2018-10-28, 16:28
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Han är fd ledare inom EAP som nu söker sig på en karriär som "antirasist" inom sossarna. Han har ett gott öga till Arnstad.
Expressens Karin Olsson skrev under sin tid i Lund om EAP och Jerlerup:

http://www.geocities.ws/kriskrister/EAP/ldg2001.html

En lunatic alltså!
Citera
2018-10-28, 16:33
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Fråga att dislutera:

Bårjar Hanif Bali bli en belastning för moderaterna?

M hade förlorat 5 % till i valet utan Hanif, han ger folk (Falskt) hopp om moderaterna. Sparkar de ut honom går dessa 5 % till SD.
Citera
2018-10-28, 16:36
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Tvärtom, att kalla en spade en spade bidrar till ett ärligare och mer givande samhällsklimat istället för att låta ondsinta och fördummande krafter i samhället som Torbjörn Jerlerup härja fritt och förstöra samhället motståndslöst.

Att försöka flytta fokus från vad saken gäller, nämligen Jerlerups uppvisade bristande logik där han gör sig själv till ett pucko och en dum apa, det är en klassisk härskarteknik som Expressen och vänsterpolitiker använder medvetet för att deras makt inte skall ifrågasättas och för att de skall kunna bestämma över debatten. Går man med på sådana krav på att de skall vara de som bestämmer spelar det ingen roll hur lite elak man sedan är, de kommer alltid att hitta något att anmärka på.

Expressens chefredaktör Thomas Mattsson skall kallas för det dvärgväxta klena ondsinta as till människa han är. Allt annat är att ljuga och låta honom diktera villkoren för samhällsdebatten, vilket är oacceptabelt.

Håkan Juholt är en fullständigt misslyckad politiker och en stolle som saknar kvalifikationer för att vara ambassadör. Problemet är inte Balis språkbruk utan att råttan Juholt öht är ambassadör. Han bör kallas hem och avsättas genast. Hans kvasifrireligiösa föreställningar om att han har rätt att kräva bestämmanderätt över vad en politiker skall få säga är bisarra och farliga.

Det är rätt och riktigt att stödja Bali, även om man inte håller med honom politiskt, för att bekämpa språkpolisen och de obehagliga självutnämnda moralens väktare som vill äga samhällsdebatten. De är farliga och onda.

Rätten att profanera makten är livsviktig och självklar.

Så enligt dig är det helt rätt att ändamålet helgar medlen. Gäller det endast detta? Eller gäller det andra saker också?
Jag förstår mer och mer att världen ser ut som den gör när jag får läsa sådana här saker. Ren och skär idioti!
Senast redigerad av GormDenGamle 2018-10-28 kl. 17:23.
Citera
2018-10-28, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Utveckla gärna hur ni resonerar.

Om du tvingar dina kvinnliga släktingar t.ex din mamma eller syster att skyla sig pga en religion så det är ultraortodoxt. Sjukt och oförenliga med vår svenska kultur och jämställdhet.

Även det är inte lag på det i Sverige så det är social stigma inom muslimska familjer, du blir utfryst av din familj och släkt om du vägrar bära slöja. Du riskerar med till att skickas tillbaka till hemlandet eller mördas (det händer hela tiden, hedermorden).

De s.k "feminister" här i Sverige gör ingenting åt det. Hanif Bali är mer feminst än Gudrun Schyman.
Citera
2018-10-28, 16:38
Medlem
Hanif Bali som riksdagsledamot borde såklart inte använda sig av sånt språkbruk, det är direkt olämpligt.

MEN om man läser igenom alla tweets, som jag nu har gjort, så för inte Jerlerup en seriös diskussion utan försöker enbart trycka på Bali olika epitet. Olika varianter av rasist, högerextrem och islamist. Med den bakgrunden Bali sedan ger (flera nära släktingar mördade av islamister) har jag full förståelse för att han reagerar. Att relativisera kvinnoförtrycket som en hijab symboliserar gör att jag är redo att förlåta Bali för vissa övertramp.

