2018-10-30, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potomac
MissMind: Tomorrow at about 6:40 Hanna will park his black bike in the locked space in the parking lot at the M-house. She starts at 7:00 on the schedule. You can check yourself there. Probably she has a pink lightweight down jacket.

"Hanna will park HIS black bike..."

Hur menar du?
Är Hanna en man, eller är det bara google som har svårt med könsbestämning?
Skriv gärna på svenska så slipper vi krångel och tjafs pga googleöversättning, tack! 😄
Citera
2018-10-30, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMind
Håller med Tufsankatt! Varför krångla till med att översätta till engelska?
Det blir inte mer sanning i orden om vi slänger in texterna i google-translate!

Potomac, du får gärna komma med mer bevis för dina påståenden...
Varför ska vi lita mer på dig efter denna långa tid som gått?

Liksom Tufsan verkar du inte förstå anledningen till att det är på utrikiska; det är ju inte så för att det skall krånglas eller för att det då blir mer sant.
Det är nog svårt att komma med bevis utan att därigenom röja sig.

Varför lita mindre på Potomac än andra som bara kommer med div påståenden? Kanske för att dessa uppgifter inte stämmer in i den bild som man nu, efter lång tid, har skapat sig?

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jodo... jag lästa alla raderna... svårt att tänka mig att någon skulle avslöja sig så...

Dessutom är detta en tråd i Sverige...

Tror tvärtom: om man jobbar på en relativt liten arb-plats (på en avdelning/i en arb-grupp etc) där man dessutom måste jobba dokumentativt (skriva journaler mm) så är risken överhängande att man röjer sig (alltså att iaf kollegor förstår vem som skriver).

Visst är det en tråd i Sverige. Men det är ju just det som blir gör 'problemet' i detta fall.

Citat:
Thank you Rubar for reading...

We (the staff) almost never talk about this at work, but I think we are several who read here. I do not think TiMi is working with us. We have no one who writes so badly, but maybe that person uses the same technique like me, but twice? But TiMi lies mostly about Hanna. And she talked in a little past about our arbetsledare, and we actually have noone

Hanna works really hard every day. She is the one I would like to take care of my relatives when they get sick

Ja självklart får dina uppgifter bedömas som vad de i nuläget är: obekräftade påståenden. Men kan som sagt inte på något vis anse att det du skriver skall tillskrivas ett lägre värde 'bara' för att du inte skrivit tidigare och 'bara' för att du ger en annan bild av vad som tidigare, enligt andra obekräftade uppgifter, har påståtts avseende HD.

Tycker personligen inte att de som tidigare har kommit med div inside-information verkar sådär värst trovärdiga överlag.
Citera
2018-10-30, 14:40
Bannlyst
Citat:
TiMi: Yes Hanna had training with SOS together with nurse ** a. Not for us at the department but for SOS at SOS

Spela vidare.! En förhörd skriver du och vi pratar inte om det. Då jobbar du inte på vår avd. Vi går inte på din och EGT spel. Ja arbetstränar det vet du om du påstår du jobbar där?.! Bättre lycka nästa gång
Citera
2018-10-30, 14:41
Medlem
MissMind: Yes, google made a fault. And I will write in english via google. Sorry about that.
Citera
2018-10-30, 14:45
Medlem
Citat:
MissMind: Yes, google made a fault. And I will write in english via google. Sorry about that.

Okey! Kiitos! Thank You!
Citera
2018-10-30, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMind
Håller med Tufsankatt! Varför krångla till med att översätta till engelska?
Det blir inte mer sanning i orden om vi slänger in texterna i google-translate!

Potomac, du får gärna komma med mer bevis för dina påståenden...
Varför ska vi lita mer på dig efter denna långa tid som gått?
Men ni litar på en som först säger att många på hens avdelning blivit kontaktad av SD och fått lämna sina mobiler, sen att HD sjukskrev sig den 14:e, sen att HD inte hade semester, sen att det var hot SD framförde, sen att dom fått larm...

