2018-10-28, 15:17
Medlem
Slottsherres avatar
Bali är nog en tillgång för M. Han tilltalar moderater som lutar åt SD-hållet.
I och för sig kanske en och annan vettig moderat att dra öronen åt sig - men hur många såna finns det?
Trump har ju visat att man aldrig kan vara vulgär nog om man vill locka folk på den yttre högerkanten.
Citera
2018-10-28, 15:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det gamla klimatet, där vänstern oemotsagt kunde beskylla sina meningsmotståndare för vad fan som helst, utan att någon vågade hugga tillbaka, den tiden är över.

Tidigare gällde: -"Våldta gärna min fru & dotter, bara ni inte kallar mig rasist"-
I post-Trump eran gäller: -"Far åt helvete med dina nazistanklagelser, din jävla pajas"-

Dock kan jag tycka att just "apa" var lite tamt.
Citera
2018-10-28, 15:21
Medlem
Jofs avatar
Dum apa och Pucko?
Dåligt ordförråd.
Vad är det f.ö. för poäng att precisera att apan är dum? Pucko är chokladdryck.
Nja. Han greppar efter ord och hamnar i vokabulär som passar förskolemiljön.
Jag hade uppfattningen att han upplever sig som en smart kille. Och att en del andra också uppfattar honom det. Och så pratar han barnspråk när han blir arg.
Citera
2018-10-28, 15:22
Medlem
stone_sleepers avatar
Fruktansvärd rasistattack av Håkan Juholt på Hanif Bali. Han vill i grunden begränsa Hanifs yttrandefrihet och förneka hans bruna kropps existens. Samma sossar som skriker om vikten av mångkultur vill att alla ska rätta sig in och kommunicera enligt svenska kulturella normer. Har Juholt missat att Sverige är ett mångkulturellt land? I olika kulturer så uttrycker man sig på olika sätt.
Citera
2018-10-28, 15:22
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Världen tycks gå under varje gång Hanif Bali hamnar i bråk på Twitter. Hur orkar journalister bry sig om sånt här?

Självklart, han är ju en svartskalle som kritiserar invandringen. Medierna klarar inte sådant här, han måste försvinna
Citera
2018-10-28, 15:30
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det gamla klimatet, där vänstern oemotsagt kunde beskylla sina meningsmotståndare för vad fan som helst, utan att någon vågade hugga tillbaka, den tiden är över.

Tidigare gällde: -"Våldta gärna min fru & dotter, bara ni inte kallar mig rasist"-
I post-Trump eran gäller: -"Far åt helvete med dina nazistanklagelser, din jävla pajas"-

Dock kan jag tycka att just "apa" var lite tamt.

Tycker ord som "apa" faktiskt är riktigt passande och humoristiska i retoriken och har större chans att "komma fram" i etern.

Fula förolämpningar redigeras bort i bruset men "apa" kan mycket väl komma fram för att det är roligt och just "tamt" (relativt).

Det är även en slags omyndigförklaring av motparten, att man totalt saknar respekt för personen och tycker denna inte är värd mödan att förolämpa mer utstuderat.

Sen tror jag inte att en skitnödig gubbe som Torbjörn Jerlerup är van att bli kallad för "apa"
Citera
2018-10-28, 15:35
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Den moderate rikdagsmannen Hanif Bali är återigen i blåsväder efter att ha kallat den socialdemokratiske debattören Torbjörn Jerlerup för "pucko" och "dum apa":

Hanif Balis attack: ”Din dumma apa”

https://www.expressen.se/nyheter/hanif-balis-attack-din-dumma-apa/

Det hela började med ett bråk om Balis skägg:

På lördagen hamnade den moderata riksdagsledamoten i en diskussion med socialdemokratiska debattören Torbjörn Jerlerup på Twitter.