Tycker Hanif Bali är en frisk fläkt i svensk politik och argumenterar med logik och är inte rädd för att stöta sig människor som tycker annorlunda. Han borde hållit huvudet kallt i det här läget men det är definitivt inte skäl för någon uteslutning eller liknande.
Citera
2018-10-28, 16:41
Medlem
Imirons avatar
Torbjörn Jerlerup är sjuk i huvudet. Det märker man om man har lite koll på facebook. Är Veronica Palm-nivå på den killen. Om det här belastar moderaterna? Nej. De flesta vet inte ens vem Torbjörn och skiter i. Bland de som har koll på båda herrarna är det många som skiter i. Bland de som inte skiter i lär Hanif Bali, som inte ens sitter i partistyrelsen längre, vara anledning nog att lämna partiet. Däremot får han massor av människor att rösta M.
Citera
2018-10-28, 16:44
Bannlyst
Tvärtom är han en tillgång. Fler borde vara som han.
Citera
2018-10-28, 16:46
Medlem
jay.simpsons avatar
Mr. Bali är inget sänke för M jag förstår inte varför Hanif ska hålla en hög nivå när hans belackare inom public service som exempel kallar Hanif för onkel Tom och husneger Ber om ursäkt husneger är vad andra politiker kallat Hanif husblatte och rasföräddare är public service epitet.

Jag kan tänka mig att Bali lockar till sig unga som inte har något emot en vad som kallas oanständiga ton. Unga som växt upp med Family Guy och South Park.
Senast redigerad av jay.simpson 2018-10-28 kl. 16:49.
Citera
2018-10-28, 17:03
Avstängd
Ibland måste man kalla en spade för spade.
Citera
2018-10-28, 17:07
Medlem
Expohunters avatar
Förstår att han ledsnat på pajasen Torbjörn Jerlerup. Han är en av de mest mossiga sossarna på Twitter. Att han skriver på bloggen Motargument säger det mesta om honom.
Citera
2018-10-28, 17:09
Medlem
Tycker det är låg nivå att både fråga sig om Hanif Bali är en "ultraortodox islamist" i ett bloogginlägg, och at kalla sin motståndare för en "dum apa" och "pucko". Vi behöver inte fler diskussioner på den nivån. Bali är ju dock allt annat än ensam om att ligga på den nivån med vissa inlägg. Med det sagt...

Hanif Bali behövs. Vi behöver fler politiker som Bali, och tvärt emot vad de gamla politikerstofilerna tror så är Bali en tillgång för M.
Citera
2018-10-28, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Tycker det är låg nivå att både fråga sig om Hanif Bali är en "ultraortodox islamist" i ett bloogginlägg, och at kalla sin motståndare för en "dum apa" och "pucko". Vi behöver inte fler diskussioner på den nivån. Bali är ju dock allt annat än ensam om att ligga på den nivån med vissa inlägg. Med det sagt...

Hanif Bali behövs. Vi behöver fler politiker som Bali, och tvärt emot vad de gamla politikerstofilerna tror så är Bali en tillgång för M.
Visst behövs han. Journalisten Susanna Birgersson motiverar varför på ett mycket bra sätt, tycker jag.

Citat:
Hanif Bali är en politiker som faktiskt diskuterar, använder argument, kastar sig in i debatter utan färdiga talepunkter. Och ibland blir arg. Nästan helt säker på att det inte är hans utbrott som ligger bakom politikerföraktet. Vad Juholt än säger. (JUHOLT, av alla...)
https://twitter.com/susbirgersson/status/1056451250445787137
Citat:
Annars tänker jag att hans provocerande inlägg ofta handlar om att trycka in fingret i samhälleliga absurditeter. Tycker det kan finnas plats även för detta i vår rika debattrabatt...
https://twitter.com/susbirgersson/status/1056522402719522817

Amen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in