2018-10-27, 10:35
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
"DreamTwister Nu var hon väl iofs inte pastor längre men en del verkar ju anse att ”en gång pastor...” ska vara ett livslångt ok att bära. Och i vilket fall är det väl inte mer udda än den gifte mannen som hade en utomäktenskaplig relation med sin vigselpastor"

Om du relativiserar en prästvigds åratals knullande med brudgummen hon under ed fått lovat trohet till sin granne tillika vän med att han knullade tillbaka får nog "prinsessan på ärten" stå ut med en sanningsenlig och välmotiverad invändning.
Jag ser inte livet genom ett religiöst filter. För dig och somliga andra tycks det vara LW som begått den största synden, jag har en annan inställning. Du får kalla det relativisering om du vill men jag kan inte se varför hon ska hållas mer ansvarig än spelevinken...

Men hur var det nu, det där med synd och första stenen?
Senast redigerad av DreamTwister 2018-10-27 kl. 10:42.
Citera
2018-10-27, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Varken känner eller träffat dom
Hur kan det komma sig att Du/Ni varken känner eller träffat HD:s föräldrar när dom tydligen är ute mycket på geo.
Vad som framkommer i tråden från Er sida verkar Ni väldigt insatta i alla inblandade...

Det känns som att någon ljuger... de som säger att HD:s föräldrar är ute mycket på geo eller...
Citera
2018-10-27, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Jag tror inte ni förstod min poäng.

Har inga moraliska synpunkter på vad folk gör och inte gör rent generellt men när man som vigselförrättare/pastor/whatever börjar ligga med ena hälften av ett par man vigt - skvallrar det en aning om ens personlighet. I alla fall i mina ögon. Sen har jag inga moraliska åsikter om det. Tvärtom - det är rakt av upp till var och en.

Jag undrar vem som i grund i botten inte är mogen att föra moralfilosofiska resonemang egentligen? Jag är varken bitter eller religiös - så det var ruggigt dåligt läst.

Kom hellre med konstruktiva idéer och börja lyssna lite på andra ibland också. Man behöver inte ha en otrevlig attityd bara för att man tycker och tänker olika.

Sedan finns det andra frikyrkor som bygger upp sin församling runt sex, tex pastor Kristi Brud och hennes lyktstolpar. Där verkar det inte betraktas som synd. Begreppet är subjektivt. Men jag gissar att LW knappast hoppade tveklöst i säng. Utan blev utsatt för ett ihärdig, målmedveten och i slutändan oemotståndlig förförelse. Ni som lärt känna narcissister vet vad jag menar.
Citera
2018-10-27, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Både systern och föräldrarna geocachar relativt frekvent, ofta tillsammans. Både lokalt i Örebro-trakten men även på diverse utlandsresor.
Väljer att tro på detta inlägg...
Citera
2018-10-27, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tack (alla) för svar!
Min fråga till EGT om HD:s föräldrar ställdes eftersom dom verkar vara bekanta med alla inblandade och då kanske kände till vilka dom är... svaret från EGT var nekande...visste ej vilka dom är?!

Jag tänkte mest på barnen och om dom har en trygg plats någonstans eller om alla inblandade "vuxna" är ute och letar burkar i tid och otid..

Detta att föräldrarna (mormor/morfar) är ute på geo-äventyr och dessutom ganska frekvent, kanske är dom lika lurade av SD som HD mfl tycks vara.

Man fick det intrycket när de deltog i SDs olika selfies efter mordet. Antagligen utnyttjade för att stärka det oskyldiga intrycket.
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-10-27 kl. 10:55.
Citera
2018-10-27, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Man fick det intrycket när de deltog i SDs olika selfies efter mordet. Antagligen utnyttjade för att stärka det oskyldiga intrycket.
Ja skyldig eller ej kan man tycka att dom alla borde hålla en låg profil...

Hoppas en mördare blir fast så det inte blir till ett långt ?-tecken om vad som hänt LW!
Citera
2018-10-27, 11:28
Medlem
Handlrs avatar
@Sh.Holmes Har du möjlighet att säga vilken typ av vänkrets JG, HD, SD rör sig i..
Citera
2018-10-27, 11:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag ser inte livet genom ett religiöst filter. För dig och somliga andra tycks det vara LW som begått den största synden, jag har en annan inställning. Du får kalla det relativisering om du vill men jag kan inte se varför hon ska hållas mer ansvarig än spelevinken...

Men hur var det nu, det där med synd och första stenen?

