2018-10-30, 21:11
Medlem
Jag tycker nog Willys är bäst, åtminstone prismässigt. Men jag handlar just nu nästan uteslutande på Citygross, mest för att de har ett stort utbud av färskt kött jag inte kan hitta någon annanstans. Billig inälvsmat och så vidare som vi ger till våra djur.

Tycker också att Citygross har bäst utbud, de har ganska många olika märken att välja på per produkt. Dessutom får jag 1-2 gånger i månaden 10% rabatt som gör att man sparar typ 300 kr när man storhandlar som vi gör.
Citera
2018-10-30, 21:21
Medlem
rikastistorstans avatar
Det är lättare att säga vilka som är sämst. Röriga blattebutiker som Netto och Lidl sätter jag inte min fot i om det finns alternativ inom några kilometer. Coop blir man rånad varje gång man går in i. Små Icaaffärer likaså. Återstår då Willys, Hemköp och ICA-Maxi som alla är helt skapliga. Willys har billigast priser men dom andra roligare utbud. Har faktiskt aldrig varit inne i en enda City-gross butik så dom kan jag inte uttala mig om.
Citera
2018-10-30, 21:24
Medlem
cqs avatar
Personligen tycker jag Ica Maxi brukar ha bäst kombination av utbud, kvalité och erbjudanden.
Men eftersom jag har flyttat runt ganska mycket så väljer jag den affär som är närmast där jag bor.
För tillfället är det ICA Maxi men där jag bodde innan så var det Willys.
Undviker att handla i de mindre butikerna då de är dyrare.
Senast redigerad av cq 2018-10-30 kl. 21:29.
Citera
2018-10-30, 21:40
Medlem
Tycker ICA Maxi är bäst i kombinationen pris-kvalitet.
Små ICA-butiker har ibland väldigt bra service, dyrare givetvis, men får små ICA-affärer samma uppbackning som de större?
Tycker att Coop har ryckt upp sig och blivit mycket bättre, bra kött och välskött grönsaksdisk.
Willys är nog det mest ekonomiska alternativet men kvalitet får kosta ibland. En del Willys butiker är lite svåra att hitta i.
Det negativa med alla stormarknader etc är den tid det tar. Särskilt som butiker planeras så att kunderna måste igenom hela härligheten. Värst är väl om jag står i kön och kommer på att jag glömde något som jag inte kan vänta med.
Vill inte vara för välplanerad när jag handlar för att jag vill prova nya varor eller hitta en god ost eller bra köttbit.
Senast redigerad av eviva 2018-10-30 kl. 21:48.
Citera
2018-10-30, 22:19
Medlem
AA-suiteds avatar
Du kan ju inte bedöma vilken kedja som är bäst på nationell nivå baserat på deras lokala personals kundbemötande. Det varierar ju lokalt och är inget kedjan kan rå för.
Citera
2018-10-30, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Wilys för att storhandla som många andra sagt, Bonum kan ha riktigt bra kött erbjudanden ibland så brukar ta en titt där med då å då.

Är Bonum en lokal kedja nånstans?
Citera
2018-10-30, 22:31
Medlem
Gospel.of.Lukes avatar
ICA Maxi - Förhållandevis låga priser och stort utbud. Brukar dock handla mest på en ICA Supermarket på grund av geografisk närhet.

Willys är billigare än ICA, nackdelen är att det brukar vara mycket invandrare och slödder som är klientel där.

COOP är en jäkla märklig butik, konstig stel stämning inne i butiken och höga priser (som ofta visar sig vara ännu högre när man ska betala).

Sammanfattningsvis väljer jag helst ICA Maxi. Vore det ej för avståndet skulle så skulle jag handla där för jämnan.
Citera
2018-10-30, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peoparteno
Är Bonum en lokal kedja nånstans?

Bonum är nästan likadant som netto och lidl, kanske bara finns i Göteborgsområdet?

Edit: kollade upp det, mycket riktigt finns Bonum endast i Göteborgsområdet verkar det som
Citera
2018-10-30, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Bonum är nästan likadant som netto och lidl, kanske bara finns i Göteborgsområdet?

Edit: kollade upp det, mycket riktigt finns Bonum endast i Göteborgsområdet verkar det som

Bor i Göteborg och kände inte igen det. Finns tydligen bara en affär som ligger i Gråbo. Haha. Knappast "Göteborgsområdet"!
Citera
2018-10-30, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peoparteno
Bor i Göteborg och kände inte igen det. Finns tydligen bara en affär som ligger i Gråbo. Haha. Knappast "Göteborgsområdet"!

jupp den jag brukar åka till när de finns bra kött erbjudanden, har 2 mil dit men det är garanterat värt det när dom har bra erbjudnanden, vet inte vad du menar med knappast Göteborgsområdet,
det är 15 min från hjällbo, men hjällbo är väl inte heller Göteborgsområdet?

senast var det färsk entrecote för 60 kr kilot, hade åkt längre än 2 mil för det erbjudandet faktiskt
Citera
2018-10-30, 23:16
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Willys är solklart bäst både pris och kvalitet på varorna, fräscht osv. Bonus är ju Willys+ som man kan koppla mot betalkortet, oftast får man 15-kr rabatter osv utan att behöva tänka.

ICA - Maxi är okej i pris men handlar inte ofta för jag bort i ”fel ände” av staden.

Små ICA-affärer är sunkiga, kort bäst före på många varor, som man märker när man kommit hem. Överpriser på allting i jämförelse med Willys. Personalen är antigen handikappad eller dryg, oftast både och.

City gross är bra men inte i staden jag bor i, här är city gross överprisat och sunkigt / nedgånget, ofräscht. I andra städer har jag sett att City Gross har Willyspriser och fina nya lokaler.

Coop är största scam-kedjan i Sverige. 3 frallor (bara brödet) för 25kr är inte ens Circle-K pris, hutlöst dyrt och undviker Coop till varje pris.

Lidl / Netto, funkar om man ska köpa något litet, typ snus eller dricka / fika när man är i förbifarten. Både Lidl och Netto är totalt flummiga gällande sitt varusortiment, man kan stå och titta på någon pastasås i en korg och bredvid ha flanellskjortor i korgen bredvid till något extrapris. Ingen röd tråd på varorna, allt är huller om buller.
Citera
2018-10-30, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Varför undviker så många Coop Till förmån för t.ex. ICA? Är det ett politiskt ställningstagande?
Är det för Coops affärer är tråkigare?

För min del så handlar det knappast om ett politiskt ställningstagande, eller för att butikerna är tråkiga. problemet är framförallt de högre priserna, och att Coop är en dyr butik. Jag kan ta en kundkorg eller en kundvagn och handla exakt samma varor i olika butiker, och i slutändan skulle jag betala mest i kassan hos Coop.

Det finns ingenting hos Coop som kan kompensera för de högre priserna. Det finns andra matbutiker som har bättre butiksbageri, köttavdelning etc. Så varför skulle jag handla på Coop?

Jag antar att Coop är din favoritbutik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in