2018-10-28, 15:03
Medlem
Nån som vet nån sida som godkänner lån till student?
Inga bet anmärkningar. Bra uc för övrigt.
Har ett lån sen tidigare på 50k. Syns det?

Kom gärna med förslag

Skulle behöva 30-70k.
Citera
2018-10-28, 16:48
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GareDuNord
Nån som vet nån sida som godkänner lån till student?
Inga bet anmärkningar. Bra uc för övrigt.
Har ett lån sen tidigare på 50k. Syns det?

Kom gärna med förslag

Skulle behöva 30-70k.

Beror nog på om du jobbar vid sidan av eller har någon som gör det och vill ställa upp att ta risken.
Att tänka på är att studentmedel/studentlån inte räknas som en inkomst, det är bidrag/lån.
Om det är ett normalt lån så bör det synas på UC.

Vad är ett bra UC för dig? Banken har garanterat andra parametrar.
Du vill ha ett blankolån alltså? Med låg/ingen normal inkomst är det företagen med hög ränta som kan vara intresserade, t ex bluestep.
Citera
2018-10-28, 18:34
Medlem
SophieNeveus avatar
Testa att söka på lendo, kommer dock inte bli något särskilt förmånligt lån, gissar på att du kommer att få en ränta på 15%+ iaf. Äger du någon bostad eller annan egendom av värde som du kan skriva pantbrev på? Alternativt anhörig som kan stå som medlåntagare (gå i borgen).

Bra uc för övrigt? Har du tidigare haft höga årsinkomster innan studierna? Tar för givet att ditt tidigare lån på 50 000 kr redan är återbetalt. Om inte så är fallet har du en ganska kass ståndpunkt ur en kreditgivares perspektiv. Studielån, blancolån och ingen inkomst.
Citera
2018-10-28, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awendela
Beror nog på om du jobbar vid sidan av eller har någon som gör det och vill ställa upp att ta risken.
Att tänka på är att studentmedel/studentlån inte räknas som en inkomst, det är bidrag/lån.
Om det är ett normalt lån så bör det synas på UC.

Vad är ett bra UC för dig? Banken har garanterat andra parametrar.
Du vill ha ett blankolån alltså? Med låg/ingen normal inkomst är det företagen med hög ränta som kan vara intresserade, t ex bluestep.

Använder sig bluestep av privatlån Så?
Jag har inga anmärkningar och inte en massa frågor på ucn.
Jobbar extra vilket jag drar in typ 4k i månaden på.
Citera
2018-10-28, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
Testa att söka på lendo, kommer dock inte bli något särskilt förmånligt lån, gissar på att du kommer att få en ränta på 15%+ iaf. Äger du någon bostad eller annan egendom av värde som du kan skriva pantbrev på? Alternativt anhörig som kan stå som medlåntagare (gå i borgen).

Bra uc för övrigt? Har du tidigare haft höga årsinkomster innan studierna? Tar för givet att ditt tidigare lån på 50 000 kr redan är återbetalt. Om inte så är fallet har du en ganska kass ståndpunkt ur en kreditgivares perspektiv. Studielån, blancolån och ingen inkomst.

Ja jag har fin uc utan mssa frågor och anmärkningar.(Inga anmärkningar)
Jobbar extra. Lendo eller zmarta.. tror du mer på lendo?
Citera
2018-10-28, 21:26
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Ja jag har fin uc utan mssa frågor och anmärkningar.(Inga anmärkningar)
Jobbar extra. Lendo eller zmarta.. tror du mer på lendo?
Om detta fortfarande stämmer (FB) Någon som har nått tips på utlåningsalternativ när man har anmärkningar? har du dessvärre inte någon "fin uc". Lendo brukar oftast ge förslag från flera olika banker, du ska dock inte räkna med att du får någon särskilt bra ränta.
Citera
2018-10-28, 22:06
Medlem
Citat:
Om detta fortfarande stämmer (FB) Någon som har nått tips på utlåningsalternativ när man har anmärkningar? har du dessvärre inte någon "fin uc". Lendo brukar oftast ge förslag från flera olika banker, du ska dock inte räkna med att du får någon särskilt bra ränta.

Vad ska du dra upp saker från 2013 för? Jag har fin uc idag utan anmärkningar säger jag ju.
Håll dig gärna till ämnet.
Citera
2018-10-28, 23:17
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Vad ska du dra upp saker från 2013 för? Jag har fin uc idag utan anmärkningar säger jag ju.
Håll dig gärna till ämnet.
Bankerna tar givetvis hänsyn till om du haft tidigare anmärkningar
Citera
2018-10-29, 07:50
Medlem
Citat:
Bankerna tar givetvis hänsyn till om du haft tidigare anmärkningar

Kan vi inte bara hålla oss till topic? Bankerna tar absolut inte någon hänsyn till det eftersom det är ca 2år sedan dom försvann och dom syns ingenstans, ett tag verkade du påläst?

Jag vill bara ha tips på topic, inga moralkakor eller annat svammel tack.
Citera
2018-10-29, 12:32
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Kan vi inte bara hålla oss till topic? Bankerna tar absolut inte någon hänsyn till det eftersom det är ca 2år sedan dom försvann och dom syns ingenstans, ett tag verkade du påläst?

Jag vill bara ha tips på topic, inga moralkakor eller annat svammel tack.
Om du misskött betalningar hos en långivare är det fortfarande relevant om du har planer på att försöka låna från samma långivare i framtiden trots att dina betalningsanmärkningar har försvunnit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in