2018-10-26, 21:11
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Sen undrar jag hur du resonerar, vad skulle annars strömma till en revolution likt det Q står för? Kvinnor? Barn? Upptagna män?

När i historien har någon av nämnda stått bakom en revolution? Amazon kvinnorna är en myt förresten, men det kanske du visste?

Jag sade ingenting om demografin i övrigt - jag poängterade bara att ensamma, arga män dras till Q-konspirationen.
Citera
2018-10-26, 21:13
Medlem
BushwickBills avatar
Q:s tystnad är väldigt intressant och jag har tyvärr inte haft tid att undersöka saken, någon som läst någon bra teori eller kommit på något?

De anledningarna jag kan fantisera fram är dessa:
1. Vill inte påverka valet av någon anledning
2. Saker och ting är osäkra
3. Q har blivit nedstängd på något sätt
4. Taktisk vila

DJT=41020 har man redant använt så denna tystnad kanske varar 45 eller 55 dagar?
Citera
2018-10-26, 21:21
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Q:s tystnad är väldigt intressant och jag har tyvärr inte haft tid att undersöka saken, någon som läst någon bra teori eller kommit på något?
Myndighetsanställda/militärer får inte utföra handlingar som kan påverka val. Jag har tidigare försökt få fram information om vilken tidsgräns som gäller, utan att lyckas.

För myndigheter som inte lyder under försvarsdepartementet gäller Hatch Act. Militären har ett eget reglemente.

Det är ännu en indikation att Q inte är en valkampanj; hade Republikanerna legat bakom Q hade inga hinder funnits från att fortsätta posta.

Citat:
DJT=41020 har man redant använt så denna tystnad kanske varar 45 eller 55 dagar?
Tystnaden lär fortgå till efter valet.
Citera
2018-10-26, 21:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

4. Taktisk vila

Hur hade du tänkt ”undersöka saken” om du hade haft tid?
Har du möjlighet att kontakta Q, eller hade du bara t.ex. tänkt kolla runt lite på youtube om någon annan hade hittat på nåt kul?
Citera
2018-10-26, 22:48
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Jag sade ingenting om demografin i övrigt - jag poängterade bara att ensamma, arga män dras till Q-konspirationen.

Det hade varit konstigt om något annat än arga och ensamma män hade dragits till något som kan förändra deras situation, tycker du inte?
Citera
2018-10-26, 22:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Det hade varit konstigt om något annat än arga och ensamma män hade dragits till något som kan förändra deras situation, tycker du inte?

Knappast - historien är fylld av kvinnor som stått upp för sina rättigheter och sina familjers möjlighet att överleva, som franska revolutionen, ryska revolutionen, suffragetterna, Rovaja. Eller varför inte, dock mytologiskt angränsande, Lysistrate..

..hell has no fury like a woman scorned
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-10-26 kl. 23:05.
Citera
2018-10-26, 22:59
Medlem
Surfans avatar
Citat:

4. Taktisk vila

Sista Q-posten har numret 2381 vilket är den amerikanska koden för förräderi.
18 USC § 2381 - US-kod - oannoterad titel 18. Brott och straffprocess § 2381. Förräderi.
Citera
2018-10-26, 23:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surfan
18 USC § 2381 - US-kod - oannoterad titel 18. Brott och straffprocess § 2381. Förräderi.

2381 är även U.S.-koden för upphandling, så det kan lika väl tyda på att Q är en köpt fjant...

10 U.S. Code § 2381 - Contracts: regulations for bids
Citera
2018-10-26, 23:27
Medlem
Citat:
Piii...Podesta, han verkar ta breaks från twitter ibland.
Längsta jag kollat upp, var 8veckor - 1månad.
Ja fast då satt han inte i fängelse som nu
(Den med gott minne minns ju att vi gick igenom exakt detta förra hösten...)
Citat:
DC inte tillhör USA?
Information om detta, tack.
Han menade väl att det har eget jurisdiction som city of london? Är ju därför alla banker har sina huvud kontor där.
Citera
2018-10-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
DC inte tillhör USA?
Information om detta, tack.

http://time.com/4296175/washington-dc-statehood-history/

DC är ett av flera federal districts, rent praktiskt innebär det att det är en federal bit land. DC är jämförbart med Puerto Rico i legal mening.

För att förstå nyansen är det viktigt att veta att USA är en sammanslutning av stater, mer som ett starkare EU än ett land, och DC skulle kunna ses som att EU tar en bit land och säger att EU parlamentet ska vara här och marken ska inte längre tillhöra något land utan EU själv.

I min erfarenhet är de flesta som hävdar att DC inte är USA negativt inställda till den federala staten och vill gärna upplösa den (varning! Anekdotisk erfarenhet).
Citera
2018-10-26, 23:53
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Knappast - historien är fylld av kvinnor som stått upp för sina rättigheter och sina familjers möjlighet att överleva, som franska revolutionen, ryska revolutionen, suffragetterna, Rovaja. Eller varför inte, dock mytologiskt angränsande, Lysistrate..

..hell has no fury like a woman scorned

De exemplen du räknade upp har alla en gemensam instigatör, även kallad "den internationella kosmopoliten" Lättast att se detta är bara att kolla på qui bono kontra vem som förlorade på dessa så kallade "kvinnors frigörelse rörelser". Men du kanske identifierar dig med Judisk historia?

Men det är ändå duktigt av dig att ge oss dessa exempel så vi kan sätta de i paritet till människans långa historia och se hur en promille av en promille av alla revolutioner som haft något annat än arga män som inblandade.
Citera
2018-10-26, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja fast då satt han inte i fängelse som nu
(Den med gott minne minns ju att vi gick igenom exakt detta förra hösten...)

Africanized att han satt i fängelse då också?

Citat:
Ursprungligen postat av Surfan

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
2381 är även U.S.-koden för upphandling, så det kan lika väl tyda på att Q är en köpt fjant...

10 U.S. Code § 2381 - Contracts: regulations for bids

Sedan har vi också
42 U.S.C. § 2381 - U.S. Code - Unannotated Title 42. The Public Health and Welfare § 2381. Assistance in organization

10an som Snake nämnde
10 U.S.C. § 2381 - U.S. Code - Unannotated Title 10. Armed Forces § 2381. Contracts:  regulations for bids

Q's senaste post info, från https://qmap.pub/
Citat:
Use Logic and Critical Thinking to Understand Why the Wheels of Justice Move Slowly
2381
Q
!!mG7VJxZNCI
10 Oct 2018 - 3:42:13 AM
2381a meddelandet. 10, datumet. 42 minuten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in