Citat:
Ursprungligen postat av
KSP
Tror att set är bra att påpeka att många skribenter i tråden verkar vara känslomässigt involverade. Jag förstår att denna händelse väcker känslor. Kom ihåg att de människor som ingår i utredningsarbetet måste vara neutrala och öppna samt inte bli påverkade av känslor så att det påverkar utredningen.
Trådens deltagare styrs av känslor istället för att endast konstatera omständigheter och se de förhållanden som de facto är bekräftade av personer med insyn. Nu menar jag inte uppgifter som kommit till tråden av en anonym skribent på Flashback.
Vi kan endast konstatera att,
Lena är mördad
Lena är funnen
BP är funnen
MP är funnen
MT är funnen
Ingen är häktad
Vad respektive individ själv anser om Lena, SD, HD, barn, vänner eller fan och hans moster hör inte hit. Tror knappast att någon av oss har rätt att döma andra människor.
Lena är mördad och ingen GM är bunden till det brottet.
Tveksamt om någon kommer att bli dömd för detta i slutändan, med tanke på hur uselt denna utredning blivit skött. Att man hela tiden påpekar att man minsann har en fortsatt MT sedan maj månad börjar bli löjligt när man inte ens lyckats få vederbörande häktad på snart ett halvår. Sorgligt
Bra påpekanden!
Tar åt mig av det jag finner vara applicerbart på mina postningar.
(det fetade)
Förstår nog inte förkortningarna du använder.
Att BP ofta betecknar 'brottsplats' tror jag mig veta, men vad är MP? 'Mordplats'?
Eller menar du FP, fast du skrev fel?
Hursomhelst:
Jag vill ha källa på det fetade, oavsett vilka akronymerna än är.
Tack.
Edit: Det sista du skriver och som utmynnar i ett "Sorgligt" kan jag inte annat än instämma i.
Sorgligt om inte gärningsperson/-er döms, utan att brottet kanske förblir ouppklarat.
Sorgligt i så fall för den misstänkte, en privatperson, att av Flashbacks ståndrätt i många inlägg blivit kallad mördare -och mer därtill.