2018-10-28, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(mitt fetade)
Så du tror inte på metoden att Örebropolisen sätter in en annons under 'Personligt' i Nerikes Allehanda och riktar sig till Peter Springare och skriver: "Vi saknar dig, du behövs. Allt är förlåtet. Kom åter."

För om prestige och gammalt olöst groll kunde läggas åt sidan och man satte sig ner de 10 plus de 2 avpolletterade och startade om, vem vet vad som då kanske skulle hända?
Framgång?

Att ta svåra beslut under starka känslomässiga påfrestningar blir sällan bra i en mordutredning. Det behövs nog en hel del - jättemycket bevisning- för att nå framgång i denna utredning. Detta schabblades nog bort de fyra första dagarna.
Citera
2018-10-28, 22:26
Medlem
Citat:
(mitt fetade)
Så du tror inte på metoden att Örebropolisen sätter in en annons under 'Personligt' i Nerikes Allehanda och riktar sig till Peter Springare och skriver: "Vi saknar dig, du behövs. Allt är förlåtet. Kom åter."

För om prestige och gammalt olöst groll kunde läggas åt sidan och man satte sig ner de 10 plus de 2 avpolletterade och startade om, vem vet vad som då kanske skulle hända?
Framgång?

Kanske att PS skulle kunna styra upp fallet.
Jag stör mig på att ÅK va övertydlig med att det va hennes ide att
plocka in SD, andra gången syftar jag på.
Det skulle kunna tyda på att det rådde delade meningar om den saken.
Citera
2018-10-28, 22:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Nej inget sådant har bekräftats. Troligtvis har hon dött någonstans mellan hennes bostad och planket.
Vad tror du?

Ja, det känns mest sannolikt.
Tänkte bara om jag missat information från polisiärt håll, det var därför jag undrade.
Citera
2018-10-28, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kanske att PS skulle kunna styra upp fallet.
Jag stör mig på att ÅK va övertydlig med att det va hennes ide att
plocka in SD, andra gången syftar jag på.
Det skulle kunna tyda på att det rådde delade meningar om den saken.
Det var nog i då fall inte den enda saken det rådde delade meningar om vad gäller den här utredningen..

Eftersom jag för varje vecka som går, alltmer börjar tro att det kanske aldrig kommer någon FUP, dvs att ingen blir åtalad, så hoppas jag i så fall att nästa justieminister försöker inrätta en utredningskommission ("haveri-inriktad") och som resulterar i åtminstone i en vitbok.
Titelförslag:
'Vad hände [inte] hos Örebropolisen 2018-05-15 fram till..."
Citera
2018-10-28, 22:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det var nog i då fall inte den enda saken det rådde delade meningar om vad gäller den här utredningen..

Eftersom jag för varje vecka som går, alltmer börjar tro att det kanske aldrig kommer någon FUP, dvs att ingen blir åtalad, så hoppas jag i så fall att nästa justieminister försöker inrätta en utredningskommission ("haveri-inriktad") och som resulterar i åtminstone i en vitbok.
Titelförslag:

Jag hoppas på att det blir som i Lisa Holm fallet att man tror att polisens utredning står still och sedan pang bom kom ett åtal.

Fast då var i och för sig MGM häktad hela tiden på sannolika skäl så det lyckades de ju med från början även om förundersökningen tog sin tid.
Citera
2018-10-28, 22:49
Medlem
Citat:

Titelförslag:

Som sagt det ser dystert ut.
Om jag inte har missuppfattat det hela så hade man varit tvungen å
ta in hjälp utifrån efter 30dagar om man inte hade haft en skäligen misstänkt.
Citera
2018-10-28, 23:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Fick de inte hjälp av NOA eller minns jag fel? Det var en man från NOA som svarade på frågor om detta fall i en tidning i somras, tror jag.
Citera
2018-10-28, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Trots uppväxt/boende i Örebro har jag aldrig hört någon benämna USÖ med US...

Nej precis, det skall vara USÖ enligt korrekt benämning.
Citera
2018-10-28, 23:09
Medlem
Peter Springare lär ej komma tillbaka till utredningen, han är sedan valet numera heltidspolitiker för eminenta Örebropartiet. Månadslön 60-65 000/månad som heltidspolitiker i Örebro i dagsläget, lär vara bra mycket mer än han nånsin fick som motarbetad förundersökningsledare för polisen.

https://www.google.se/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fpbs.twimg.com%2Fmedia% 2FDky2LwlW4AAGYEx.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Ftwit ter.com%2Forebropartiet%2Fstatus%2F103040003057696 3584&docid=sG7TElAwRMx2gM&tbnid=p763TAaW-GLvBM%3A&vet=10ahUKEwjn1oe1k6reAhVnkIsKHZv9DykQMwg 8KAAwAA..i&w=900&h=1200&client=opera&bih=728&biw=1 372&q=örebropartiet%20peter%20springare&ved=0ahUKE wjn1oe1k6reAhVnkIsKHZv9DykQMwg8KAAwAA&iact=mrc&uac t=8
Senast redigerad av Malin.Nilsson 2018-10-28 kl. 23:11.
Citera
2018-10-29, 00:09
Medlem
Citat:

Jag är dock övertygad om att Lena blev mördad vid det förbannade planket eller i anslutning av den samma. Det är vad jag personligen misstänker.

Trots all den information som utredningen har kan man inte ännu binda tillräckligt mot en person. DET oroar mig.

Jag tror bestämt att FP är BP med några meters felmarginal.

Jag oroar mig också för att de inte lyckas binda SD vid gärningen, iaf vad vi vet.
Citera
2018-10-29, 00:47
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Du har rätt att ingen ur utredningen bekräftat att fyndplatsen är även mordplatsen. Dödsorsak är inte heller bekräftat.

Jag är dock övertygad om att Lena blev mördad vid det förbannade planket eller i anslutning av den samma. Det är vad jag personligen misstänker. Huvudsaken är att utredningen har koll på samtliga platser av intresse för gärningen vilket jag ändå i slutändan tror.

Är helt överens med dig. Och även om ingen ur utredningen har bekräftat att FP är MP, ser jag det som nääästan bekräftat. Dels pga dödsskriken, men hade det funnits misstankar om att hon mördats på annan plats, borde väl Brott mot giftefriden stått med i häktningsframställan?
Citera
2018-10-29, 01:36
Medlem
Citat:

Är det någon som vet huruvida det jag påstår är sant.
Det NOA gjorde på plats handlade inte om mordet på LW.

Det handlade tyvärr om något som hade politiskt större sprängstoft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in