2018-10-28, 19:03
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
För övrigt vem är denne total okända sosse ?

Jerlerup har en brokig historia. Som ung var han aktiv i den högerextrema sekten EAP. Sedan var han med i olika liberala och libertarianska grupperingar. Han var en av medgrundarna till Alexander Bards libertarianska parti Liberaldemokraterna. Han blev dock osams med Bard och lämnade därför Liberaldemokraterna för att i stället gå med i Piratpartiet. När Bard sedan också lämnade Liberaldemokraterna och efter en mellanlandning i Centern hamnade i Piratpartiet lämnade Jerlerup Piratpartiet och blev sosse.

Nu har Bard också lämnat Piratpartiet och gått med i Medborgerlig samling, men Jerlerup är vad jag vet fortfarande sosse.
Citera
2018-10-28, 19:04
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Kan du vänligen nämna några hedersmord som handlat om att en tjej inte ville ha slöja? Då du säger, det händer hela tiden kan du säkert nämna 3 st åtminstone?
Det händer hela tiden i Iran. Det är flera länder det är förenat med livsfara.

Vad tror du slöjupproret handlar om?
Citera
2018-10-28, 19:06
Medlem
Blir lite mörkrädd när jag hör att Jerlerup varit verksam inom EAP. Minns redan på 70 och- 80 - talet hur de med sin mischmasch av förvirrad politisk ideologi under täckmantel av arbetarparti försökte slå in en kil i svensk politik o skapa oreda. En amerikansk rörelse. Ja ser dem lite som politikens scientologer. Sen brast det väl för Bali när han blev provocerad, men olyckligt ordval.
Citera
2018-10-28, 19:08
Medlem
Nikets avatar
En sosse (Juholt) försvarar en annan sosse (Torbjörn J). Är någon överraskad. Det skulle däremot vara klädsamt om någon moderat vågar ställa sig upp.
Citera
2018-10-28, 19:09
Medlem
Hanif är som flera sagt Moderaternas största tillgång. Utan honom hade dom tappat en jävla massa väljare, framför allt yngre. Det är hans signum att vara kontroversiell och skulle han sluta vara det skulle han sakta med säkert tyna bort som profil.

Hade han inte skrivit detta hade diskussionen, som självklart Hanif vinner i övrigt, inte uppmärksammats av gemene man. Att kalla någon dum apa och pucko är väl oavsett vad inte världens värsta ordval direkt. Trump har som bekant sagt betydligt värre saker - och han är ändå president över USA. Det är bara det att vi i Sverige ska vara så fina i kanten och politiskt korrekta hela tiden, så därför sticker detta ut. Hade Jerlerup varit svart och Hanif Svenne hade "dum apa" och "pucko" (tänker på chokladdrycken som är sliskig och chokladbrun) däremot varit en aning magstarkt - även om det inte hade varit det som han menade
Citera
Medlem
hrwdtjs avatar
Hanif Bali i hätskt Twitter-bråk – kallar debattör för pucko

https://www.expressen.se/nyheter/hanif-balis-attack-din-dumma-apa/

Vilken skandal! Bali måste avgå omedelbart.
Citera
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Problemet är snarare att det anses värre att kalla någon apa eller pucko än att ogrundat stämpla en människa som nazist och rasist.
Nja det handlar mer om att vänstern krigar genom att märka ord. När jag var ung var apa och pucko del av ett normalt språkbruk. De var milda tillmälen och ett sätt att sätta en gräns för dumskalleri.

Vänstern vakar som hökar och har besatt hegemonin. Det bästa vi kan göra är att kalla dem apor. Vänsterapor.
Citera
Medlem
Tänk om TJ kallat Hanif för "apa", vilket liv det skulle bli.
Citera
2018-10-28, 19:12
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jerlerup har en brokig historia. Som ung var han aktiv i den högerextrema sekten EAP. Sedan var han med i olika liberala och libertarianska grupperingar. Han var en av medgrundarna till Alexander Bards libertarianska parti Liberaldemokraterna. Han blev dock osams med Bard och lämnade därför Liberaldemokraterna för att i stället gå med i Piratpartiet. När Bard sedan också lämnade Liberaldemokraterna och efter en mellanlandning i Centern hamnade i Piratpartiet lämnade Jerlerup Piratpartiet och blev sosse.

Nu har Bard också lämnat Piratpartiet och gått med i Medborgerlig samling, men Jerlerup är vad jag vet fortfarande sosse.
Man kan alltså säga att han svingar sig i lianer från parti till parti som en djävla apa?

Man kan också säga att han apar sig på twitter.

Tokdåren är antirasist och skriver på ljugsiten Motargument. Pucko är alldeles för milt epitet.

Poäng Bali. Han gillas för att han talar ur skägget.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-10-28 kl. 19:15.
Citera
2018-10-28, 19:16
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadoadoa
Tänk om TJ kallat Hanif för "apa", vilket liv det skulle bli.
Nej det skulle det inte för antirasismen är bara en fasad.
Citera
2018-10-28, 19:20
Medlem
Detta var bättre än vad jag trodde. Nu i Aftonhoran kallade Hanif Bali den där Järlerup för "ett djupt stört Socialdemokratiskt nättroll".

Mycket bra!!! Mycket lovande!! Så här vill jag ha det och jag hoppas också att Sossarna tröttnar på att mobilisera vid valet så att valdeltagandet sjunker. Oh Banana.

Sverige har fått ta så mycket skit och är ett uselt land eftersom PK-eliten styr och man passiviserar folket på så många olika sätt och filtrerar nyheter.

Fram med popcornen nu.
Citera
2018-10-28, 19:32
Medlem
Enydrions avatar
Jag tycker inte sådana som ser ut som Bali ska ha skägg (för tio år sen hade jag inte brytt mig), det tänkte jag senast för några veckor sedan om Bali.

Men det är en oerhört stor skillnad på att ta på sig särskilda klädesplagg av religiösa skäl och att ha skägg... vänsterdåren tycker det är samma sak, det kan bara en dåre tycka...

Juholt borde även kritisera när sossar gör sin dårskit… så skulle han bli ganska så mycket trovärdigare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in