jag tror. Vilket som så har han i alla fall haft sex med en annan och jag har svårt att tro att hon skulle gå med på det...

Vad jag förstår känner dom varandra sedan uppväxten hon från Marstrand och han från Mölndal.
Hon var gift länge med TB och fick 3 barn. GS vet jag inte riktigt men utgår från att han haft något äktenskap eller samboskap. När MA är skild tar han kontakt för en middag och hon svarar ja och han skriver till henne det var fan på tiden. Poff blixtkära och gifter sig fort. Umgås i gräddan och är ute på röda mattor enligt media, men vilka röda mattor är en gåta. 2 år senare blir han misstänkt för våldtäkt, och hon tror på sin man. Hur väl känner dom varandra efter 2 år? Människor förändras också från ungdom till vuxen och MA har levt med ett ärkesvin under mycket lång tid och varit ovetandes om hans eskapader. Nu står hon inför man nr 2 och tror blint på honom. Jag vet inte vad man ska säga men även en blind höna hittar ett korn.
Citera
2018-10-30, 22:03
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ja, det är intressant det där om MA. Hon har nog svårt att förstå att han skulle antingen kunna våldta, vilket jag inte tror, eller oaktsam våldtäkt, som jag tror. Vilket som så har han i alla fall haft sex med en annan och jag har svårt att tro att hon skulle gå med på det...

Det intressanta är vad MA sagt till polisen. Enligt GS så ville han ha en trekant med BO och MA, men BO var inte intresserad, så därför slutade han slicka henne.

Så frågan är om det tillhör deras sexliv att ha trekanter. Om MA har sagt att de inte brukar ha trekanter så faller ju GS hela försvar.

Om MA däremot säger att de brukar ha det och att GS värmer upp kvinnorna först, så har hon nog inget emot att han slickade BO och ser GS som oskyldig. Men bara för att de vill ha en trekant med BO, så måste hon ju ändå vara med på att bli slick-väckt.
Citera
2018-10-30, 22:08
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Vad jag förstår känner dom varandra sedan uppväxten hon från Marstrand och han från Mölndal.
Hon var gift länge med TB och fick 3 barn. GS vet jag inte riktigt men utgår från att han haft något äktenskap eller samboskap. När MA är skild tar han kontakt för en middag och hon svarar ja och han skriver till henne det var fan på tiden. Poff blixtkära och gifter sig fort. Umgås i gräddan och är ute på röda mattor enligt media, men vilka röda mattor är en gåta. 2 år senare blir han misstänkt för våldtäkt, och hon tror på sin man. Hur väl känner dom varandra efter 2 år? Människor förändras också från ungdom till vuxen och MA har levt med ett ärkesvin under mycket lång tid och varit ovetandes om hans eskapader. Nu står hon inför man nr 2 och tror blint på honom. Jag vet inte vad man ska säga men även en blind höna hittar ett korn.
GS är född och uppvuxen i stadsdelen Johanneberg i Göteborg.
MA i Kungälv
Känner varann från ungdomen i utesvängen.
Citera
2018-10-30, 22:08
Medlem
Citat:

Jo jag vet. När jag först läste det här så tänkte jag att hoppas inte för MA skull att det är GS det handlar om för det skulle vara en katastrof för henne, det kände som att hon äntligen hittat "den rätte". Men som ni säger... har man varit tillsammans med en man med sunkig kvinnosyn väldigt länge.... det är ju lite konstigt. Att sedan kanske hennes nuvarande skulle vara något åt samma håll vore ju jättejobbigt för henne. Dras man till dem...?

De kände varann sedan Göteborgstiden då de var knappt 20 år och bodde i samma lägenhet tillsammans med andra en kort tid innan hon flyttade till Stockholm.
Vilka röda mattor? Massor med röda mattor. Lyckliga livet utåt sett, stor kärlek, roliga fester, framgång, hus i Spanien mm. Ja, synd för henne... Hon är ju en väldigt charmig person, MA.
Citera
2018-10-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det intressanta är vad MA sagt till polisen. Enligt GS så ville han ha en trekant med BO och MA, men BO var inte intresserad, så därför slutade han slicka henne.

