2018-10-28, 09:35
Medlem
Etiskt, förmodligen har du en släng av Autism, kanske Asperger?
Citera
2018-10-28, 14:38
Medlem
lillapaddingtons avatar
Kan någon förklara hur vissa får fakturor om de inte har skrivit på ett kontrakt? Skickar de vara ut random?
Citera
2018-10-28, 17:49
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Kan någon förklara hur vissa får fakturor om de inte har skrivit på ett kontrakt? Skickar de vara ut random?
som jag fattar det - har bara skummat tråden, sätter de i system att erbjuda folk tjänsten, säger manipultivt att de inte behöver bestämma sig direkt utan att de kan pröva den. sen vet de att folk inte läser det finstilta utan bara klickar sig förbi sånt snabbt - för man litar ju på en nationell tidning eller? sen när ångertiden, som de marknadsfört som "prövotid", går ut så skickar de en faktura, och då kräver full betalning för minst ett år, inga undantag. en dyr läxa för folk i utkanterna av rörelsen att den är långt ifrån mogen att befatta sig med.

det här är ungefär som zigenaren på stan som sträcker fram en ros till dig.
Citera
2018-10-29, 15:59
Medlem
FriaTider.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johli
Värt att nämna att min Mor, en 80 år gammal kvinna med en begynnande demenssjukdom blivit utsatt av fria tider/ Widar Nord. Hon har erhållit ett flertal inkassokrav OCH betalat.
Detta är omöjligt för oss att känna till så länge kunden inte bestrider och våra fakturor betalas. Vi säljer naturligtvis tjänsten även till folk 80+, dock ej över telefon. Men om det är visat att din mor har problem med minnet och därför inte sagt upp tjänsten gör vi normalt undantag från betalningsskyldigheten. Mejla kundservice@friatider.se och beskriv problemet. /Widar Nord

Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
som jag fattar det - har bara skummat tråden, sätter de i system att erbjuda folk tjänsten, säger manipultivt att de inte behöver bestämma sig direkt utan att de kan pröva den. sen vet de att folk inte läser det finstilta utan bara klickar sig förbi sånt snabbt
Nej, säljaren är alltid tydlig med att erbjudandet om att prova går ut på att kunden i så fall köper tjänsten för 365 kronor med 20 dagars (eller 2 veckors) öppet köp, och frågar om det är ok. Säger kunden ja får denne information om hur öppet köp/ångerrätt utnyttjas, om priset och bindningstiden och får även ett sms med samma information. 21 dagar senare kommer en faktura på 365 kronor som kunden bestrider både till oss och på Flashback, för att denne tänkt ångra sig men glömt det. Vi har därför helt slutat att betona öppet köp/ångerrätt under alla säljsamtal. Inte för att det är oärligt utan för att folk glömmer ångra sig och börjar bråka i efterhand istället. Det är väl ungefär så det fungerar. Men det har aldrig varit fråga om att läsa något finstilt eller att vi lurar någon och har aldrig varit det. /Widar Nord
Citera
2018-10-29, 16:01
Medlem
FriaTider.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johli
Jag har länge försökt få kontakt med Er utan att lyckas. Ni svarar med ett automail där Ni meddelar att ni mottagit en förfrågan och att Ni ska återkomma, vilket Ni aldrig gör. Telefon numret du hänvisar till är upptaget 24/7. Dålig stil.
Du kan skriva till mig här eller testa att skapa ett helt nytt meddelande utan att svara på det gamla, så det skapas ett nytt ärendenummer som kundservice får tilldelat. /Widar Nord
Citera
2018-10-30, 11:27
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriaTider.se
Du kan skriva till mig här eller testa att skapa ett helt nytt meddelande utan att svara på det gamla, så det skapas ett nytt ärendenummer som kundservice får tilldelat. /Widar Nord
Har ni inte funderat på att byta säljstratergi?
Citera
2018-11-04, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriaTider.se
[...]

21 dagar senare kommer en faktura på 365 kronor som kunden bestrider både till oss och på Flashback, för att denne tänkt ångra sig men glömt det. Vi har därför helt slutat att betona öppet köp/ångerrätt under alla säljsamtal. Inte för att det är oärligt utan för att folk glömmer ångra sig och börjar bråka i efterhand istället.

[...]

