2018-10-26, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Jag tror (och hoppas) att kolleger till OH är helt ovetandes om vad som eventuellt har skett vid tiden för O´s frånfälle, hans fru och hans två mördade tonårsflickor. Det är ju "akademiker" i sin / sina bubbla /-or.

Dessvärre tyder mycket annat - i en helt annan bubbla - på, att - några - är varma under fötterna.
Kommunen, i detta fallet Lomma, skolan och polisen, tycks hoppas på att sanningen för alltid ska kunna sopas under mattan.
Den självcensurerande journalistkåren har annat att tänka på............

Men nog måste dom veta att barnen blev mördade av en eller båda föräldrarna? Osmakligt med stort O var ordet....
Citera
2018-10-26, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Men nog måste dom veta att barnen blev mördade av en eller båda föräldrarna? Osmakligt med stort O var ordet....

Håller helt med. Det kan inte ha undgått någon.
Citera
2018-10-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Jag tror (och hoppas) att kolleger till OH är helt ovetandes om vad som eventuellt har skett vid tiden för O´s frånfälle, hans fru och hans två mördade tonårsflickor. Det är ju "akademiker" i sin / sina bubbla /-or.

Dessvärre tyder mycket annat - i en helt annan bubbla - på, att - några - är varma under fötterna.
Kommunen, i detta fallet Lomma, skolan och polisen, tycks hoppas på att sanningen för alltid ska kunna sopas under mattan.
Den självcensurerande journalistkåren har annat att tänka på............

Visst att det är hemskt när journalister snaskar för mycket i mordfall, men den här tystnaden kring ett dubbelmord!! på två flickor, är Galen.
Citera
2018-10-26, 21:25
Medlem
57Emmas avatar
Titta ungefär 06.45 och framåt

https://www.oppetarkiv.se/video/3309753/valvakan-1994
Citera
2018-10-26, 21:30
Medlem
Ja varför säger inget något?
Är det att visa dom små oskyldiga flickorna respekt?
Är det inte dom som ska hedras?
Citera
2018-10-26, 21:44
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Lysande !!! Dock 24 år sedan. Vad hände sen, tro ?
Citera
2018-10-26, 21:45
Medlem
Citat:

Bra research, där hittar vi ju bekräftelse på att det är H Brenton på den cirkulerande bilden.
Citera
2018-10-26, 21:53
Medlem
Citat:

Tack, jäklar vad jag sökt det där! Valvaka var otippat.
Citera
2018-10-26, 21:59
Medlem
Citat:

Wow, äntligen vet vi var bilden på Hanna kom ifrån!
Jag hade först svårt att hitta rätt, för er andra som kanske också har svårt att hitta och är otåliga är det på -4:08:58 och framåt det börjar bli intressant .
Citera
2018-10-26, 22:22
Medlem
Så bra att tråden öppnat igen! Jag har också läst artikeln från den 24 augusti och såg att villan såldes för 4,5 miljoner.

Annars är det enda "nya" jag har att komma med att jag har hört rykten att sjukdomen flickorna drabbades av är en autoimmun sjukdom som förkortas PANDAS eller PANS. Den är ovanlig och lite kontroversiell, men börjar dock bli vanligare och mer känd. Enligt den som sade att det nog var PANDAS fick jag också veta att framför allt på västkusten ser man att det kommit flera misstänkta och konstaterade fall av PANDAS på senare tid. Man kan bota med - just det! - intravenös antibiotika men det har oftast bara temporär effekt och görs ibland bara en gång eller inte alls pga kostnaderna för detta. Vissa söker därför dessa behandlingar privat utomlands. Sjukdomen ger alla möjliga mer eller mindre märkliga symptom som seperationskänslighet, trötthet, tics, utvecklingsregression mm och allt detta kan dessutom gå i skov. Det är inte ovanligt att barnet t.ex. totalvägrar att gå till skolan pga ångest och extrem rädsla att lämna hemmet.
Citera
2018-10-26, 22:35
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Så bra att tråden öppnat igen! Jag har också läst artikeln från den 24 augusti och såg att villan såldes för 4,5 miljoner.

Annars är det enda "nya" jag har att komma med att jag har hört rykten att sjukdomen flickorna drabbades av är en autoimmun sjukdom som förkortas PANDAS eller PANS. Den är ovanlig och lite kontroversiell, men börjar dock bli vanligare och mer känd. Enligt den som sade att det nog var PANDAS fick jag också veta att framför allt på västkusten ser man att det kommit flera misstänkta och konstaterade fall av PANDAS på senare tid. Man kan bota med - just det! - intravenös antibiotika men det har oftast bara temporär effekt och görs ibland bara en gång eller inte alls pga kostnaderna för detta. Vissa söker därför dessa behandlingar privat utomlands. Sjukdomen ger alla möjliga mer eller mindre märkliga symptom som seperationskänslighet, trötthet, tics, utvecklingsregression mm och allt detta kan dessutom gå i skov. Det är inte ovanligt att barnet t.ex. totalvägrar att gå till skolan pga ångest och extrem rädsla att lämna hemmet.

Tack för hinten. Spontant känns det som om det behöver verifieras. En första googling, ger vid handen - https://gillbergcentre.gu.se/forskningsomraden/Diagnosgrupper,+metoder+och+vissa+p%C3%83%C2%A5g%C 3%83%C2%A5ende+studier+vid+GNC/pandas-

Kanske, javisst. Men varför mord ?
Citera
2018-10-26, 22:58
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima

Annars är det enda "nya" jag har att komma med att jag har hört rykten att sjukdomen flickorna drabbades av är en autoimmun sjukdom som förkortas PANDAS eller PANS.

Jag tror själv att flickorna var drabbade av någon sjukdom. Kan kanske vara PANDAS eller PANS som du hört ryktesvägen.

Det som vid en snabb googling talar emot är att den verkar kunna botas i de flesta fall. Den kan även gå över i vuxen ålder. Så varför döda en hel familj?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in