2018-10-28, 17:33
Medlem
hanif har nog någon diagnos eftersom han håller på så här.
Moderaterna får sparka han snart.
Citera
2018-10-28, 17:40
Medlem
Herostratoss avatar
Bali bör ej be om ursäkt, men han kommer säkert få order av cuck-in-chief Kristersson att göra det.
Citera
2018-10-28, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analfabetist
Om du tvingar dina kvinnliga släktingar t.ex din mamma eller syster att skyla sig pga en religion så det är ultraortodoxt. Sjukt och oförenliga med vår svenska kultur och jämställdhet.

Även det är inte lag på det i Sverige så det är social stigma inom muslimska familjer, du blir utfryst av din familj och släkt om du vägrar bära slöja. Du riskerar med till att skickas tillbaka till hemlandet eller mördas (det händer hela tiden, hedermorden).

De s.k "feminister" här i Sverige gör ingenting åt det. Hanif Bali är mer feminst än Gudrun Schyman.

Kan du vänligen nämna några hedersmord som handlat om att en tjej inte ville ha slöja? Då du säger, det händer hela tiden kan du säkert nämna 3 st åtminstone?
Citera
2018-10-28, 17:49
Avslutad
Roligt att en terrorist liknande människa som kom på bananbåt hit ska kalla någon för apa.
Citera
2018-10-28, 18:01
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msbiatch
Roligt att en terrorist liknande människa som kom på bananbåt hit ska kalla någon för apa.

Precis det jag säger. Apan projicerar sitt apbeteende mot andra med just ett apbeteende. Ser ni ironin här?

Skicka hem babianen !
Citera
2018-10-28, 18:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Precis det jag säger. Apan projicerar sitt apbeteende mot andra med just ett apbeteende. Ser ni ironin här?

Skicka hem babianen !

Precis, den apan hade inte ens varit i Sverige om vi inte haft den invandringspolitik han hela tiden kritiserar.
Citera
2018-10-28, 18:27
Medlem
Android2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Den moderate rikdagsmannen Hanif Bali är återigen i blåsväder efter att ha kallat den socialdemokratiske debattören Torbjörn Jerlerup för "pucko" och "dum apa":

Hanif Balis attack: ”Din dumma apa”

https://www.expressen.se/nyheter/hanif-balis-attack-din-dumma-apa/

Det hela började med ett bråk om Balis skägg:

På lördagen hamnade den moderata riksdagsledamoten i en diskussion med socialdemokratiska debattören Torbjörn Jerlerup på Twitter.

Torbjörn Jerlerup menar att Hanif Bali direkt avfärdar muslimska kvinnor som ultraortodoxa och icke liberala om de bär hijab. I ett blogginlägg med rubriken ”Är Hanif Bali en ultraortodox islamist?” skriver debattören:

”Men bäste Hanif Bali. Om utseende avgör vem som är ultraortodox, och icke liberal, så ber jag dig titta dig i spegeln. Ett annat kännetecken på ”ultraortodoxa” icke liberala islamister och extremister är att de bär skägg.

Bali replikerade:

I ett Twitter-inlägg som numera är borttaget skrev han:

”Men din dumma apa. Jag har redan bemött dina korkade svammelargument – det ÄR ultraortodoxt att anse att en kvinna bör skyla sitt hår och ben för att inte dra till sig männens lustar. Det betyder inte att kvinnor som har på sig byxor och mössor är ultraortodoxa. Pucko.”

Håkan Juholt tycker att talmannen ska gripa in:

Den tidigare socialdemokratiske partiledaren Håkan Juholt, numera ambassadör på Island, skriver i ett Facebook-inlägg att han vill se talmannen kalla till sig Hanif Bali och ”uppmana denne att ändra sitt språkbruk eller lämna Riksdagen”.

Fråga att dislutera:

Bårjar Hanif Bali bli en belastning för moderaterna?