Så frågan är om det tillhör deras sexliv att ha trekanter. Om MA har sagt att de inte brukar ha trekanter så faller ju GS hela försvar.

Om MA däremot säger att de brukar ha det och att GS värmer upp kvinnorna först, så har hon nog inget emot att han slickade BO och ser GS som oskyldig. Men bara för att de vill ha en trekant med BO, så måste hon ju ändå vara med på att bli slick-väckt.

Det verkar ju som att de har haft trekant förut.
Jag tror att han var så full att han tog eget klantigt initiativ och trodde BO var med på det fast hon var jätteful och halvsov. Sedan polisanmälde BO i fyllan och ångrade sig efteråt.
Det är min nuvarande teori, men den kan ändras.
Citera
2018-10-30, 22:15
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
GS är född och uppvuxen i stadsdelen Johanneberg i Göteborg.
MA i Kungälv
Känner varann från ungdomen i utesvängen.

Japp det stämmer vet inte var jag fick Mölndal ifrån. MA född i Kungälv boendes i Ytterby bredvid Marstrand som också innefattar hennes uppväxt. Det viktigaste var att dom kände varandra, men att det bara var i utesvängen är ju ännu sämre för att känna någon.

Citat:
Vi har ju känt varandra hela livet. När jag var 16 år hyrde jag ett rum hemma hos honom i Göteborg, så vi har redan bott ihop en gång, berättar Monika.

Under åren därefter har de hållit sporadisk kontakt.

- Glenn har ju bott i Stockholm i massor av år och vi har många gemensamma vänner så vi har träffats regelbundet, berättar Monika.
https://www.expressen.se/noje/ahlberg-vi-behover-inte-spela-nagot-spel/

Citat:
Monika Ahlberg, 54, och Glenn Schiller, 55, hade känt varandra i nästan 40 år när kärleken slog ner som en bomb hösten 2013.

Lite längre som sambos innan förlovning 2015 och giftermål 2016.
Senast redigerad av Moosky 2018-10-30 kl. 22:24.
Citera
2018-10-30, 22:15
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Jag tror att han var så full att han tog eget klantigt initiativ och trodde BO var med på det fast hon var jätteful och halvsov. Sedan polisanmälde BO i fyllan och ångrade sig efteråt.
Varför tror du BO har ångrat sig?
Finns väl ingen indikation på det om man inte tror på SP förstås.
Citera
2018-10-30, 22:28
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Japp det stämmer vet inte var jag fick Mölndal ifrån. MA född i Kungälv boendes i Ytterby bredvid Marstrand som också innefattar hennes uppväxt. Det viktigaste var att dom kände varandra, men att det bara var i utesvängen är ju ännu sämre för att känna någon.

https://www.expressen.se/noje/ahlberg-vi-behover-inte-spela-nagot-spel/

Lite längre som sambos innan förlovning 2015 och giftermål 2016.
Stämmer dåligt för när han var 17 år bodde han hemma hos sina föräldrar. Möjligt hon hyrde rum av dom men lägenheten var inte jättestor.
Citera
2018-10-30, 22:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Stämmer dåligt för när han var 17 år bodde han hemma hos sina föräldrar. Möjligt hon hyrde rum av dom men lägenheten var inte jättestor.

Ja jag vet inte jag tar in det som står och poängen är att man aldrig känner någon som man tror.
Men naiv det måste hon vara oavsett. Inget fel i det kanske men man kan bli lurad det grövsta.

Men 1980 står hon skriven i Göteborg och då är hon 19 år.
Citera
2018-10-30, 22:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Men frågan är om det GS säger om trekanter stämmer. Om inte MA backar upp honom i vittnesförhören faller hans vittnesmål och trovärdighet.
Citera
2018-10-30, 22:41
Medlem
Citat:
Ja jag vet inte jag tar in det som står och poängen är att man aldrig känner någon som man tror.
Men naiv det måste hon vara oavsett. Inget fel i det kanske men man kan bli lurad det grövsta.

Men 1980 står hon skriven i Göteborg och då är hon 19 år.

Naiv verkar hon varit med tidigare relation.
Om det är som GS säger, tycker du att hon är naiv då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in