• 1
  • 2
2018-10-28, 19:07
Medlem
Har en skuld som måste betalas till KFM senast i veckan. Har uttömt alla möjligheter att få ner betalplaner och får absolut inga nya lån (bör ej ta heller). Har ingen familj att fråga heller. Hjärnan har liksom lagt av också! Ber er hjälp med lite kreativa idéer för att lösa situationen.
Citera
2018-10-28, 19:21
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitty
Har en skuld som måste betalas till KFM senast i veckan. Har uttömt alla möjligheter att få ner betalplaner och får absolut inga nya lån (bör ej ta heller). Har ingen familj att fråga heller. Hjärnan har liksom lagt av också! Ber er hjälp med lite kreativa idéer för att lösa situationen.
Hur mycket rör det sig om?

Kanske du har prylar att sälja?
Citera
2018-10-28, 19:25
Medlem
Ca 10000kr, förstår att det är omöjligt att skaka fram omgående men en liten del kanske går att lösa på annat sätt.
Vad kan man sälja och panta och få bra pengar för?
Citera
2018-10-28, 19:34
Medlem
constants avatar
Citat:
Ca 10000kr, förstår att det är omöjligt att skaka fram omgående men en liten del kanske går att lösa på annat sätt.
Vad kan man sälja och panta och få bra pengar för?
Har lite dålig koll, men jag kan tänka mig spelkonsoller, spel, systemkameror, övrig elektronik, märkeskläder, instrument, bil, mc, mobil, smycken...
Citera
2018-10-28, 19:34
Medlem
Dator? Mobil? TV? Bil? Smycken?
Citera
2018-10-28, 19:35
Bannlyst
Har du punkt hos kronofogden? Jaja dum fråga kanske men man kan ändå vara "kund" hos KFM utan att ha en betalningsanmärkning. Jag själv fick en böter/utgift på 80,000:- efter en rättegång och målsägande skickade krav på pengarna till KFM. Jag fick då en "skuld" hos KFM utan att ha en anmärkning.

TS, det finns ett sätt som är otroligt desperat, det är det mest desperata valet före prostitution. Köp saker (två telefoner från samsung, en superfin borrmaskin, speldator) och försök "delbetala", "betala om 14 dagar", "betala i november" eller "betala med faktura". Ta sedan emot sakerna och sälj vidare på Tradera eller Blocket.

Använd inkomsten för att lösa din situation. Fungerar detta så har du 20 dagar på dig att lösa fakturorna.
Citera
2018-10-28, 19:35
Medlem
Tack, ska försöka inventera men äger väldigtlite prylar av värde vad jag tror pga just ekonomin.
Citera
2018-10-28, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iclypso
Dator? Mobil? TV? Bil? Smycken?

Har ej dator eller bil. TV är gammal. Mobil måste jag nog ha och också äldre modell. Smycken har jag kanske enstaka mindre. Får man något vettigt för ex guldarmband och sånt?
Citera
2018-10-28, 19:37
Medlem
Hur mycket rör det sig om? Har du några inkomster på gång som du kan låna mot?
Citera
2018-10-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
Har du punkt hos kronofogden? Jaja dum fråga kanske men man kan ändå vara "kund" hos KFM utan att ha en betalningsanmärkning. Jag själv fick en böter/utgift på 80,000:- efter en rättegång och målsägande skickade krav på pengarna till KFM. Jag fick då en "skuld" hos KFM utan att ha en anmärkning.

TS, det finns ett sätt som är otroligt desperat, det är det mest desperata valet före prostitution. Köp saker (två telefoner från samsung, en superfin borrmaskin, speldator) och försök "delbetala", "betala om 14 dagar", "betala i november" eller "betala med faktura". Ta sedan emot sakerna och sälj vidare på Tradera eller Blocket.

Använd inkomsten för att lösa din situation. Fungerar detta så har du 20 dagar på dig att lösa fakturorna.

Dessvärre så att jag har en anmärkning. Mycket lågt belopp men en anmärkning är en anmärkning
Citera
2018-10-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Hur mycket rör det sig om? Har du några inkomster på gång som du kan låna mot?

Ca 10000kr och ja det har jag. Är bara en totalkrismånaddeluxe.
Citera
2018-10-28, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ca 10000kr och ja det har jag. Är bara en totalkrismånaddeluxe.
Förlåt men har du testat lån från everydayplus.se eller onea.se? Svara inte bara ja utan tänk efter. Försök annars
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in