2018-10-28, 23:12
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nail
Jag undrar ibland vad trofé-jägarna vill bevisa/markera.
Hembesök hos Jan Guillou: http://www.viivilla.se/husliv/pa-omslaget-jan-guillou/
Scrolla nedåt.
Någon sorts exklusiv perversion i en klubb för inbördes beundran som skiter i vad andra anser om deras dödande för nöjes skull. Vet inte om det är Guillou eller GW Persson som uttryckt att han får en orgasmliknande upplevelse när han dödar ett djur. Påminner lite om vad man vet om vissa seriemördare och vissa pedofiler.

Här finns mycket att forska i men det är tabu.
Citera
2018-10-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Någon sorts exklusiv perversion i en klubb för inbördes beundran som skiter i vad andra anser om deras dödande för nöjes skull. Vet inte om det är Guillou eller GW Persson som uttryckt att han får en orgasmliknande upplevelse när han dödar ett djur. Påminner lite om vad man vet om seriemördares och vissa pedofiler.

Här finns mycket att forska i men det är tabu.

Nonsens, jakt är nödvändigt på många arter.
Citera
2018-10-28, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SupaStrat
Den enda miljardären och företagsledare jag känner till som fått en medalj av kungen är Stefan Persson.
Med anledning av hans bolagsengagemang skulle det inte förvåna mig om han även är jägare. Hans bolagsengagemang omfattar ett antal skogs och markförvaltningsbolag, kommanditdelägare i bolag med syfte att förvalta och förvärva fast egendom i jakt och viltsyfte.

Fick H.M. Konungens medalj år 2002.
"H.M. Konungens medalj
12:e storleken i serafimerordens band

Direktör Stefan Persson
För betydelsefulla insatser för svenskt näringsliv"
https://www.kungahuset.se/monarkinhovstaterna/ordnarochmedaljer/medaljer/medaljforlaningar/arkivmedaljforlaningar/medaljforlaningar20020128.5.1a2467a10ad032dc268000 16264.html
Citera
2018-10-29, 00:10
Medlem
Innerfittefetts avatar
Kan tänka mig att KH som många andra inte vill ha varg på sina marker och att han kan ha skjutit varg.
Kanske även stoppat upp nån. Jag har själv sett uppstoppade vargar hos några företag i Värmland. Lagliga enligt ledningen där.
Att han skulle ägnat sig åt illegal jakt för att sen sälja varg och havsörn låter ju galet märkligt!
Hade KH skjutit en varg så hade han inte haft problem med att gräva ner den.
Det låter ju ändå som att KH på nåt sätt blivit påkommen med döda vargar och örnar.
Det kan ju handla om ”Presenter” till kunder i Tyskland och kompisar. Därav häleribrottet.
Det vore ju helt fantastiskt om inte några bra advokater får loss honom och att några anställda får ta smällen.
Citera
2018-10-29, 02:20
Medlem
Citat:
Jag tror inte att det är ekonomiska intressen, utan något annat. En sorts härsklystnad kanske?

Ekonomin är nog inte drivkraften i det här fallet. Det är nog en primitiv drift att kunna visa upp en för vanligt hederligt folk meningslös trofé. Ett sorts penisfodral helt enkelt. Ett penisfodral som är längre än grannens.Är det inte bilen så är det åkgräsklipparen eller båten. I det här fallet rovdjur.

Tyder mer på en osäker människosjäl som inte hittat sin plats i världen även fast miljarderna finns där. Ett inre tomrum. Ett meningslöst jagande efter ja....vadå?
Citera
2018-10-29, 03:22
Medlem
Mullrets avatar
Namnet blir väl känt idag ifall det blir tal om häktning. Runt lunchtid såvitt jag kommer ihåg.
Citera
2018-10-29, 04:49
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Har du någon psykologisk profil? Jag menar, han är ju själv ett rovdjur.

Varghatare som de flesta inbitna skogsmongon. Vargen är ett hot mot både jakthundar och byte. Dvs deras fritidsintresse. Vargen ska bort och har vart hårt utsatt i många generationer. Skillnaden nu och förr är att nu för rent nöje och förr för överlevnad.
Citera
2018-10-29, 04:53
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Jag har lite svårt att tackla SGT när det gäller Kungsörn och även om det gäller ej redovisad Lo-trofé till t ex tysk affärsbekant.

Men jag har inga fakta, bara spekulationer...

Svårt att tro att en dignitär skulle skita ner sig med simpel tjuvjakt...

Kh är starkt kritisk mot myndigheter och politiker gällande rovdjurspolitik. Som sagt tidigare har han föreläsningar i lagens gråzon där tips om hur man effektivast förgiftar vart med arsenik etc hållits. Fullblodspsyko
Citera
2018-10-29, 06:55
Medlem
MosterAugustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Kh är starkt kritisk mot myndigheter och politiker gällande rovdjurspolitik. Som sagt tidigare har han föreläsningar i lagens gråzon där tips om hur man effektivast förgiftar vart med arsenik etc hållits. Fullblodspsyko

Har du något belägg för det där med arseniken eller är det bara något du hittat på för att smutskasta KH?

För övrigt bra att det skjuts varg. Miljömupparna har för stort inflytande i dagens Sverige. I alla fall i de delar av Sverige där de inte bor.
Citera
2018-10-29, 07:19
Medlem
Citat:
Angående den stora skogsbranden så påstods att Karl Hedin AB omöjligt kunde vinna på den, men enligt Wikipedia var branden en bra affär:
Bolaget var ett av de bolag som drabbades hårdast av Skogsbranden i Västmanland 2014, men kunde genom försäkringsersättningar byta till sig annan skog från Naturvårdsverket samt köpa ny skog, vilket ledde till större skogsinnehav än tidigare.

Vad vill du påstå?
Citera
2018-10-29, 07:24
Medlem
Den här tråden har tagits över av aktivister, fler eller samma person med fler alias. Påståenden förekommer som skulle kunna leda till rättsliga åtgärder, om inte ett fegt alias blockerade.
Aktivister är sig lika, intellektuellt handikappade, dåligt pålästa, totalt främmande för andras åsikter.
Att man inte berättar var rovfåglar finns?? www.artportalen.se

Gör vanligt folk en tjänst, be om att bli nergrävda.
Citera
2018-10-29, 07:25
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosterAugusta
Har du något belägg för det där med arseniken eller är det bara något du hittat på för att smutskasta KH?

För övrigt bra att det skjuts varg. Miljömupparna har för stort inflytande i dagens Sverige. I alla fall i de delar av Sverige där de inte bor.

Ja jag har själv vart på föreläsning. Är inte på långa vägar miljöpartist, de ska väck. Men erfarenheten säger att varghatet och organiserad tjuvjakt på varg tillhör Sveriges rednecks. Som ingen kan samsas i skogen (?) med varg. Låter som en film från 1700 talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in