2018-10-27, 11:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Cesar Sayoc var hängiven anhängare av Trump tills Trump valde sin finansminister. Cesar Sayoc fick 2009 problem med en bank vars huvudägare och ordförande nu är Trumps finansminister, Steven Mnuchin:

https://theintercept.com/2018/10/26/cesar-sayoc-foreclosure-steven-mnuchin/

Kanske började han hata Trump efter detta? Allt rasade när han insåg att Trump var en del av det etablissemang som han hatade?

Q började skriva efter Trumps seger och om det inte kommer mer från Q så talar det för att det är Q som är gripen.

Det står väl ingenstans i din källa att Sayoc skulle slutat stödja Trump? Tvärtom handlar artikeln om ironin i att Sayoc var en anhängare av de som byggt systemet han var så emot..

Punchline i artikeln:
It’s highly doubtful Sayoc knew any of this when he allegedly sent bombs through the mail.
Citera
2018-10-27, 11:27
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det står väl ingenstans i din källa att Sayoc skulle slutat stödja Trump? Tvärtom handlar artikeln om ironin i att Sayoc var en anhängare av de som byggt systemet han var så emot..

Punchline i artikeln:
It’s highly doubtful Sayoc knew any of this when he allegedly sent bombs through the mail.
Nej, det är min teori. Att Sayoc hoppades mycket på Trump men visste vem Mnuchin var när Trump "intet ont anande" utnämnde honom till finansminister och därmed fick Sayoc's världsbild att krackelera.
Citera
2018-10-27, 11:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, det är min teori. Att Sayoc hoppades mycket på Trump men visste vem Mnuchin var när Trump "intet ont anande" utnämnde honom till finansminister och därmed fick Sayoc's världsbild att krackelera.

Aha, sorry då missförstod jag. Men borde inte Sayoc skickat sina bomber till München och Trump då istället - eller tänker du att han ville såra partiet genom en false flag mot demokraterna som skulle få republikanerna att framstå som skurkar?
Citera
2018-10-27, 11:33
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Aha, sorry då missförstod jag. Men borde inte Sayoc skickat sina bomber till München och Trump då istället - eller tänker du att han ville såra partiet genom en false flag mot demokraterna som skulle få republikanerna att framstå som skurkar?
Ja ungefär som en false flag för att hämnas. Det kan i varje fall inte uteslutas och förklarar det snurriga i hela attentatet. Personer som känner sig svikna av dem de litade på till 100 % kan hamna i psykosliknande tillstånd där logik kommer i sista hand.
Citera
2018-10-27, 11:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det har inte slagit dig att det var Q som greps
Är du helt tappad bakom en vagn?
Q är en vältalig person som med största trolighet jobbar i Vita Huset, eller är åtminstone väldigt bekant med det.
Q är dessutom inte en person utan en grupp, där alla har olika styrkor och kompenserar varandra.
Q är definitivt inte Cesar. Har du sett hur Cesar skrev på twitter? Finns absolut ingenting som liknar.
Citera
2018-10-27, 11:50
Medlem
ieshos avatar
“He was crazed, that’s the best word for him,” said Debra Gureghian, the general manager of New River Pizza and Fresh Kitchen in Fort Lauderdale, Fla., where Sayoc worked for several months. “There was something really off with him.”

Gureghian, the general manager of New River Pizza and Fresh Kitchen, said that Sayoc worked as a delivery-truck driver for several months but quit in January. The white van he drove to deliver pizzas was covered in disturbing images, she said, so the restaurant required him to park it on the side where it could not be seen.

“It was puppets with their heads cut off, mannequins with their heads cut off, Ku Klux Klan, a black person being hung, anti-gay symbols, torchings, bombings, you name it, it was all over his truck,” Gureghian said.

https://www.washingtonpost.com/nation/2018/10/26/who-is-cesar-altieri-sayoc-what-we-know-about-suspected-mail-bomber-arrested-florida/?noredirect=on&utm_term=.878fb00a659d

Något tycks ha hänt som grusade hans förhoppningar på en bättre värld med Trump.
Citera
2018-10-27, 11:54
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Q började skriva efter Trumps seger och om det inte kommer mer från Q så talar det för att det är Q som är gripen.

Haha, det där är tamigfan det dummaste jag läst i den här tråden hittills!

Jag har läst Cesars personprofil och att han skulle vara Q är den sämsta gissningen i den här tråden någonsin, finns absolut INGENTING som tyder på det din jävla foliehatt!
Citera
2018-10-27, 11:57
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Haha, det där är tamigfan det dummaste jag läst i den här tråden hittills!

Jag har läst Cesars personprofil och att han skulle vara Q är den sämsta gissningen i den här tråden någonsin, finns absolut INGENTING som tyder på det din jävla foliehatt!
Se så, ta det lugnt! Du kanske inte kan avgöra en sån sak till 100 %?
Citera
2018-10-27, 12:10
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Se så, ta det lugnt! Du kanske inte kan avgöra en sån sak till 100 %?

Så du anser att något är trotligt för att man inte kan motbevisa det till 100%? Och förresten, jo, jag kan med 100% säkerhet konstatera att Cesar inte är Q.
Citera
2018-10-27, 12:16
Medlem
Mr Bs avatar
Hade varit trevligare om man bara kunde tagit del av de nyaste från Q och hans konspirationsteorier utan sida upp och sida ner av folk som som ordbajsar och bråkar och försöker överbevisa varandra i minsta sak. Går inte använda denna tråd för att på något sätt hålla sig uppdaterad om Q. Stäng tråden.
Citera
2018-10-27, 12:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Så du anser att något är trotligt för att man inte kan motbevisa det till 100%? Och förresten, jo, jag kan med 100% säkerhet konstatera att Cesar inte är Q.

Inte för att jag heller tror han är Q - men hur kan du till 100% konstatera att han inte är det?
Citera
2018-10-27, 12:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Hade varit trevligare om man bara kunde tagit del av de nyaste från Q och hans konspirationsteorier utan sida upp och sida ner av folk som som ordbajsar och bråkar och försöker överbevisa varandra i minsta sak. Går inte använda denna tråd för att på något sätt hålla sig uppdaterad om Q. Stäng tråden.

Det finns inget "nyaste" från Q att diskutera eftersom han/hon inte gjort några inlägg sedan den 9 okrober. Om du bara vill se Qs inlägg finns det ju flera andra källor ägnade åt just det - som denna: https://qanon.pub
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in