Detta skrev jag som replik till en postare som tvärtemot vad alla med verklig insyn i Knutby vet, hävdade att mordet på Alexandra inte skedde i Guds namn:
<Jodå, mordet i Knutby skall dessvärre visst räknas som utfört i Guds namn!
Det var inte HF som dödade, utan en barnflicka S som han manipulerade till att tro att hon fick mordorder i form av sms från Gud.
Ergo:
S mördade i Guds namn. Stackars S.
Sorry för OffT, men frågan är viktig om den motivbilden öht skall kunna diskuteras här.>
Jag tror mig ha betydligt mer kunskap om och insikt i Knutby-fallet än du, som går i polemik utan att ha nåt substantiellt att komma med.
Om du med ditt inlägg vill antyda likheter mellan SD och HF, så får du i så fall vara tydligare.
"Sorry för OffT, men frågan ÄR viktig om den motivbilden öht skall kunna diskuteras här."
OnT:
Polisen i Örebro har enl tidningen Dagen visserligen uteslutit att Equmeniakyrkan som organisation skulle vara inblandad i mordet på LW, men samtidigt kan inte uteslutas att en förvirrad, religiös fanatiker skulle kunna ha tagit sig rätten i att Guds namn beröva LW livet.
Den som hävdar att jag resonerar galet välkomnar jag till debatt.
Än så länge ( >5 mån) kör Örebropolisen i samma gamla hjulspår.
Smalspår, om någon frågar mig..
<Jodå, mordet i Knutby skall dessvärre visst räknas som utfört i Guds namn!
Det var inte HF som dödade, utan en barnflicka S som han manipulerade till att tro att hon fick mordorder i form av sms från Gud.
Ergo:
S mördade i Guds namn. Stackars S.
Sorry för OffT, men frågan är viktig om den motivbilden öht skall kunna diskuteras här.>
Citat:
Du, ViperSniper skriver 'Nej' och därefter fortsätter du med att diskutera HF:s manipulativa förmåga. Den, hans förmåga att påverka, ledde till att barnflickan S trodde sig utföra ett mord i Guds namn.Jag tror mig ha betydligt mer kunskap om och insikt i Knutby-fallet än du, som går i polemik utan att ha nåt substantiellt att komma med.
Om du med ditt inlägg vill antyda likheter mellan SD och HF, så får du i så fall vara tydligare.
"Sorry för OffT, men frågan ÄR viktig om den motivbilden öht skall kunna diskuteras här."
OnT:
Polisen i Örebro har enl tidningen Dagen visserligen uteslutit att Equmeniakyrkan som organisation skulle vara inblandad i mordet på LW, men samtidigt kan inte uteslutas att en förvirrad, religiös fanatiker skulle kunna ha tagit sig rätten i att Guds namn beröva LW livet.
Den som hävdar att jag resonerar galet välkomnar jag till debatt.
Än så länge ( >5 mån) kör Örebropolisen i samma gamla hjulspår.
Smalspår, om någon frågar mig..