2018-10-27, 00:14
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
DC är ett av flera federal districts, rent praktiskt innebär det att det är en federal bit land. DC är jämförbart med Puerto Rico i legal mening.
District of Columbia är inte en stat och är inte med i unionen USA. DC är en del av US (United States), liksom Puerto Rico. Staterna som bildar USA tillhör inte US.

Skillnaden är väldigt viktig. US (Washington DC) skapades för att kunna kringå konstitutionen och därmed kunna beskatta staterna i unionen.

Det finns en anledning till varför registreringsskyltarna i Washington DC innehåller texten "Taxation without representation" (bild).

Citat:
För att förstå nyansen är det viktigt att veta att USA är en sammanslutning av stater, mer som ett starkare EU än ett land, och DC skulle kunna ses som att EU tar en bit land och säger att EU parlamentet ska vara här och marken ska inte längre tillhöra något land utan EU själv.
Fel.

District of Columbia är inte en stat och kan således inte vara medlem av amerikanska förenta staterna. DC ligger mellan staterna Maryland och Virginia, men tillhör inte någon av dessa.

Citat:
I min erfarenhet är de flesta som hävdar att DC inte är USA negativt inställda till den federala staten och vill gärna upplösa den (varning! Anekdotisk erfarenhet).
Eller så är dom bara realistiska.
Citera
2018-10-27, 01:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
De exemplen du räknade upp har alla en gemensam instigatör, även kallad "den internationella kosmopoliten" Lättast att se detta är bara att kolla på qui bono kontra vem som förlorade på dessa så kallade "kvinnors frigörelse rörelser". Men du kanske identifierar dig med Judisk historia?

Men det är ändå duktigt av dig att ge oss dessa exempel så vi kan sätta de i paritet till människans långa historia och se hur en promille av en promille av alla revolutioner som haft något annat än arga män som inblandade.

Aha, så när du blir motbevisad så skyller du på den evige skurken ”juden” istället - ja det är ju ett smidigt sätt att slippa bemöta argument... i småskolan användes ofta argumentet ”min pappa är starkare än din” med ungefär (exakt) samma tyngd..

Och nej, jag har i stort sett ingenting gemensamt med judarnas historia..
Citera
2018-10-27, 01:37
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Aha, så när du blir motbevisad så skyller du på den evige skurken ”juden” istället - ja det är ju ett smidigt sätt att slippa bemöta argument... i småskolan användes ofta argumentet ”min pappa är starkare än din” med ungefär (exakt) samma tyngd..

Och nej, jag har i stort sett ingenting gemensamt med judarnas historia..

Du citerade en annan användare för någon timme sen där du påstår att här pratar vi fakta, när jag ger dig fakta så börjar du prata om obegripliga saker, det är inte anti-semitiskt att prata om fakta rörande vissa revolutioner, men du kanske tar åt dig när jag nämner Juden? Kan till och med ta mig mod att berätta en liten hemlighet för dig, verkligheten är djupt anti-semitisk och det måste kännas oerhört ångestfullt för en som dig att sådana som du i en snar framtid inte kan gömma er i skuggorna och leka ovetandes.
Citera
2018-10-27, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
District of Columbia är inte en stat och är inte med i unionen USA. DC är en del av US (United States), liksom Puerto Rico. Staterna som bildar USA tillhör inte US.

Skillnaden är väldigt viktig. US (Washington DC) skapades för att kunna kringå konstitutionen och därmed kunna beskatta staterna i unionen.

Det finns en anledning till varför registreringsskyltarna i Washington DC innehåller texten "Taxation without representation" (bild).

Fel.

District of Columbia är inte en stat och kan således inte vara medlem av amerikanska förenta staterna. DC ligger mellan staterna Maryland och Virginia, men tillhör inte någon av dessa.

Eller så är dom bara realistiska.

"Taxation without representation" referrer till att DC inte har folkvalda till federal nivå, precis som Puerto Rico. Normalt sätt betalar man skatt för inflytande och välfärd, mantrat är således att skämt på detta, i DC får man bara välfärd och ingen representation för pengarna. Man betalar skatt i DC.

Eh? Jag har aldrig hävdat att DC är en stat? Jag har aldrig heller sagt att DC är en medlem? Jag säger att federala staten äger eller innehar (i brist på bättre svenska ord) DC som ett federalt distrikt.

Och för att vara extra tydlig, konstitutionen skapade DC för att den federala staten inte skulle ligga i en medlemsstat.