Jag tycker att det är uppfriskande med en moderat av ickesvensk härkomst som säger en sådan här sak.
Citera
2018-10-28, 18:40
Medlem
Nestor Xs avatar
Det kan väl alla se att Hanif Bali inte bär samma typ av skägg som den ovårdade skäggväxt som fundamentala islamister stoltserar med. Hanifs skägg är mer typ fundamental moderat hipster. Idealet är att likna storpamparna från sent 1800-tal. Sådana gubbar som Charles Darwin, Alfred Nobel, Karl XV och hans yngre bror Oscar II. Visst ser det macho ut men är jobbigt att hålla välskött samt att man lätt får klåda på halsskinnet.
Citera
2018-10-28, 18:45
Medlem
Oavsett vad man tycker i sakfrågan kan man inte formulera sig som Hanif Bali gör. Tyvärr riskerar det att spä på politikerföraktet när riksdagsledamöter uttrycker sig på detta sättet.
Citera
2018-10-28, 18:48
Medlem
Småsint av Jerlerup att insinuera och håna bara för att Hanif Bali bär skägg. Har man inget bättre att komma med i debatten.

Jag skulle vilja ha fler politiker och debattörer av Hanif Bali och Ann Heberleins klass. Dom vågar sjunga ut, jag skulle önska att det tränger ut ännu mer för att vidga åsiktskorridoren.

Hanif Bali är ingen belastning, han är en kämpe och där ser man det krävs en "nästan utlänning" för att ruska om i PK-Sverige.

Får se nu om Bolsario i Brasilien kan släppa loss lite även när han blivit president. Hugg i ordentligt.
Citera
2018-10-28, 18:48
Medlem
SvenskOppositions avatar
Jerlerup är toxisk, och han är en av de individer som skadat debattklimatet allra mest.

Att hans infantila och återkommande utdelande av rasiststämplar nu slår tillbaka mot honom själv är en välförtjänt tillbakakaka. Mina sympatier för honom i detta fall är helt obefintlig.

All heder åt Bali.
Citera
2018-10-28, 19:02
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Den moderate rikdagsmannen Hanif Bali är återigen i blåsväder efter att ha kallat den socialdemokratiske debattören Torbjörn Jerlerup för "pucko" och "dum apa":

Hanif Balis attack: ”Din dumma apa”

https://www.expressen.se/nyheter/hanif-balis-attack-din-dumma-apa/

Det hela började med ett bråk om Balis skägg:

På lördagen hamnade den moderata riksdagsledamoten i en diskussion med socialdemokratiska debattören Torbjörn Jerlerup på Twitter.

Torbjörn Jerlerup menar att Hanif Bali direkt avfärdar muslimska kvinnor som ultraortodoxa och icke liberala om de bär hijab. I ett blogginlägg med rubriken ”Är Hanif Bali en ultraortodox islamist?” skriver debattören:

”Men bäste Hanif Bali. Om utseende avgör vem som är ultraortodox, och icke liberal, så ber jag dig titta dig i spegeln. Ett annat kännetecken på ”ultraortodoxa” icke liberala islamister och extremister är att de bär skägg.

Bali replikerade:

I ett Twitter-inlägg som numera är borttaget skrev han:

”Men din dumma apa. Jag har redan bemött dina korkade svammelargument – det ÄR ultraortodoxt att anse att en kvinna bör skyla sitt hår och ben för att inte dra till sig männens lustar. Det betyder inte att kvinnor som har på sig byxor och mössor är ultraortodoxa. Pucko.”

Håkan Juholt tycker att talmannen ska gripa in:

Den tidigare socialdemokratiske partiledaren Håkan Juholt, numera ambassadör på Island, skriver i ett Facebook-inlägg att han vill se talmannen kalla till sig Hanif Bali och ”uppmana denne att ändra sitt språkbruk eller lämna Riksdagen”.

Fråga att dislutera:

Bårjar Hanif Bali bli en belastning för moderaterna?
Han är moderaternas största tillgång.

Det känns dock positivt att det finns folk som du som kämpar mot de farliga ORDEN!

Fortsätt så. För vad är det mot klanens och islamistiskt förtryck av kvinnor.

Fö så ser islamistiskt skägg helt annorlunda ut än Balis välansade. Men även Puckon jar rätt att yttra sig. Jag har inga problem med att Bali kallar en spade en spade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in