2018-10-27, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Sedan finns det andra frikyrkor som bygger upp sin församling runt sex, tex pastor Kristi Brud och hennes lyktstolpar. Där verkar det inte betraktas som synd. Begreppet är subjektivt. Men jag gissar att LW knappast hoppade tveklöst i säng. Utan blev utsatt för ett ihärdig, målmedveten och i slutändan oemotståndlig förförelse. Ni som lärt känna narcissister vet vad jag menar.
(mina hopläsbara fetningar)
Du är medveten om att du där framställer LW som ett viljelöst offer, som ett rö för vinden, som en kvinna utan kapacitet att kunna fatta självständiga beslut?
Vet hut!
Skäms!

För andra har här i tråden med en närmast aldrig sinande kraft gjort klart att LW var en stark kvinna som med intensitet drev sina projekt -och kanske också de relationer hon gav sig in i.
Du ger en bild av en betydligt mer dämpad mamma till tre.

Vilken bild är den rätta?
Citera
2018-10-27, 12:17
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du är medveten om att du där framställer LW som ett viljelöst offer, som ett rö för vinden, som en kvinna utan kapacitet att kunna fatta självständiga beslut?
Vet hut!
Skäms!

För andra har här i tråden med en närmast aldrig sinande kraft gjort klart att LW var en stark kvinna som med intensitet drev sina projekt -och kanske också de relationer hon gav sig in i.

Personer har sagt att hon är hyperaktiv och väldigt driven och intellektuell, korrekt.
Att hon roade sig med en SD är väl inte så farligt.. eller jo beror på hur man ser det.
Citera
2018-10-27, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag uttryckte mig nog otydligt, så jag formulerar om frågan. Det jag undrar är alltså hur ni anser att informationen som 'Medinsyn' lägger fram skall tolkas, givet att informationen är korrekt.

Alltså, skulle det stärka eller försvaga era misstankar mot SD om det skulle visa sig att det här (se nedan) stämmer?
"Stefan och Lena planerade turen på Nordsjön ihop och genomförde den ihop. Båda två har foton sparade från tillfället. De åkte i Stefans bil, och de besökte Ett par butiker på vägen hem."

Kan ju göra ett försök.
Jag tycker det kan peka åt båda håll, umgås man så är risken för
konfrontation större.
Det skulle också kunna tolkas som "titta här så bra vi har det, här finns ingen osämja".
Citera
2018-10-27, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tveklöst har LW begått den största sveket eftersom det för henne också inbegriper tron. Eftersom jag vet att du förstår det är att du inte vill se mer med sanningen överensstämmande.

Där får du svårt att övertyga oss andra. Hon kanske trodde på att hon som frånskild inte hade några bindande förpliktelser. Det var SD som avgav sina äktenskapslöften inte hon. Vigselförättare kan snart vem som helst vara.
Citera
2018-10-27, 12:39
Medlem
Citat:
Vet hut!
Skäms!

Starka kvinnor kan också bli förförda av narcissister. Varför tror du att de är så beryktade? De kryper under huden...
Citera
2018-10-27, 12:43
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tveklöst har LW begått den största sveket eftersom det för henne också inbegriper tron. Eftersom jag vet att du förstår det är att du inte vill se mer med sanningen överensstämmande.
Jag kan inte se det, eftersom jag är en rationell agnostiker. Att du och gallskrikan inte kan eller vill förstå är en annan sak.
Citera
2018-10-27, 12:43
Medlem
Citat:
Vet hut!
Skäms!

Ps Jag har ingen anledning att skämmas, livet är inte så svartvitt som du försöker inbilla oss. Tom hotar att mörda din make om han bedrar dig. Jag är ingen ungdom och jobbar med människor, har hört och sett det mesta. Sexualitet är en stark drift, vår kristna tvåsamhet till trots. Ds
Citera
2018-10-27, 12:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kan ju göra ett försök.
Jag tycker det kan peka åt båda håll, umgås man så är risken för
konfrontation större.
Det skulle också kunna tolkas som "titta här så bra vi har det, här finns ingen osämja".
Jag tror att du missade poängen här. Frågan var alltså ställd till de här som menade att SD (eller 'Medinsyn') ljuger om Nordsjön.
Citera
2018-10-27, 12:53
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Jag tror att du missade poängen här. Frågan var alltså ställd till de här som menade att SD (eller 'Medinsyn') ljuger om Nordsjön.
Jag tror inte han ljög eller har nöje att ljuga om det, sa bara att det är fullt möjligt att redigera metadata på bilderna.
Citera
2018-10-27, 12:58
Medlem
Honan6s avatar
SD har ju berättat personligen för EGT att han ville ha sex och att HD inte ville. Jag tror inte LW ville mer efter bilincidenten.. Det blev väl helt enkelt så att ingen ville ha sex med SD hur mycket han än försökte i ett frenetiskt galet uppvaktande? Kanske han tog chansen att vara en hjälpsam samarit i smyg till en skadad LW under vintern, men sex var uteslutet för att LW hade för länge sen fått nog av tummetott?
Citera
2018-10-27, 13:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Både jag och Honan har svarat dig.
Citera
2018-10-27, 13:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Både jag och Honan har svarat dig.
Du och Honan6 svarade inte på frågan i mitt inlägg (stärker eller försvagar):
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Draifos 2018-10-27 kl. 13:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in