2018-10-26, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har ofta i bakhuvudet det fall där en kvinna i Ulricehamn blev mördad i ett motionsspår.
Till en början blev en man misstänkt, men sedan helt avskriven. En annan ung man blev sedan topsad och konstaterades vara gm.

Nu är denne mgm inte involverad i olika kriminella aktiviteter som kan bidra till att han hamnar på fel ställe vid fel tidpunkt och med fel personer. Utom att han har ju faktiskt varit otrogen och har två anmälningar på sig.

Men visst:

Är han en oskyldig till mordet vanlig skitstövel, då är det synd om honom. Frågan är bara om han besväras av det särskilt mycket? Det verkar rinna av honom ganska mycket om man ska bedöma honom efter hur han visar upp sig i geocachingloggarna.

Mest synd är det om hans familj.

Hoppas att barnen hålls skyddade runt alla misstankar och snack.
På det viset kanske det är bra att de är mycket med morföräldrarna och blir ompysslade, skyddade och uppmärksammade.

Hela familjen drabbas så klart, å inte minst barnen som du skriver.
Barnen går väl i skolan, måste vara så gott som omöjligt att skydda dom.

När det gäller bil å bullbråket så kunde SD ha lagt en motanmälan
mot LW för "egenmäktigt förfarande", nu är jag inte jurist men jag tror
att hans chanser å få igenom en sådan anmälan hade varit goda.

Nu gjorde han inte det, han avböjde advokat för att han inte tyckte sig
behöva det.
Det är ganska tydligt att han inte tog anmälan allt för allvarligt.

Hur mår SD, om det är sant att han kontaktar folk hit å dit så mår
han kanske inte så bra, förmodligen känner han både press å stress, å i
värsta fall håller han på och gå sönder mentalt.

Det här är bara spekulationer, gjorda i brist på fakta
Citera
2018-10-26, 12:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja något hände tydligen häromdagen, antigen Medinsyn själv eller SD.
Det var tillräckligt för att få det att brista, undrar vad som hände?
Fick de klart för sig hur illa omtyckta de är?

Ja, något måste ha hänt.

Den attacken Medinsyn gjorde mot dig
var ju helt oförsvarlig.
Jag är glad att du ändå är kvar här och
fortsätter att skriva.

Var det besvikelsen över att det inte gick som de
hoppats den 22-10 som gjorde att det brast för dem?
Senast redigerad av gloriouslife 2018-10-26 kl. 12:56.
Citera
2018-10-26, 12:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Vi förstår verkligen inte det men det är kanske inte meningen.! Få ihop att den vet så mycket om sådana saker, kan nästan bara förutsätta en sak. Hade man pratat sådant med grannen om man har partner eller ej som den skriver så hade man fått säja huset och flytta långt bort.! Det är inte normalt. Ditt sista citat Ta-Ge.... När och om vi förstår är chansen lika stor som att vinna 10 miljoner på V-75
Vi tror inte den känner HD inte av det vi läst.
Dina i varje inlägg hänvisningar till "vi" får mig osökt att tänka på Gollum. Uppenbart är du mer än en iaf. Är det så att dina vilseledande uppgifter som du fortsatt matar den utsvultna mobben med hörts i andra hand?
Citera
2018-10-26, 13:12
Medlem
Håller med dig i detta fall Sh.Holmes, och som jag skrev tidigare så är jag övertygad om att HD vet mer än hon hittills har sagt. Märkligt att polisen inte har plockat in henne ännu, eller har dom det?

Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Tycker att det ser ut som att de flesta pusselbitarna nu ligger framme på bordet, så nu återstår det bara för polisen att lägga ihop bitarna på rätt plats!

Hade jag varit Mikael Nyqvist så hade jag hämtat in HD direkt och pressat henne stenhårt på alla punkter, och är helt övertygat om att sanningen kommer att rinna ur henne som vatten ur en kran!

Och som nämnts tidigare så tror även Jag att vi kommer att få se paralleller med Knutby, dvs att SD har haft en pådrivande och viktig roll i det hela. Han har ju enligt uppgift visat prov på ett mycket manipulerande och märkligt beteendemönster.

Några kan nu börja förbereda sig på en livsförändring....

Tick tack, tick tack lol

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Klart att Medinsyn bara förmedlar SDs ord om olika saker, han tar allt från SD som sanning och skulle aldrig komma på tanken att tänka själv eller ifrågasätta någonting.
Det får mig att tänka på den ryggladslösa JG, som står brevid SD när han är otrogen mot HD, står bredvid när SD misshandlar och ofredar LW. Vilken viljelös menlös människa!
Omger sig SD med en Fanklubb av idioter utan egen vilja eller åsikter, utan ryggrad att säga nej till narcissisten?
Isf, hur mycket pressar och styr han inte HD?