Går inte ens in på svamlet om HD tycker det var skönt att SD hittat någon annan, att dom tycker synd om HD, sen att dom tycker illa om henne. Att HD:s föräldrar hjälpt henne med radhuset... o.s.v.

Ja, jo, alla väljer vem men vill lita på, troligen vad som passar ens uppfattning.
Citera
2018-10-30, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
TinnaNinna85, kommer du ihåg vilken tid på dygnet HD ringde och sjukskrev sig den 14 maj? Det skulle vara intressant att veta.
( Det dyker in mer och mer desperata nya nick i tråden. ) Stå på dig / er...

Ja vi vet när HD ringde och sjukanmälde sig. Du som nu påstår du jobbar på vår avd. Varför ble HD och SD anmälda? Orden kommer från HD
Citera
2018-10-30, 14:51
Medlem
Så TiNi, börjar HD 7? Har hon en sån cykel?
Citera
2018-10-30, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Ja vi vet när HD ringde och sjukanmälde sig. Du som nu påstår du jobbar på vår avd. Varför ble HD och SD anmälda? Orden kommer från HD
Vad blev HD och SD anmälda för?
Citera
2018-10-30, 15:09
Medlem
Yes, only our boss Maria has been in interrogation, I'm pretty sure. We who work closest to Hanna have not been in interrogation anyway. And we have not received SMS. And when we heard about seized phones a couple of weeks ago, everyone was surprised. Nobody had theitr phones taken.
Citera
2018-10-30, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Av flera skäl. Ger tre:
För det första talar statistiken för att där en kropp hittas, där har också själva dödandet skett. Artbrottet 'dråp i hastigt mod' som exempel på fylledödanden.
Att sen prof GW kommer dragandes med att "det händer att en kropp efter dödandet flyttas både en och två gånger" (ungef citat), ser jag som ett uttryck för hans behov av att få lufta sig offentligt. Vad jag vet gav GW inget substantiellt i det avseendet gällande just mordet på LW.

För det andra: Oavsett att det från visst/vissa håll hävdas att dödandet av LW föregåtts av [viss] planering, så har inget stöd för det presenterats. Som det verkar för mig, så var detta ett 'hafse-slafse'-mord om ni ursäktar uttrycket.

För det tredje: Att ha ihjäl en människa, planerat eller i affekt, leder till att man står där med en kropp att "ta hand om". Att efter dödandet ta med sig den för att lägga ut den på det öppna vis som LW hittades, är i mina ögon ett fullständigt osannolikt agerande. Det resonemanget bygger indirekt på antagandet att det inte kan vara möjligt att Örebropolisen eller andra örebroare kan ha missat att det låg en kropp där under flera dagar. Betänk att det inte är förrän efter ett par tre dagar som en avliden börjar lukta så att promenadhundarna börjar streta i den riktningen. (Jag undanber mig redan på förhand debatt med trådens alla hundexperter, tack).

Det har förts fram teorier om att eftersom Polisens tekniker inte stannade särskilt länge vid FP, så skulle det indikera att de snabbt visste att FP inte var BP/MP.
I min värld skulle det lika gärna kunna tyda på att Örebropolisen slarvade.
Där och då också..

De uppgifter jag fick tidigt genom mitt nätverk kring LW var att polisen ansåg sig veta att MP och FP är identiska eller näst intill identiska.
Citera
2018-10-30, 15:19
Bannlyst
Citat:
Yes, only our boss Maria has been in interrogation, I'm pretty sure. We who work closest to Hanna have not been in interrogation anyway. And we have not received SMS. And when we heard about seized phones a couple of weeks ago, everyone was surprised. Nobody had theitr phones taken.

Eftersom du inte jobbar på avd så är det inte konstigt du inte vet något. Mer än vad EGT berättat för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in