Citat:
Ursprungligen postat av
visceral89
Ett mycket mysko samtal tyckte jag jag jag skynda mig till FB för att rapportera. Tydligen gör Friatider någon undersökning och frågade först om jag är medveten om tidningen. Jag svarade ganska kort att jag kände till den och tillockmed läst lite men att jag var mitt uppe i en leverans. Jag hade tänkt att fortsätta med att fråga om det skulle ta lång tid men blev genast avbruten och killen förklarade att han skulle ringa tillbaka senare.
Vad tror ni om denna händelse? Kommer dom försöka fakturera mig nu?
Nej, se ovan. TS hade ju beställt och bluffade ju bara. Angående att FT inte orkade lyssna på din "mitt uppe i en leverans"-redogörelse vill jag dock säga:.
Jag jobbar med opinionsundersökningar själv och folk ÄLSKAR av nån anledning att förklara i 5 minuter varför de inte har tid att svara på frågor i en minut. Det händer vartannat samtal och vad man gör då är att man avbryter och säger att man återkommer, så artigt som möjligt, men lägger i praktiken på i örat på motparten.
Det finns inget annat sätt att hantera detta på tyvärr, då man förväntas intervjua tusentals personer på en vecka. Annars sitter man bara och lyssnar på långdragna "ursäkter" hela dagarna och får inget gjort. Folk borde inte känna att de behöver komma med nån ursäkt att vägra delta i opinionsundersökningar från vare sig Fria Tider eller Sifo. Räcker ju med att bara säga nej eller "har ej tid" så slipper man.