Ja SD kanske var så vansinnigt arg på LW den 14 så HD sjukskrev sig.
Sedan mördade han LW och HD törs inte säga nej till något, bara spelar med så hon inte blir nästa offer.
HD vet, det är jag säker på.
Citera
2018-10-26, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Intressant är att hon verkar plocka upp den 12 maj och då med kommentaren att hon skulle ta med den till US. Är detta USA eller universitetssjukhuset? Sen placerar hon den i Uppsala 17 juni där S*llen plockar upp den dagen efter.

Är det inte så att US betyder UppSala?
Citera
2018-10-26, 13:38
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Intressant är att hon verkar plocka upp den 12 maj och då med kommentaren att hon skulle ta med den till US. Är detta USA eller universitetssjukhuset? Sen placerar hon den i Uppsala 17 juni där S*llen plockar upp den dagen efter.

HD menar nog Uppsala och/eller sjukhuset där. Guldskon skulle med henne när hon skulle geocacha med S*ll*n som var på väg att flytta till Uppsala.
Jag tror inte alls hon skulle med till USA. Däremot kan jag tro att SD fick ett rejält psykbryt den 14 maj och spelade upp en dramatik så pass allvarlig att hon inte kunde ta sig till arbetet p g a att hon var rädd för vad SD skulle ta sig till.

Kanske HD nu går med skuldkänslor för att hon inte kunde hindra SD?

Kanske dags att hon och döttrarna får polisskydd?
Citera
2018-10-26, 13:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
HD menar nog Uppsala och/eller sjukhuset där. Guldskon skulle med henne när hon skulle geocacha med S*ll*n som var på väg att flytta till Uppsala.
Jag tror inte alls hon skulle med till USA. Däremot kan jag tro att SD fick ett rejält psykbryt den 14 maj och spelade upp en dramatik så pass allvarlig att hon inte kunde ta sig till arbetet p g a att hon var rädd för vad SD skulle ta sig till.

Kanske HD nu går med skuldkänslor för att hon inte kunde hindra SD?

Kanske dags att hon och döttrarna får polisskydd?

Vet vi om hon ens var med till LA?
Citera
2018-10-26, 13:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja. Det enda som förkortas US i Sverige är väl Svenska dyslektikerförbundet.

US; Uniteted States, vanlig benämning av USA
Citera
2018-10-26, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Är det inte så att US betyder UppSala?

Många människor här i länet säger US om Universitetssjukhuset i Örebro. Egentligen heter det USÖ, men varför nämna staden/kommunen/Länet när man redan är där?
Citera
2018-10-26, 15:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vet vi om hon ens var med till LA?
'Norns' och jag letade efter den uppgiften igår. Vi kunde inte hitta någonting:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-10-26, 15:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Polisen i Örebro har enl tidningen Dagen visserligen uteslutit att Equmeniakyrkan som organisation skulle vara inblandad i mordet på LW, men samtidigt kan inte uteslutas att en förvirrad, religiös fanatiker skulle kunna ha tagit sig rätten i att Guds namn beröva LW livet.
Den som hävdar att jag resonerar galet välkomnar jag till debatt.

Skriv ut vad du menar istället för att komma med glidningar enligt dina åsikter.

Vad du i själva verket menar är väl att du "inte kan utesluta..." men du ger sken av att det är polisen som har uttalat detta.
Citera
2018-10-26, 15:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hela familjen drabbas så klart, å inte minst barnen som du skriver.
Barnen går väl i skolan, måste vara så gott som omöjligt att skydda dom.

När det gäller bil å bullbråket så kunde SD ha lagt en motanmälan
mot LW för "egenmäktigt förfarande"
, nu är jag inte jurist men jag tror
att hans chanser å få igenom en sådan anmälan hade varit goda.

Nu gjorde han inte det, han avböjde advokat för att han inte tyckte sig
behöva det.
Det är ganska tydligt att han inte tog anmälan allt för allvarligt
.

Hur mår SD, om det är sant att han kontaktar folk hit å dit så mår
han kanske inte så bra, förmodligen känner han både press å stress, å i
värsta fall håller han på och gå sönder mentalt.

Det fetade; det är jag inte övertygad om att det förhåller sig som du tror.

Jag tänker att det tvärtom vore självklart att göra en motanmälan om det förhöll sig på det viset att han tyckte att det var hon som felat. Hon gör ju faktiskt en anmälan. Vilket kan leda till något otrevligt. Det kan slå väldigt fel, med prickar i protokollet. Vilket det just nu också gör. Det ligger honom i fatet just nu.

Att han avböjer advokat kan lika gärna (i mina ögon) bero på att han vill visa att han inte har gjort något, han är oskyldig och de "inget har på honom". En inställning att han kan övertyga om att han inte kunde få ut henne på något annat sätt. Jag tror dock att han visst skulle kunnat få ut henne på annat sätt. Jag tror liksom tidigare att han knoggnuggade henne för att han blev frustrerad. Frustrerad över deras ojämna syn på förhållandet. Han ville mer än hon.

Senast redigerad av notknapparen 2018-10-26 kl. 16:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in