2018-11-22, 23:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napster99
jag är inte övertygad om att han är en fullt ut bra president förrän han tagit bort fed, centralbankerna osv men varför ska folk dissa han om han bara rensar upp nu inför det liksom.. skapar ju bara massa hat och dividens mellan folket som eliten vill mot en president som en så länge visat sig vara bra mot dem? tariffer på kina och ryssland tex har ju inte varit det bästa dock kanske men utöver det tycker jag han skött sig inom den önskvärda agendan

Finns en hel del anledningar, nu sist så ursäktade han att Saudiarabien mördade en journalist med att då Saudi köper vapen och hsr mycket olja så är det okej att mörda folk även amerikaner.

Vilket betyder att Trump genuint saknar en vilja till att skydda folk och därmed så talar det även emot att han skulle komma och rädda världen från allt vad folk har fantiserat om i tråden
Citera
2018-11-22, 23:23
Medlem
ondahamstern.. haha ..
hmm ja.. men det är väll bättre det en att gå till krig mot dem eller förlora business med dem..
eliterna är ju inte direkt humanitära för att lyckas besegra dem i slutändan kan man inte vara för humanitär själv skulle jag säga.. han har ju inte direkt hyllat det utan snarare ursäktat dem liksom
men ja.. samtidigt sätter kanske dissarna då mer press på han kanske

kan du förklara varför han satte tariffer på kina och ryssland egentligen? det är ett mysterium för mig
skapar ju bara onödiga oroligheter typ
Senast redigerad av napster99 2018-11-22 kl. 23:31.
Citera
2018-11-22, 23:38
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
ondahamstern.. haha ..
hmm ja.. men det är väll bättre det en att gå till krig mot dem eller förlora business med dem..
eliterna är ju inte direkt humanitära för att lyckas besegra dem i slutändan kan man inte vara för humanitär själv skulle jag säga.. han har ju inte direkt hyllat det utan snarare ursäktat dem liksom

kan du förklara varför han satte tariffer på kina och ryssland egentligen? det är ett mysterium för mig
Anledningen till att tRump stöttar Saudi är dels vapenförsäljningen dit men också för deras proxy-krig mot Iran i Jemen.
Uppskattningsvis 85 000 jemenitiska barn under fem år kan redan ha dött till följd av svält och sjukdomar i krigets Jemen, rapporterar hjälporganisationen Rädda barnen.
https://www.svd.se/85000-barn-beraknas-doda-av-svalt-har-slutat-grata

Det är detta tRumps värdefulla vapenförsäljning går till. Den där som är så värdefull att den rättfärdigar mord på journalister.

tRump är OND.
Senast redigerad av nerdnerd 2018-11-22 kl. 23:42.
Citera
2018-11-22, 23:43
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Finns en hel del anledningar, nu sist så ursäktade han att Saudiarabien mördade en journalist med att då Saudi köper vapen och hsr mycket olja så är det okej att mörda folk även amerikaner.

Vilket betyder att Trump genuint saknar en vilja till att skydda folk och därmed så talar det även emot att han skulle komma och rädda världen från allt vad folk har fantiserat om i tråden

Journalisten va Turk
Citera
2018-11-23, 08:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Journalisten va Turk

Saudiarab om man ska vara jävligt petig, men han hade arbetat för Whasington post bra länge och därmed även delvis sedd som Amerikan
Citera
2018-11-23, 08:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
ondahamstern.. haha ..

Ryssland var för att han inte har något val, han har varit för svag mot Ryssland under en längre tid, han gick även emot senaten en kort stund o vägrade att skriva under fortsatta och höjda sanktioner.

När det kommer till Kina så är det ett desperat försök till att försöka få företag att flytta hem i tron om att allt ska bli billigare då. (det kommer inte att bli billigare, de enda som kommer att märka av alla tarifer och skit är den amerikanska befolkningen och deras plånböcker)
Citera
2018-11-23, 09:35
Medlem
Citat:

Ja, beklaglig är hela situationen. Fast frågan är hur någon annan amerikansk president skulle reagera. Skräp-Saudi kan göra rätt mycket innan någon vågar reagera. Det är ju liksom inte bara presidenten och hans politik som drabbas när man sätter ner foten mot ett sådant land. Money rules, och det vet Saudi.

Men sedan som Trump säger; om vi skulle vända ryggen åt alla länder som gör liknande saker, då har vi inte många vänner kvar.
Citera
2018-11-23, 13:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Ja, beklaglig är hela situationen. Fast frågan är hur någon annan amerikansk president skulle reagera. Skräp-Saudi kan göra rätt mycket innan någon vågar reagera. Det är ju liksom inte bara presidenten och hans politik som drabbas när man sätter ner foten mot ett sådant land. Money rules, och det vet Saudi.

Men sedan som Trump säger; om vi skulle vända ryggen åt alla länder som gör liknande saker, då har vi inte många vänner kvar.

Saudi skulle svära och hota men de skulle inte göra allt för mycket, Saudi är nämligen beroende av USA.

Skulle USA bryta med Saudiarabien så skulle de troligen kollapsa inom en period av tio år just för att deras enda hållhake är oljan och att de hatar Iran.

Olja går att få via Iran också, det är bara Trump som är tjurskallig och vägrar inse att världen inte är som han tror att den är.

Det bör även poängteras att jag hellre har Shia muslimer med en stark roll i mellanöstern än Sunni och Wahhabism då Shia är betydligt fredligare och öppnare för samlevnad med andra religioner och grupper.
Senast redigerad av Ondahamstern 2018-11-23 kl. 13:20.
Citera
2018-11-23, 15:56
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
En skandal som dock kan vara värt att uppmärksamma är Ivanka Trumps användning av ett privat epostkonto i sitt utövande som regeringstjänsteman.

Endera är Ivanka otroligt klantig, framförallt med alla dom epostskandaler som är på tapeten – eller så är det medvetet.
Enligt diskussioner på nätet har Ivanka inte brutit mot någon lag. Det finns inget som säger att du inte får använda privata epostkonton så länge du följer lagen om transparens och journalföring, vilket Ivanka har gjort. Hillary, Obama och deras kumpaner följde inte dessa lagar.

Det stärker mina misstankar att detta är ännu en fälla.
Citera
2018-11-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Enligt diskussioner på nätet har Ivanka inte brutit mot någon lag. Det finns inget som säger att du inte får använda privata epostkonton så länge du följer lagen om transparens och journalföring, vilket Ivanka har gjort. Hillary, Obama och deras kumpaner följde inte dessa lagar.

Det stärker mina misstankar att detta är ännu en fälla.

håller med.. fattar inte varför det blir liv om det hela ens? förklara gärna.. känns finansierat bara

bara för att hon teoretiskt sett hade kunnat jobba emot usas bästa tex? som hillary o co
Senast redigerad av napster99 2018-11-23 kl. 17:22.
Citera
2018-11-23, 17:59
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Saudiarab om man ska vara jävligt petig, men han hade arbetat för Whasington post bra länge och därmed även delvis sedd som Amerikan
Nej. Han var inte alls sedd som amerikan. Jösses, Ondahamstern. Varför håller du på med detta sinnessjuka mytomanbeteende för? Tror du att det främjar din agenda, eller är det bara helt okontrollerbart för dig?

Tidigare blev jag lite irriterad, men nu ser jag dig mest som en clown.
Citera
2018-11-23, 18:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nej. Han var inte alls sedd som amerikan. Jösses, Ondahamstern. Varför håller du på med detta sinnessjuka mytomanbeteende för? Tror du att det främjar din agenda, eller är det bara helt okontrollerbart för dig?

Tidigare blev jag lite irriterad, men nu ser jag dig mest som en clown.

han var lika mycket amerikan som alla andra som aktivt arbetar i landet, observera att jag aldrig sa medborgare utan "delvis sedd som Amerikan" vilket i sin tur inte betyder att han var amerikansk medborgare eller rakt av amerikan.

Han var med andra ord en amerikansk arbetare men inte en medborgare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in