Låter inte som ett övertygande argument i mina öron. Jag lutar åt att det beslutet är taget för att öka er andel av sålda abonnemang. Har själv jobbat som telefonförsäljare och då var det inte helt ovanligt att de potentiella kunderna använde sig av just denna paragraf för att avbryta köpet.
Citera
2019-01-05, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BebisFistaren
Faktura på 30,000:-

https://minfil.com/4eE77cedba/20180522_093206.jpg

Jag läser Fria Tider men har aldrig köpt det.

"Fria Tider livstidsprenumeration auto 2018-2999"?? Jag ska alltså betala Fria Tider 1000 år i förväg?

Citat:
Ursprungligen postat av BebisFistaren
Betalade fakturan nu bara för att vara av med det...
Hur jävla rik är du som bara kan lassa ut 30K?

Ingen som uppmärksammar att någon blev blåst på fucking 30k av Fria Tider?
Citera
2019-01-05, 21:33
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KGV
Hur jävla rik är du som bara kan lassa ut 30K?

Ingen som uppmärksammar att någon blev blåst på fucking 30k av Fria Tider?
Nä, men det uppmärksammades trolleri.
Citera
2019-01-30, 12:03
Medlem
visceral89s avatar
Blev uppringd idag av Friatider under arbetstid.
Ett mycket mysko samtal tyckte jag jag jag skynda mig till FB för att rapportera. Tydligen gör Friatider någon undersökning och frågade först om jag är medveten om tidningen. Jag svarade ganska kort att jag kände till den och tillockmed läst lite men att jag var mitt uppe i en leverans.
Jag hade tänkt att fortsätta med att fråga om det skulle ta lång tid men blev genast avbruten och killen förklarade att han skulle ringa tillbaka senare.

Vad som var mycket underligt var sättet han pratade, som om han inte hörde utan att det var ett inspelat svar.

Vad tror ni om denna händelse? Kommer dom försöka fakturera mig nu?
Citera
2019-01-31, 00:09
Medlem
Disillusionistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visceral89
Ett mycket mysko samtal tyckte jag jag jag skynda mig till FB för att rapportera. Tydligen gör Friatider någon undersökning och frågade först om jag är medveten om tidningen. Jag svarade ganska kort att jag kände till den och tillockmed läst lite men att jag var mitt uppe i en leverans. Jag hade tänkt att fortsätta med att fråga om det skulle ta lång tid men blev genast avbruten och killen förklarade att han skulle ringa tillbaka senare.

Vad tror ni om denna händelse? Kommer dom försöka fakturera mig nu?
Nej, se ovan. TS hade ju beställt och bluffade ju bara. Angående att FT inte orkade lyssna på din "mitt uppe i en leverans"-redogörelse vill jag dock säga:.

Jag jobbar med opinionsundersökningar själv och folk ÄLSKAR av nån anledning att förklara i 5 minuter varför de inte har tid att svara på frågor i en minut. Det händer vartannat samtal och vad man gör då är att man avbryter och säger att man återkommer, så artigt som möjligt, men lägger i praktiken på i örat på motparten.

Det finns inget annat sätt att hantera detta på tyvärr, då man förväntas intervjua tusentals personer på en vecka. Annars sitter man bara och lyssnar på långdragna "ursäkter" hela dagarna och får inget gjort. Folk borde inte känna att de behöver komma med nån ursäkt att vägra delta i opinionsundersökningar från vare sig Fria Tider eller Sifo. Räcker ju med att bara säga nej eller "har ej tid" så slipper man.
Citera
2019-01-31, 09:45
Medlem
visceral89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disillusionisten
Jag jobbar med opinionsundersökningar själv och folk ÄLSKAR av nån anledning att förklara i 5 minuter varför de inte har tid att svara på frågor i en minut. Det händer vartannat samtal och vad man gör då är att man avbryter och säger att man återkommer, så artigt som möjligt, men lägger i praktiken på i örat på motparten.

Det finns inget annat sätt att hantera detta på tyvärr, då man förväntas intervjua tusentals personer på en vecka. Annars sitter man bara och lyssnar på långdragna "ursäkter" hela dagarna och får inget gjort. Folk borde inte känna att de behöver komma med nån ursäkt att vägra delta i opinionsundersökningar från vare sig Fria Tider eller Sifo. Räcker ju med att bara säga nej eller "har ej tid" så slipper man.

Tack för svaret. Tror jag blivit lite paranoid angående Fria Tider efter att ha följt denna tråden.
Tror du dom kommer ringa tillbaka? Isåfall är dom intresserade av ärlig feedback då jag läser tidningen rätt ofta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in