Citat:
Ursprungligen postat av
Elli09
Jag har aldrig kommit med felaktiga påstående och Rockungen är absolut ingen släkting. Och för övrigt så är det inte som ni tror. O är fortfarande djupt saknad och dog en tragisk död..
https://twitter.com/search?f=tweets&q=oskar%20henkow&src=typd
Vad menar du med tragisk död?
Kan du berätta mer?
Det går inte att begripa för en utomstående. Det är mycket tragiskt att en hel familj inte finns längre.
Det är tragisk när någon begår självmord, men på något sätt ändras jo hos de flesta människor den synen när den människan som har begått självmord har dödat någon annan innan, som andra här har också påpekat.
Så jag undrar om kollegorna anser att O är oskyldig i barnens död eller att det är tragisk att han kände att familjens död är den enda lösning. Är det tragisk därför att psykisk ohälsa var involverad?
Men på något sätt måste jo kollegorna ha undrat också över att han heller ha ordnad ett testament än att be om hjälp. Kollegorna vet jo att det inte var en handling i affekt, men planerad.
Jag kan förstår att man saknar en kollega, men om man anser att O ha planerad att ha dödad sina barn eller var med att planera det, då förstår jag inte hur man kan bortse från det. Då ligger tanken nära att man anse honom som oskyldig, som offer för något. Var O ett offer för något?
Är det trakiskt när man planera att döda sina egna barn? Ja det är det. Fruktansvärd. För barnen för familjen, men för gm??? Eller var O inte gm? Vet man nu?