Citat:
Artikel 1, sektion 8 av amerikanska konstitutionen

To exercise exclusive Legislation in all Cases whatsoever, over such District (not exceeding ten Miles square) as may, by Cession of particular States, and the Acceptance of Congress, become the Seat of the Government of the United States, and to exercise like Authority over all Places purchased by the Consent of the Legislature of the State in which the Same shall be, for the Erection of Forts, Magazines, Arsenals, dock-Yards, and other needful Buildings;

Trams som att DC skapades för att kringgå konstitutionen vet inte jag alls var det kommer ifrån. Konstitutionen är federal och reglerar de grundläggande kraven för att vara med i medlemsföreningen USA, ex medborgerliga rättigheter för alla boende i medlemmarna (i.e. staterna).

Citat:
Article IV, Section 3, Clause 1:

New States may be admitted by the Congress into this Union; but no new State shall be formed or erected within the Jurisdiction of any other State; nor any State be formed by the Junction of two or more States, or Parts of States, without the Consent of the Legislatures of the States concerned as well as of the Congress.

Jag förstår och respekterar din åsikt att den federala staten är trams / onödig, men jag respekterar inte ditt svammel kring konstitutionen. Läs den för bövelen.
Citera
2018-10-27, 08:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Du citerade en annan användare för någon timme sen där du påstår att här pratar vi fakta, när jag ger dig fakta så börjar du prata om obegripliga saker, det är inte anti-semitiskt att prata om fakta rörande vissa revolutioner, men du kanske tar åt dig när jag nämner Juden? Kan till och med ta mig mod att berätta en liten hemlighet för dig, verkligheten är djupt anti-semitisk och det måste kännas oerhört ångestfullt för en som dig att sådana som du i en snar framtid inte kan gömma er i skuggorna och leka ovetandes.

Nej jag tar inte åt mig när du ständigt tjatar om judar, jag är bara så evinnerligt trött på det och jag har aldrig sett några hållbara bevis för det du påstår heller. Om du t.ex menar att kvinnornas marsch för bröd var iscensatt av Rotschild får du väl bevisa det - tills dess har du inte gett några som helst fakta, bara påståenden..

Det var för övrigt inte några eventuella instigatörer vi diskuterade, utan kvinnors roll i revolutioner - så den som började ”prata om obegripliga (eller i alla fall irrelevanta) saker” var du själv i egen hög person...

Slutligen skulle din antisemitism inte på något sätt leda till att jag behöver ”gömma mig i skuggorna”, varför skulle den det?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-10-27 kl. 08:16.
Citera
2018-10-27, 08:15
Medlem
Jag återknyter till bomb-terrorist-attentaten som verkar ha dött ut härinne,

Bumpar detta inlägg,
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Med tanke på att Q-rörelsen verkar dra till sig arga, ensamma män som vill skylla sina egna tillkortakommanden och halvt misslyckade liv på en globalistisk, satanisk kult som våldtar barn och dricker deras blod, så känns det ju som mest sannolikt att en av dessa Q-följare har ballat ur och skickat bomber till diverse människor som Trump och Q har hetsat mot.
Skrämmande att se hur övertygade folk är att detta är en ”false flag”.

Diskussionen i Sverige gick ju het innan valet om NAZISTER, dom fick väl 5000-6000 röster i valet eller nåt, alltså helt marginella.
Mycket av våldet och hatet mot judar och konservativa i Sverige kommer från vänster och religiöst håll. Man jobbar för det som är gott och då är det ok.

Blir lite samma diskussion här tycker jag, de som hoppar upp och ned just nu och är jobbiga är D följare och HRC samt Maxine Waters har väl uppmanat sina följare till att konfrontera republikaner?

Så här aggressiv är Trump i sin retorik,
Citat:
However, the record shows at least one clear case and possibly several others in which Trump has said things that we believe an ordinary listener would understand as encouraging violence. (The White House declined to comment on the record.)
In February 2016, during his campaign for president, Trump told a crowd in Cedar Rapids, Iowa, “So if you see somebody getting ready to throw a tomato, knock the crap out of them, would you? Seriously. Just knock the hell … I promise you, I will pay for the legal fees. I promise. I promise.”
https://www.ajc.com/news/national-govt--politics/trump-words-show-that-yes-has-encouraged-violence/7sIekwrBayVArwRRmZf6HI/

Det finns ju HUR många videor som helst uppe som visar hur D eller vänstersupportrar tar plakat eller slår hatten av fredliga Trumpsupportrar.

