2018-10-28, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Meningsbyggnad heter det och den var lite svår i ditt fall. Din inledning blir lite missvisande eftersom SVT inte alls vill ha alla sorters människor. Det tycks du ju själv känna till om man läser din nästa mening. Tror dock inte att SVT överhuvudtaget vill att programmet ska ha några som helst partipolitiska inslag.

Tittade en sisådär 15 minuter på programmet och det känns inte helt naturligt. Har tidigare sett den brittiska varianten, men inte heller den kändes värd att följa.

Vem fan vill söka en dejt i tv om man inte är exhibitionist?

Hej ok

Tror dock inte att SVT överhuvudtaget vill att programmet ska ha några som helst partipolitiska inslag FEL det är vänster människor veganer bögar timida babbar som har blivit feminister heterosexuella män med nagellack flator och annat löst folk som de har släpat dit.
Återigen är detta inga skådespelare du kan söka upp personerna på dras Instagram.

Tack för att du läste
Citera
2018-10-28, 18:47
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacknimo
Hej ok

Tror dock inte att SVT överhuvudtaget vill att programmet ska ha några som helst partipolitiska inslag FEL det är vänster människor veganer bögar timida babbar som har blivit feminister heterosexuella män med nagellack flator och annat löst folk som de har släpat dit.
Återigen är detta inga skådespelare du kan söka upp personerna på dras Instagram.

Tack för att du läste

Partipolitik är inte samma sak som ideologisk. SVT vill inte att partibeteckningar ska förekomma, men lyfter gärna fram åsikter som överensstämmer med deras egen grundfilosofi.

Exhibitionist i någon grad är alla som söker till förnedrings-tv.
Citera
2018-10-28, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Partipolitik är inte samma sak som ideologisk. SVT vill inte att partibeteckningar ska förekomma, men lyfter gärna fram åsikter som överensstämmer med deras egen grundfilosofi.

Exhibitionist i någon grad är alla som söker till förnedrings-tv.

Hej således får vänsterfolk utrymme i media och tv.

Tack för att du läste
Citera
2018-10-29, 08:47
Bannlyst
Hej nytt avsnitt ute nu, riktig tråkig.

Tack för att du läste
Citera
2018-10-29, 20:16
Medlem
Roland Janssons avatar
Det är inte fejk. "Vet". Men ganska underhållande. Mina minnen från s2, e1-2. Syrianske bögläkaren. Hahaha, obetalbart! Högsta PK-poängen nånsin. En våt dröm för vänsterkvinnor?

Den lille gubben som lagt sitt liv åt att curla en missnöjd rullstolsbunden...ömmar för honom. Han borde satsa på att bli feeder? Eller får han ihop det med sin dejt? Kanske...

PT:n som dejtade thaiboxartjejen. Han var stirrig och hade ett märkligt utseende. Förstod direkt att han var borta.

Bögen som hade surrogatfirma. Vilken idiot. Värsta jag sett i ett dejtningprogram. Kommer inte ihåg många fler.

Kul underhållning, som sagt. Återkommer efter avsnitt 3 idag.

Tack för att Du läst.
Citera
2018-10-29, 20:56
Medlem
dialektikers avatar
Flatorna var det mest stela man sett. Så jobbigt att se på.

Fritidsledaren och mamman till den autistiske sonen är nog det mest sympatiska par som har varit med i det här programmet ever.
Sympatiska människor även om de inte blir tillsammans.

Jisses vad snabbt thaiboxaren pratade. Och så kom blondinen, och så pratade hon också fort. Jävlar vad de triggade varandra. Och trots att han var en snabbpratare lyckades hon på ett mycket osympatisk sätt avbryta honom, eller genast relatera till sig själv om hon frågat honom något.
Men de fick tydligen intresse för varandra ändå?
Samma skrot och korn kanske?

Den slemmige typen som jobbade inom fastighetsbranshen var ju också socialt inkompetent då det gäller kommunikationsreglerna då han pratade med tjejen.
(Ni vet de 5 axiom som Watzlawick ställer upp,
när man begår brott emot kommunikationsreglerna.
Ett av dem är att man inte ska relatera omedelbart till sig själv, om man frågar motparten något.)
Fastighetstypen ställde en äntligen till slut en fråga till den uppklädda kvinnan (efter att ha pratat själv en rejäl stund) och så började han direkt analysera varför han ställde den frågan, istället för att intressera sig för henne. Nej, stel, hemsk och smått autistisk.

Den gamla damen som var väldigt intresserad av en karl som gillade snabba bilar och båtar, var ju egentligen också ganska inkompetent i det sociala samspelet då hon ställde upp massa kriterier för hur en bra karl ska vara för att hon ska bli intresserad (där hon klargjorde att han ska strö massa pengar över henne och hon visade stor besvikelse då han sa att han inte hade båt).
Om man levat länge på jorden och är lite van vid relationer så borde man vara medveten om att om man radar upp en massa krav, så kan man lätt stöta bort motparten.
Vilket hon också ju gjorde, och då blev hon besviken, för hon vart ändå intresserad av gubben.
Senast redigerad av dialektiker 2018-10-29 kl. 21:08.
Citera
2018-10-29, 21:30
Medlem
Är alla i restaurangen där för att dejta eller castar SVT bara random personer?
6:45 i E03, syns en lesbisk muslim i hijab dejta.
Citera
2018-10-29, 21:45
Medlem
jay.simpsons avatar
Vad hände egentligen med Joakim och dejten. Han fick ett sms efter en andra dejt att hon aldrig vill se honom igen. Låter rätt abrupt

Tar bort mitt citat då nacknimo verkar vara insatt.
Senast redigerad av jay.simpson 2018-10-29 kl. 22:20.
Citera
2018-10-29, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Är alla i restaurangen där för att dejta eller castar SVT bara random personer?
6:45 i E03, syns en lesbisk muslim i hijab dejta.

Hej dem som syns i bakgrunden är vanliga matgäster som svt har sökt efter. De kommer dit äter och betalar som dejtarparen.

Tack för att du läste
Citera
2018-10-29, 22:25
Medlem
Dagens avsnitt var ju helt fantastiskt. Bara galna människor. Tanten med höga tankar om sig själv ”han ser på mig med en kåt blick”. Sjukt roligt och härligt att inte fatta att man är rätt tjock och rynkig själv. Sån ska jag bli när jag är 65.
Kvinnan i sjöjungfru-klänning var ju också rolig. Klänning som visar halva brösten, jo men javisst.
Citera
2018-10-29, 23:19
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Dagens avsnitt var ju helt fantastiskt. Bara galna människor. Tanten med höga tankar om sig själv ”han ser på mig med en kåt blick”. Sjukt roligt och härligt att inte fatta att man är rätt tjock och rynkig själv. Sån ska jag bli när jag är 65.

Ha, ha Jo, hon var ju rolig på så sätt. Hon förstod inte varför det kom en gammal gubbe "man glömmer visst att man blivit gammal själv".

Jag kan hålla med, att jag blev lite avis på krutet i tanten, men hon hade för dålig fingertoppskänsla (hon satte sig på piedestal lite för mycket) med gubben som hon tydligen vart intresserad av.
Citera
2018-10-30, 00:32
Medlem
gabriella var söt 22 år, nån som kan hitta hennes sociala medier ?
https://www.svtplay.se/video/19791000/forsta-dejten/forsta-dejten-sasong-2-en-kat-blick-sager-mer-an-1000-ord?start=auto
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in