Torbjörn Jerlerup menar att Hanif Bali direkt avfärdar muslimska kvinnor som ultraortodoxa och icke liberala om de bär hijab. I ett blogginlägg med rubriken ”Är Hanif Bali en ultraortodox islamist?” skriver debattören:

”Men bäste Hanif Bali. Om utseende avgör vem som är ultraortodox, och icke liberal, så ber jag dig titta dig i spegeln. Ett annat kännetecken på ”ultraortodoxa” icke liberala islamister och extremister är att de bär skägg.

Bali replikerade:

I ett Twitter-inlägg som numera är borttaget skrev han:

”Men din dumma apa. Jag har redan bemött dina korkade svammelargument – det ÄR ultraortodoxt att anse att en kvinna bör skyla sitt hår och ben för att inte dra till sig männens lustar. Det betyder inte att kvinnor som har på sig byxor och mössor är ultraortodoxa. Pucko.”

Håkan Juholt tycker att talmannen ska gripa in:

Den tidigare socialdemokratiske partiledaren Håkan Juholt, numera ambassadör på Island, skriver i ett Facebook-inlägg att han vill se talmannen kalla till sig Hanif Bali och ”uppmana denne att ändra sitt språkbruk eller lämna Riksdagen”.

Fråga att dislutera:

Bårjar Hanif Bali bli en belastning för moderaterna?

Jerlerup är en dum apa om han bråkar om Balis skägg. För övrigt vem är denne total okända sosse ?
Citera
2018-10-28, 15:38
Medlem
FarbrorBerits avatar
Inte alls. Torbjörn Jerlerup är en dum apa, och ett pucko.

Hatfakta!
Citera
2018-10-28, 15:38
Avslutad
Tyvärr osmidigt av Bali. Jerlerup är värre än en apa, men det bör inte en moderat riksdagsledamot skriva. Thomas Gür beskrev för övrigt Jerlerup som störd igår, efter att Jerlerup frågat Gür om han får misshandla Gürs barn. Gür uttrycker sig som vanligt helt rätt och välbalanserat.
Citera
2018-10-28, 15:40
Medlem
shevitas avatar
Nu gillar inte jag sossar, men att den där skäggindividen gång på gång som politiker uttalar sig på ett väldigt aggressivt och primitivt sätt visar faktiskt att han själv är en apa av högsta rang. Sånna som han passar varken in i svensk politik eller i svenska samhället.

Jag ser inte skillnad på honom och kaozblattarna som härjar i orten, han har den där impulsiviteten som inte går att sudda bort då det sitter djupt rotat i hans MENA gener.

Bort med fanskapet innan han får betydande maktfaktor.
Citera
2018-10-28, 15:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Nu gillar inte jag sossar, men att den där skäggindividen gång på gång som politiker uttalar sig på ett väldigt aggressivt och primitivt sätt visar faktiskt att han själv är en apa av högsta rang. Sånna som han passar varken in i svensk politik eller i svenska samhället.

Jag ser inte skillnad på honom och kaozblattarna som härjar i orten, han har den där impulsiviteten som inte går att sudda bort då det sitter djupt rotat i hans MENA gener.

Bort med fanskapet innan han får betydande maktfaktor.

Din sista mening gör dig till en större apa än Bali. Försök uttrycka dig mindre primitivt nästa gång
Citera
2018-10-28, 15:45
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Dum apa och Pucko?
Dåligt ordförråd.
Vad är det f.ö. för poäng att precisera att apan är dum? Pucko är chokladdryck.
Nja. Han greppar efter ord och hamnar i vokabulär som passar förskolemiljön.
Jag hade uppfattningen att han upplever sig som en smart kille. Och att en del andra också uppfattar honom det. Och så pratar han barnspråk när han blir arg.

Ja, för att han är en apa själv vilket han vet själv, och det irriterar honom då han har komplex för det.

Det kallas projicering, han vill så gärna vara västerländsk och "vit" att han går så långt att kalla andra folk just apor. Han försöker tvätta bort sin egna skam och sin osäkerhet.

Det här är en väldigt väldigt störd person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in