Citat:
Ursprungligen postat av
Piii...
Africanized, välkommen tillbaka.
Bra fråga. x2
Eventuella svar till 1, kanske klantat till sig ordentligt, eller tröttnat?
Mellanöstern.
Iofs så har trupper flyttats till Saudiarabien.
Tackar ja nu fick man vara med igen.
Fetstil ovan, ja det verkar ju troligast men det passar illa in med min tes om att Qanon var skapat som en propaganda/marknadsföringskanal för Trump.
Alternativt var det just det och Trumps rådgivare insåg att det började attrahera "fel" uppmärksamhet eller nåt?
Det är dock noterbart att Q helt försvunnit och att han försvann ganska plötsligt. Hade man velat göra en dramatisk exit hade det ju räckt med ett meddelande typ "alarm, deep state found us, our location is breached" eller liknande. Det hade ju fått otroligt genomslag kan man gissa
Kul att tråden inte dött ut dock.
Ja, det är inte så White-hattigt att ge order om reträtt av egna förband för att exponera Kurderna för islamist-diktatorn Erdogans offensiv. Jag är rätt förvånad. Lite rörigt men om jag försod detta rätt så gjordes det emot Pentagons vilja?
Trump gick ju sen såklart ut med att alla soldater skulle dras hem från MÖ men nån annanstans kan man läsa att det skulle mobiliseras fler till nåt land i MÖ.
Det jag ser för sannolikt är att Erdogan fått grönt ljus av USA att inrätta en "buffertzon", en 30km korridor pratas det väl om, eftersom den norra gränsen i Syrien i stort sett är kurdkontrollerad och Turkiet inte har mycket till övers för kurderna. Det är ganska oschysst anser jag då USA använt kurderna som mulåsna i hela kriget mot IS och även i Irakkriget och att kasta dom under bussen framförallt mot Turkiet är rätt lågt. Nu kommer alla protestera högljutt men ingen kommer göra något tills buffertzonen är inrättad och Turkiet menar att man tagit åt sig av kritiken och stoppar upp.
Var lämnar det Syrien kan man iofs också fråga