2018-10-29, 12:28
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Kan nog vara undertecknad som är föremål för Lulus irritation och höga blodtryck
Citera
2018-10-29, 12:32
Avslutad
Man skulle kunna ha en sånhär tråd,

i denna tråd så citerar man berörd moderator och säger rensa din inkorg.
Då får dom notifikation och dom kan rensa.
Citera
2018-10-29, 12:38
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito

Det finns en sådan tråd i Laidback, men jag tror det är bra med en här också.

Två saker vill jag för er berätta:

1. Det går ut PM när vi varnar och raderar inlägg för omröstning. Dessa skickade PM räknas in i mappen"Skickade" och totalen.

2. En del användare är ganska långsinta och därför är det bra att spara "bevis" att anföra om man falskeligen anklagats för något.

Dessa två faktorer gör att PM-lådan fylls ganska kvickt och det är inte bara att radera allt rakt av.
Citera
2018-10-29, 12:40
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito

Mm, eller så tänker man steget längre och inser att det redan finns en sån tråd.
(FB) Medlemmar med fulla inkorgar

Den borde fungera lika bra att uppmärksamma en moderator på att dennes brevlåda är full.
Citera
2018-10-29, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

1. Det går ut PM när vi varnar och raderar inlägg för omröstning. Dessa skickade PM räknas in i mappen"Skickade" och totalen.

2. En del användare är ganska långsinta och därför är det bra att spara "bevis" att anföra om man falskeligen anklagats för något.

Dessa två faktorer gör att PM-lådan fylls ganska kvickt och det är inte bara att radera allt rakt av.
ja väldigt förståeligt!

ni mods kanske borde få ha större kapacitet på inkorgen.

Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Mm, eller så tänker man steget längre och inser att det redan finns en sån tråd.

Den borde fungera lika bra att uppmärksamma en moderator på att dennes brevlåda är full.
alla har inte tillgång till laidback!
Citera
2018-10-29, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis

Och så tänker man ytterligare ett steg till och inser att det vore bra med en sådan tråd som inte ligger i LB.
Citera
2018-10-29, 12:45
Medlem
Citat:

Varför kan man inte bara utöka PM-lådan? Det kan ju knappast vara ett problem med hårddiskutrymme på servern? Om inte annat bör moderatorer kunna ha en utökad PM-låda.
Citera
2018-10-29, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Du kanske kan be en admin kontakta berörd moderator alt direkt posta namnet på den moderator det berör här?

Skriv det i reglerna så underlättar det för många användare.

Citat:
Kan nog vara undertecknad som är föremål för Lulus irritation och höga blodtryck

Och redan i inlägg #3 börjar den överlägsna attityden och förolämpningarna komma...
Senast redigerad av polistandborste 2018-10-29 kl. 13:03.
Citera
2018-10-29, 12:58
Medlem
kalkryggars avatar
Har du kontaktat någon annan moderator i berörd kategori och påtalat om både tråden och att du inte kan få tag i moderatorn som slängde?

Citat:

Borde det inte 2018 vara en ganska smal sak att i alla fall låta moderatorerna öka sin brevlåda med 100 000 st brev
Senast redigerad av kalkryggar 2018-10-29 kl. 13:02.
Citera
2018-10-29, 13:11
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av polistandborste
Och redan i inlägg #3 börjar den överlägsna attityden och förolämpningarna komma...
Så var det inte alls menat, och det var synd att det uppfattades så - hade lika gärna kunnat vara en
Det är såklart oacceptabelt att inte kunna kontakta den som eventuellt delat ut ett straff eller annat.
Citera
2018-10-29, 13:16
Medlem
Moderatorer, om några, bör titta längst ner i fönstret som öppnas när man klickar på brevikonen och se hur många PM de har sparade, och rensa när maxgränsen, som idag är 500 PM, närmar sig.
Citera
2018-10-29, 14:06
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Stämmer
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Moderatorer, om några, bör titta längst ner i fönstret som öppnas när man klickar på brevikonen och se hur många PM de har sparade, och rensa när maxgränsen, som idag är 500 PM, närmar sig.
Ja fast jag tycker ju att moderatorer borde få utökat utrymme eller möjlighet att spara ner pm:en på exterm plats på fb-servern..
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Du kanske kan be en admin kontakta berörd moderator alt direkt posta namnet på den moderator det berör här?
Hur kan en admin kontakta en mod om jag inte kan?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-10-29 kl. 14:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in