2018-10-29, 10:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det har diskuterats förut i tråden.

Enligt andra uppgifter kände HD sedan länge till relationen mellan SD och LW.

LW kan ha berättat för HD om relationen med SD, även om relationen som sådan inte var en nyhet för HD. Kanske mera som en förklaring om vilken typ av relation de hade. Det är inte ovanligt att bedragna kvinnor vill prata med mannens älskarinna för att förstå bättre varför mannen är otrogen.
Vafalls, underlig slutsats.
Skulle hon förstå otroheten bättre genom att jämföra sin pga medicinerings sviktande sex appeal med älskarinnans otyglade dito?

Det är sannolikt så att den försmådda älskarinnan som i förgrämelse för att (igen) bli förskjuten inför stundande USA resan ville försöka obstruera det som möjligtvis fanns kvar mellan paret D.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-29 kl. 11:36.
Citera
2018-10-29, 11:56
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Skulle hon förstå otroheten bättre genom att jämföra sin pga medicinerings sviktande sex appeal med älskarinnans otyglade dito?

Det är sannolikt så att den försmådda älskarinnan som i förgrämelse för att (igen) bli förskjuten inför stundande USA resan ville försöka obstruera det som möjligtvis fanns kvar mellan paret D.

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja enligt Tinnaninna så hade t.o.m HD på arbetsplatsen sagt att det var skönt att slippa SD tjat om sex, så att han hade en annan var tydligen ok?
På vilket sätt är den slutsatsen konstig?

Om HD tyckte det var skönt att slippa SD:s tjat om sex men för övrigt ville fortsätta att vara gift med honom så måste det vara intressant för henne att få veta:

1. Om relationen mellan SD och LW bara handlade om sex, som "friends with benefits"
2. Om det handlade om en seriös relation som LW och SD ville satsa på i framtiden

Med tanke på hur mycket SD ljuger om allting (vilket HD naturligtvis måste vara medveten om) så är det inte konstigt om HD vill ta reda på LW:s förväntningar på relationen.
Citera
2018-10-29, 11:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Sviktande sex appeal har ingen pratat om tidigare. Det är din helt egna tolkning.

Hennes bristande intresse för sex har däremot diskuterats men det är en helt annan sak.
Citera
2018-10-29, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Vid mord kopplas nationella bedömandegruppen in om det inte finns någon misstänkt efter 30 dagar, där ingår bla folk från Noa. De tar dock inte över utredningen utan tittar på hur organisationen fungerar och ger förslag på hur man kan arbeta vidare med fallet.

https://polisen.se/om-polisen/polisens-arbete/bedomandegruppen-grova-valdsbrott/

Tackar för klargörande.
Det blev då aldrig aktuellt här eftersom man har en misstänkt, hmm.
Citera
2018-10-29, 12:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

LW kan ha berättat för HD om relationen med SD, även om relationen som sådan inte var en nyhet för HD. Kanske mera som en förklaring om vilken typ av relation de hade. Det är inte ovanligt att bedragna kvinnor vill prata med mannens älskarinna för att förstå bättre varför mannen är otrogen.

Vi vet ju inte när detta ev besök ska ha skett eller vad som sades.
Mirdidjul66 säger:
"Lena hade t.o.m HD hem på fika en eftermiddag där hon personligen berättade för HD om sin relation me SD".
Hem har fått många att citera inlägget med frågor om när osv, men som jag ser verkar hen inte svarat på detta.

Det kan ju faktiskt ha handlat om att LW velat tala om att hon inte vill ha kontakt med SD, att det är han som inte låter henne vara ifred.

Jag får en känsla av inlägget att LW var den som tog kontakt och bjöd in HD. Men inte heller det vet vi.

Kanske LW ville veta om det som hon utsatts för av SD har drabbat HD också? Kanske vill hon att HD ska veta vad SD inte lämnar henne ifred och att hon (LW) inte vill ha med honom att göra? Eller vill hon varna HD, LW förstår att det SD utsatt henne för är varningstecken.

Låter lite knepigt om LW skulle bjuda in HD för att bara berätta att nu var hon älskarinna till SD?

Mest troligt är det kanske att HD har fått kännedom om förhållandet och själv har kontaktat LW.

Skulle vara intressant om Mirdidjul66 skulle kunna svara på våra frågor. Hen säger i ett inlägg att hen vet sååå mycket mer.

"Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Var har du alla bevisen för dina påståenden?
har sett honom på flera ställen redan och han har inte bemötts på annorlunda vis än annars?
men du verkar vara en av dem som är säker på att det är han som gjort något, men du svarar aldrig på kommentarer angående hur du kan veta det

Jag bara vet allt det här , plus såååå mycket mer..
"

https://www.flashback.org/p65093254#p65093254
Citera
2018-10-29, 13:07
Medlem
Citat:

(det fetade)
Egentligen skulle jag förstås ropa till dig: "Källa på det, tack!" - men för att inte verka småaktigt petig, så avstår jag.

I min bok, den med lika hårda pärmar som innehåll, skulle det aldrig nånsin hända, det scenario du målar upp! Inte med allt det vi nu vet om den här trion.
Utan att vilja utmåla HD som svag eller velig, skulle jag i hennes ställe redan för länge sedan frågat mig: "Vad håller jag på med? Och varför?"
Citera
2018-10-29, 13:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tackar för klargörande.
Det blev då aldrig aktuellt här eftersom man har en misstänkt, hmm.

Den här NOA mannen som varit spaningsledare i LW-fallet då?

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-10-29, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Jag fick den här länken av ModestyBlaiser.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fpolisen.se%2Fom-polisen%2Fpolisens-arbete%2Fbedomandegruppen-grova-valdsbr ott%2F

Citat:
Nationella bedömandegruppen aktiveras om en misstänkt inte har hittats senast trettio dagar efter att ett våldsbrott med dödlig utgång har ägt rum.
• Samtliga medlemmar i bedömandegruppen har kvar sina ordinarie tjänster.
• Bedömningsuppdragen är en sidouppgift där de turas om i team om två.
• På plats går de igenom utredningen och ser över exempelvis organisation och kompetenser.
• Arbetet resulterar i en rapport med rekommendationer och råd för det fortsatta utredningsarbetet.
• Medlemmar i bedömandegruppen granskar aldrig ärenden i den region där de har sina ordinarie tjänster.

Citera
2018-10-29, 16:07
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, allt enligt deras mordbibel. Men hur är det i detta fall, dom säger ju sig ha en misstänkt, så frågan är om NOA bistår.
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Som jag förstår det kopplas nationella bedömandegruppen in automatiskt i svårlösta fall där man inte har någon misstänkt (och i den gruppen ingår bla personal från Noa). Detta har inte skett vad jag vet.

Däremot vände sig Örebropolisen självmant till Noa och begärde förstärkning till Grova brott under sommaren när belastningen var hög. (Efter gängmorden gick man upp i stabsläge för att frigöra mer resurser.) De ska då främst ha arbetat med skjutningarna men även varit en extra resurs generellt.

Saxat från NA 10/7:

Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-10-29 kl. 16:09.
Citera
2018-10-29, 17:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Som jag förstår det kopplas nationella bedömandegruppen in automatiskt i svårlösta fall där man inte har någon misstänkt (och i den gruppen ingår bla personal från Noa). Detta har inte skett vad jag vet.

Däremot vände sig Örebropolisen självmant till Noa och begärde förstärkning till Grova brott under sommaren när belastningen var hög. (Efter gängmorden gick man upp i stabsläge för att frigöra mer resurser.) De ska då främst ha arbetat med skjutningarna men även varit en extra resurs generellt.

Saxat från NA 10/7:

Tack. Det förklarar ju saken.
Citera
2018-10-29, 18:03
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag tror att FP är MP.
Det gör även KSP som du ser i ett senare inlägg.

Mord är ett brott så vad ska vi med två olika förkortningar för samma sak?
MP kan ju vara bra att ha om Martin Persson mördar någon.
Citera
2018-10-29, 18:49
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, allt enligt deras mordbibel. Men hur är det i detta fall, dom säger ju sig ha en misstänkt, så frågan är om NOA bistår. Frågande MV men fick inget svar.

Även om dom är säkra på sin GM verkar dom ha svårt att knyta honom till brottet. Vore det inte läge att låta NOA gå igenom allt en vända. Hur man än vänder och vrider på det, så är NOA snäppet erfarnare.

Du har ju själv uppgett att du har 3 (eller 4?) kontakter med insyn i utredningen. Du borde väl enkelt kunna få svar på dina frågor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in