Citat:
Ursprungligen postat av
jaghetersam
Jag förmodar att fuskarna som betalat av hela sin skuld till HP-hjälpen kan sitta säkert. De lär inte ha tjänat så mycket på att spara personuppgifterna på avslutade kunder. Mitt tankesätt är att ifall en person genomfört ett "lyckat" brott lär hen inte spara förhandlingen i en liten låda hemma som bara kan vara självdestruktivt i framtiden. USB-minnet lär endast vara kunder som inte betalat hela sin skuld.
1. Har fuskarna betalat kontant på förhand har dessa hög chans att komma undan då total anonymitet varit aktuellt.
2. Har fuskarna betalat av hela summan kontant utan att ha kvarstående skuld till HP-hjälpen under 2017 eller tidigare kan dessa med all sannolikhet inte ha bevis emot sig.
Jag försöker varken försvara eller trösta fuskarna som läser detta.
Dessa är endast mina tankar.
Du har fel. Excel-filen innehåller mer än baar betalningar. När paket skickades, vad som skickades, beställt resultat, delbetalt, slutbetalt, när paket hämtades ut osv osv... Att man betalt kontant är absolut ingen garanti för att inte åka fast. Man har mängder av kunduppgifter. Och raderade data som går att återskapa med forensisk programvara.
Som polisens utredare sa på presskonferensen; "Vi anser att vi har mycket bra koll på alla de hjälpt de senaste åren".
Citat:
Ursprungligen postat av
jaghetersam
Mitt tankesätt är att ifall en person genomfört ett "lyckat" brott lär hen inte spara förhandlingen i en liten låda hemma som bara kan vara självdestruktivt i framtiden. USB-minnet lär endast vara kunder som inte betalat hela sin skuld.
Med ditt tankesätt ska de inte ha grävt ner miljoner på tomten heller. Vilket de gjorde.
I detta ärende har
många fel begåtts av provsäljarna.
Vi kommer få se
många fler åtalade än dessa 31.