Tveklöst har LW begått den största sveket eftersom det för henne också inbegriper tron. Eftersom jag vet att du förstår det är att du inte vill se mer med sanningen överensstämmande.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-10-27 kl. 11:59.
Citera
2018-10-27, 11:34
Medlem
Honan6s avatar
Om SD är skyldig och man funnit (kanske en hel del) spår som DNA och blod från LW i hans hem eller på persedlar, så måste SD:s hjärna gå på högvarv med att konstruera naturliga förklaringar som kommer punkteras av utredarna. Sistnämnda hade behövt arbeta mycket snabbare om SD varit häktad, men nu kan de lugnt arbeta framåt med ett vakande öga på SD - de vill inte att han ska tappa kontrollen och bli en fara för eget eller andras liv.

Problemet med konstruerade versioner om möten med LW är att det kommer att kunna bevisas att det vore högst osannolikt och näst intill omöjligt att hon skulle ha träffat SD frivilligt och intimt i närtid innan mordet.

Falskloggningen och storyn om Nordsjömysten kommer kanske att ersättas med en ny story som utredarna måste kontrollera och när även den punkteras, så blir SD:s tid i frihet ett minne han får bevara länge innanför murar.
Citera
2018-10-27, 11:50
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det läste jag antingen på LWs Facebook eller här. Finns i tråden i vart fall. Efter att LW var hittad död. Ett inlägg av en deltagarna på Norge eventet som var fylld av sorg och uttryckte stor ilska mot den som mördade henne.

Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Oh, den uppgiften har hängt med i tråden ett längre tag så jag är lite osäker på vart den först kom ifrån. Jag tror att det dels framgår av Norgegängets geo-loggar. I början var det en del diskussioner runt detta och kanske främst vilken dag det gällde. Minns att bla EGT försökte reda ut det och tror att det visade sig vara på onsdagen fast de först sagt tisdag (kan ev förklaras om resan blev förskjuten pga minis födelsedag)

Så de visste om LW:s försvinnande, men åkte ändå dit på onsdagen. Ja, det är kanske inte så orimligt ändå. Det är väl hoppet som är det sista som överger en.
Citera
2018-10-27, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack CarlJanne75 för att du har ordning och reda!
Bra att vi nu tror oss kunna veta att HD var med på den planerade resan mot USA. Dvs om vi skall tro på AB.
Tack för AB-länken där man läser att: "Svenska polisen såg till att de fick inreseförbud.."
Det framgår dock inte hur svenska Polisen såg till att detta skedde. Fortfarande finns möjlighet att detta skedde på ett regelvidrigt vis.
Har du förresten nån teori om varför PS plockades bort från denna utredning?

Jag vet inte men ska jag gissa så tror jag det kan va en kombination av
dels det här fallet, enligt media åkte han på semester och inget skulle
göras i fallet under tiden, det låter nästan sagolikt.

Om det stämmer är det riktigt illa, att inte göra något under den kanske
viktigaste tiden i fallet låter ju inte klokt, om det nu stämmer.

Den andra biten blir tillbaka i tiden.
Kan tänka mig att PS är lika smidig som ett järnspett å ha att göra med.
Då får han fiender som hugger när dom får en chans.

Jag gissar på en kombination av båda, uppblandat med lite poker kanske.
Citera
2018-10-27, 12:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Om SD är skyldig och man funnit (kanske en hel del) spår som DNA och blod från LW i hans hem eller på persedlar, så måste SD:s hjärna gå på högvarv med att konstruera naturliga förklaringar som kommer punkteras av utredarna. Sistnämnda hade behövt arbeta mycket snabbare om SD varit häktad, men nu kan de lugnt arbeta framåt med ett vakande öga på SD - de vill inte att han ska tappa kontrollen och bli en fara för eget eller andras liv.

Problemet med konstruerade versioner om möten med LW är att det kommer att kunna bevisas att det vore högst osannolikt och näst intill omöjligt att hon skulle ha träffat SD frivilligt och intimt i närtid innan mordet.

Falskloggningen och storyn om Nordsjömysten kommer kanske att ersättas med en ny story som utredarna måste kontrollera och när även den punkteras, så blir SD:s tid i frihet ett minne han får bevara länge innanför murar.
Har man redan i förväg bestämt sig för att SD är gärningsmannen så spelar det naturligtvis ingen roll vilka faktaomständigheter som sedan visar sig föreligga. Precis allting kan ju tolkas till hans nackdel.

Jag ser att ingen av er har velat svara på min enkla fråga:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Draifos 2018-10-27 kl. 12:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in