Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-29, 20:04
  #13
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jogen
Det finns hur många som helst andra, mer lämpliga, saker man kan klä ut sig till. Hur mycket eller lite jag gillar Halloween är inte intressant.

Exempel på andra "olämpliga" utstyrslar kan vara en Josef Fritzl-mask, eller Anders Breivik i full mundering.

Men vi andra tycker att Adolf är en bra utstyrsel, så gilla läget. Alla ska få vara med, och det här tycker jag är jättekul.
Är du rasist eller.
Citera
2018-10-29, 20:05
  #14
Medlem
Ser inget fel i att klä ut sig till Hitler eller vad som helst, men det är ju synnerligen olämpligt att klä ut sitt barn till en politiskt kontroversiell figur. Varför vill man utsätta sitt barn för den sortens uppmärksamhet när han själv inte förstår vad det handlar om?
Citera
2018-10-29, 20:07
  #15
Medlem
Jogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Men vi andra tycker att Adolf är en bra utstyrsel, så gilla läget. Alla ska få vara med, och det här tycker jag är jättekul.
Är du rasist eller.

Vadå "vi andra", har du multipla personligheter eller?

Ja, gällande barn utklädda till Hitler på Halloween är jag nog lite smygrasse.
Citera
2018-10-29, 20:23
  #16
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Och vad är själva brottet han är anklagad för som du har tänkt ska diskuteras i tråden?

Hoppas det leder till att barnen omhändertas i alla fall.

Hatet emot 5 åringen?
Citera
2018-10-29, 20:27
  #17
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Kul som fan, betydligt roligare än alla skelettkostymer som de facto beskriver döda människor.
Humor - Ja tack

Humor på hög nivå.. Kotten kanske skulle föreställa en av "pojkarna från Brasilien" ? Pappan kunde ju sagt detta och att kotten inte var Adolf själv i egen hög person..
Citera
2018-10-29, 20:29
  #18
Medlem
Annacondas avatar
Citat:
Bryant Goldbach
Med tanke på att efternamnet är judiskt så var det ju faktiskt lite roligt, men han borde väl ha tänkt på att inte alla visste det. Inte så smart.
Citera
2018-10-29, 20:33
  #19
Medlem
Fojoss avatar
Mer intressant är att artikelförfattaren skrev Kenyucky.
Citera
2018-10-29, 20:50
  #20
Medlem
Erik Östs avatar
Jag tycker vi kan sluta upp att anamma amerikansk kultur så ingen känner sig kränkt när det är Halloween !
Nu för tiden är alla så "sännsliga" så de känner sig kränkta så fort de vaknar på morgonen.
Fy fn vilket äckligt land det här blivit , vi är t.o.m mer skadade än jänkarna!

Djävulen är OK men inte Hitler 🤣 i svärje hade SJW avrättat pappan med hysteriska skrin förmodligen

Betydligt mer komiskt och intressant kommer det bli att se vilken raketforskare efterträder Gudrun!
__________________
Senast redigerad av Erik Öst 2018-10-29 kl. 21:06.
Citera
2018-10-29, 20:59
  #21
Medlem
Väldigt, otroligt osmakligt.

Synd om lilla pojken som påkläddes i något som står för så mycket hat och avsky och dess historia som han inte har en aning om och inte kunde ta ställning till.
Citera
2018-10-29, 21:04
  #22
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
Med tanke på att efternamnet är judiskt så var det ju faktiskt lite roligt, men han borde väl ha tänkt på att inte alla visste det. Inte så smart.
Han får ta med uniformen till synagogan nästa gång och lite Zyklon B att bjuda på. Borde väl vara dödsstraff för en jude att klä ut sig till SS-Man.
Citera
2018-10-29, 21:15
  #23
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Om fadern istället haft telingen impersonera Den Store Trädgårdsmästaren, så hade grannarna först fått bild-googla efter en annan ifrån samma 1900-tals era mäkta dödligare man i mustasch och sedan fått stå i kö för få taga selfies, tillsammans med sonen.

Det finns bara EN FÖRINTELSE (...ouch, mitt öra...).
Citera
2018-10-29, 21:21
  #24
Medlem
Ingen som noterat ännu, att pappan har judiskt efternamn och judiska tidningar som Expressen mer än gärna skriver om sådana här nyheter. Snacka om besatthet av Hitler.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback