2018-10-28, 17:51
Medlem
Så MA tror alltså på sin make att en av hennes anställda frivilligt velat bli slickad av honom? Det måste kännas tryggt för henne, om det nu inte var våldtäkt vill säga.
Citera
2018-10-28, 18:02
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Ja just det.
Japp, jag håller med dig. Den gör att allt blir väldigt svårt att tolka.
Citera
2018-10-28, 18:13
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Japp, jag håller med dig. Den gör att allt blir väldigt svårt att tolka.
Det är ju bara två dagar kvar på häktningstiden och med tanke på omfattningen av ev brottet med få inblandade och han fortfarande är häktad bedömer jag det troligt att åklagaren går på åtal. Alltså ingen förlängd häkning.
Citera
2018-10-28, 18:40
Medlem
Efter dessa vidriga och anklagande artiklarna från stoppapressarna lär ju flertalet massan totalt bojkotta dem. Jag inklusive.
Citera
2018-10-28, 19:03
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Det är ju bara två dagar kvar på häktningstiden och med tanke på omfattningen av ev brottet med få inblandade och han fortfarande är häktad bedömer jag det troligt att åklagaren går på åtal. Alltså ingen förlängd häkning.

Jag tvivlar på att det går så fort. Våldtäkt är ett grovt brott med fängelsestraff i botten. Så åklagaren vill ha alla tekniska bevis och förhör klara samt egna analyser väl underbyggda innan dess. 2 veckor är för kort tid för det.

Vanligtvis pågår förhörören under en längre tid. Månader är inte otroligt. Något nytt kommer fram i förhör med vittnen eller i form av ett tekniskt underlag som innebär att den misstänkte och BO måste förhöras igen. Så kompletterande förhör är definitivt vanliga. Sen finns det säkert kemiska analyser som måste bli klara och dessa kan ta månader i värsta fall.
Citera
2018-10-28, 19:28
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tvivlar på att det går så fort. Våldtäkt är ett grovt brott med fängelsestraff i botten. Så åklagaren vill ha alla tekniska bevis och förhör klara samt egna analyser väl underbyggda innan dess. 2 veckor är för kort tid för det.

Vanligtvis pågår förhörören under en längre tid. Månader är inte otroligt. Något nytt kommer fram i förhör med vittnen eller i form av ett tekniskt underlag som innebär att den misstänkte och BO måste förhöras igen. Så kompletterande förhör är definitivt vanliga. Sen finns det säkert kemiska analyser som måste bli klara och dessa kan ta månader i värsta fall.
Det finns bara två vittnen varav en antagligen inte sov över och en ljudinspelning. Ganska liten omfattning av inblandade.
Citera
2018-10-28, 19:36
Medlem
Vi fick ta del av GS förhör, hur är möjligheten att ta del av MA:s förhör?
Citera
2018-10-28, 19:37
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Det finns bara två vittnen varav en antagligen inte sov över och en ljudinspelning. Ganska liten omfattning av inblandade.

Dessutom är en sannolikt båda vittnena närstående till MGM och dom behöver inte ens vittna om dom inte vill. Det hade nog varit smartast av MGM att knipa käft i sina förhör, då hade iaf tråden haft mycket färre läsare och inlägg och han kanske kunde behålla sin fru, nu är utgången oviss. MGM's fru gör nog klokast i att inte medverka i vidare förhör.

/Provokatör
Citera
2018-10-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Dessutom är en sannolikt båda vittnena närstående till MGM och dom behöver inte ens vittna om dom inte vill. Det hade nog varit smartast av MGM att knipa käft i sina förhör, då hade iaf tråden haft mycket färre läsare och inlägg och han kanske kunde behålla sin fru, nu är utgången oviss. MGM's fru gör nog klokast i att inte medverka i vidare förhör.

/Provokatör

På vilket sätt menar du att det skulle vara bättre för henne att inte ställa upp på förhör?
Senast redigerad av Korinne 2018-10-28 kl. 20:21.
Citera
2018-10-28, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör

/Provokatör

Mitt ovanstående svar kan du bortse från, blev fel och går inte att redigera.

Jag läste en krönikör på Expr, tror jag, som skrev att GM förhör var sekretess men att det har läckt ut, så GM trodde väl inte att det skulle komma ut.
Senast redigerad av Korinne 2018-10-28 kl. 21:58.
Citera
2018-10-28, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Mitt ovanstående svar kan du bortse från, blev fel och går inte att redigera.

Jag läste en krönikör på Expr, tror jag, som skrev att GM förhör var sekretess men att det har läckt ut, så GM trodde väl inte att det skulle komma ut.
Japp det läste jag också av krönikören Johan Hakelius.
Ja saker kan komma ut på flashback.
Citera
2018-10-28, 22:57
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Efter dessa vidriga och anklagande artiklarna från stoppapressarna lär ju flertalet massan totalt bojkotta dem. Jag inklusive.
Jag tror du har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in