Killen med bomberna är ju exakt ärketypen av en (indisk ) redneck, han kunde helt enkelt inte få plats med mer MAGA och Go Trump stickers på sin bil. False flag, tror inte det, men det blir en false flag när det används för att kritisera Trump och säga att han är ansvarig. Jag tycker nog att D och vänstern gör sitt bästa för att själva driva på polariseringen i USA. Det gör dom naturligtvis för att dom ligger risigt till i valet och kommer behöva bli en jobbig oponion ett tag framöver.
EDIT: https://www.zerohedge.com/news/2018-10-26/man-arrested-connection-suspected-explosive-packages

Nu har ju inte valresultatet visats ännu (annat än hos Qanon ) men jag vågar nog påstå att det kommer bli majoritet i hela kongressen för R och det är ovanligt för sittande president.
Senast redigerad av Africanized 2018-10-27 kl. 08:17.
Citera
2018-10-27, 08:48
Medlem
Tampiss avatar
Gällande bomberna så har det nu arresterats en misslyckad, arg man som skyller sina egna tillkortakommanden och oförmåga att förverkliga sig själv på alla andra (vilket verkar vara ett tema för Q-följare? Det är någon annans fel, eget ansvar existerar ej).
Planterades bombmannen av Deep State för flera år sedan?
Är allt hokus pokus?
Vad har Q sagt?
Citera
2018-10-27, 09:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
James Hodgkinson, som 2017 sköt mot en grupp republikaner och skadade republikanska partipiskan Steve Scalise, bodde också i sin bil, men han var en bitter bernie Sanderssupporter.
Då tjafsades det också om att det var en false flag mot republikanerna - så oavsett vem som attackerar vem så kan man tydligen vara säker på att det är fake och alltid mest synd om republikanerna...
Citera
2018-10-27, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Gällande bomberna så har det nu arresterats en misslyckad, arg man som skyller sina egna tillkortakommanden och oförmåga att förverkliga sig själv på alla andra (vilket verkar vara ett tema för Q-följare? Det är någon annans fel, eget ansvar existerar ej).
Planterades bombmannen av Deep State för flera år sedan?
Är allt hokus pokus?
Vad har Q sagt?

Det har inte slagit dig att det var Q som greps
Citera
2018-10-27, 10:24
Medlem
Africanized, vi vet att Q är smartare än denna Cesar Sayoc.
Men vart är Q?

Citat:
"Taxation without representation" referrer till att DC inte har folkvalda till federal nivå, precis som Puerto Rico. Normalt sätt betalar man skatt för inflytande och välfärd, mantrat är således att skämt på detta, i DC får man bara välfärd och ingen representation för pengarna. Man betalar skatt i DC.

Och för att vara extra tydlig, konstitutionen skapade DC för att den federala staten inte skulle ligga i en medlemsstat.
Detta, skrivet av itazon, är värt att citeras.

Orsaken till att Huvudstaden inte är i en vanlig Stat:
Pennsylvania Mutiny of 1783
Fast nuförtiden skulle väl detta av en del kallas en False Flag operation.
Senast redigerad av Piii... 2018-10-27 kl. 10:28.
Citera
2018-10-27, 11:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Är John Podesta bakom galler redan?
https://mobile.twitter.com/GreenThumbRI/status/1055714788444127232

Hans senaste tweet är från 2 October,
https://mobile.twitter.com/johnpodesta

Podesta twittrade detta i natt:

False flag right wing crazies will have a hard time spinning this, but no doubt they’ll try. Wait for them to claim Cesar Sayoc was a secret employee of the deep state wapo.st/2qdzIhb
https://twitter.com/johnpodesta/status/1055931381132357632?s=12
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-10-27 kl. 11:10.
Citera
2018-10-27, 11:14
Medlem
ieshos avatar
Cesar Sayoc var hängiven anhängare av Trump tills Trump valde sin finansminister. Cesar Sayoc fick 2009 problem med en bank vars huvudägare och ordförande nu är Trumps finansminister, Steven Mnuchin:

https://theintercept.com/2018/10/26/cesar-sayoc-foreclosure-steven-mnuchin/

Kanske började han hata Trump efter detta? Allt rasade när han insåg att Trump var en del av det etablissemang som han hatade?

Q började skriva efter Trumps seger och om det inte kommer mer från Q så talar det för att det är Q som är gripen.
Senast redigerad av iesho 2018-10-27 kl. 11:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in