Hur kommer det sig då att så högt upp som på 25 km höjd, så ser man fortfarande tydligt att horisonten DEFINITIVT INTE ligger längre ner i förhållande till planets vingspetsar?
Jag har några frågor till dig:
1. Varför är jorden platt om de övriga himlakropparna är sfäriska?
2. Vad händer om isbergen som omger jorden smälter - rinner allt vatten ner över kanten då?
3. Hur förklarar du att det är natt/dag på olika ställen på jorden samtidigt?
4. Om gravitationen kommer från att jorden ständigt accelererar uppåt, var finns denna oändliga energikälla som driver detta?
5. Varför uppträder bilder av månen upp och ner från södra halvklotet?
6. Varför skiljer det sig hur vi ser stjärnorna på södra halvklotet sig från hur vi ser dom på det norra?
7. Varför väger objekt 0.35% mindre vid ekvatorn än vid polerna?
Centrifugalkraften som skapas från ett roterande runt jordklot.
Vi börjar med dom frågorna.
Senast redigerad av populopidus 2018-10-27 kl. 02:07.
Nej, det är den inte. Kartor är projektioner av jordklotet på 2D-plan. Om du vill hävda annorlunda, förklara då varför vi inte kan avbilda jorden som den ser ut på en 2D-karta och därför har väldigt många olika kartprojektioner som fångar olika egenskaper.
Kartan är projektion av platta jorden, det är allafall min atlas bok jag har hemma den är baserad på en platt jord. Runda jord är baserade på jordglob man köper. Sen får du tro något annat, bryr mig inte, men jag talar alltid sanning.
Kartan är projektion av platta jorden, det är allafall min atlas bok jag har hemma den är baserad på en platt jord. Runda jord är baserade på jordglob man köper. Sen får du tro något annat, bryr mig inte, men jag talar alltid sanning.
Varför inte lägga upp några bilder på din fantastiska kartbok, helt enkelt för att täppa till käften på oss korkade tvivlare?
Nej kommer inte lägga upp bilder, de för riskabelt, jag bryr mig inte av er skeptiker ni får tycka vad ni vill.
Varför skulle jag ljuga för? Jag talar sanning.
Skippa bilderna, säg bara titel, förlag och utgivningsår. Lätt som en plätt, kräver inget krångel. Om du vill hävda din sak på forumet finns det ingen anledning att låta bli. Men jag misstänker förstås att du bara är ett troll som hittar på allt eftersom.
Du har ju ljugit upprepade gånger hittills i tråden. Varför sluta nu när det varit så framgångsrikt?
Har aldrig ljugit kommer aldrig ljuga. Har ingen anledning här o ljuga på flashback. Jag är debattör för platta jorden, och det är det tråden handlar om.
Istället babblar ni om andra saker som påhittade krafter som ni avgudar.
Just det glömde säga, FN flaggan är ju också avbildad av en platt jorden, hade jorden varit rund så hade man haft en logga med jordklot.
Du får ursäkta, men scrolla bakåt i tråden så får du se dina uppenbara lögner. Exempelvis den om din högskoleutbildning.
Det är inte så att någon här tror på något du säger, antagligen inte ens att du är en platt-jordare eller att bankrånarna i Åtvidaberg skulle ha kommit över 7.000.000 Euro. Grejen är nog att det som roar mest är att få dig trassla in dig i dina egna lögner så mycket som möjligt.
Hittills har du inte presenterat något hållbart argument för en platt jord. Inte heller något som kan bevisa din fantastiska kartbok.
Citat:
Ursprungligen postat av GizmoBoy
Just det glömde säga, FN flaggan är ju också avbildad av en platt jorden, hade jorden varit rund så hade man haft en logga med jordklot.
Flaggan har en projektion av jorden. Det är absolut inget som motsäger en sfärformad planet.
Senast redigerad av constant 2018-10-27 kl. 10:55.
Skippa bilderna, säg bara titel, förlag och utgivningsår. Lätt som en plätt, kräver inget krångel. Om du vill hävda din sak på forumet finns det ingen anledning att låta bli. Men jag misstänker förstås att du bara är ett troll som hittar på allt eftersom.
Det stämmer föga med vad du tidigare sagt. Alternativt, var gick du i lågstadiet?
Citat:
Ursprungligen postat av GizmoBoy
Jag har en atlas bok hemma o den stämmer perfekt över en platt jord, det är atlas bok man fick när man gick lågstadiet i skolan jag har kvar den än idag.
Du får ursäkta, men scrolla bakåt i tråden så får du se dina uppenbara lögner. Exempelvis den om din högskoleutbildning.
Det är inte så att någon här tror på något du säger, antagligen inte ens att du är en platt-jordare eller att bankrånarna i Åtvidaberg skulle ha kommit över 7.000.000 Euro. Grejen är nog att det som roar mest är att få dig trassla in dig i dina egna lögner så mycket som möjligt.
Hittills har du inte presenterat något hållbart argument för en platt jord. Inte heller något som kan bevisa din fantastiska kartbok.
Flaggan har en projektion av jorden. Det är absolut inget som motsäger en sfärformad planet.
Du verkar bry dig mycket om mig, du kollar min posthistorik titt som tätt och övervakar mig vad jag gör på flashback osv.
FN flaggan är baserat på en platt jord, helt sjuk hur ni avböjer såna stora bevis.