2018-10-26, 09:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Om ord står mot ord utan annan bevisning i fallet frikänns han kan man säga. Men om det finns annan bevisning utöver vad dom båda påstår som stöder hennes version, så kan han fällas och det utan en ljudfil. Men jag tror att ljudfilen är den bärande bevisningen i detta fallet.
GS berättelse är detaljerad & utförlig. Så om en inspelning skulle visa på ett helt annat förlopp, typ att hon skriker Nej, Sluta osv. så faller givetvis hela hans trovärdighet.

Så man får ju hoppas att ljudinspelningen är av tillräcklig kvalitet & att det spelades in under hela förloppet.
Citera
2018-10-26, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Sitter snuskgubben inne fortfarande?
Ja han sitter i en cell på kronobergshäktet på kungsholmen.
Citera
2018-10-26, 09:35
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Behöver inte se på någon film! Vet att gubben som oväntat körde in fingrar genom mina shorts, nerifrån, rakt in i - du förstår nog vad jag menar - visserligen blev polisförhörd så småningom. Han erkände att närmanden förekommit - och påstod att jag varit med på det. Mitt målsägarbiträde var också förvånad - åtalad blev han inte. (pengar var det aldrig tal om).

Begärde du ut pengar från ditt försäkringsbolag?
Citera
2018-10-26, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Begärde du ut pengar från ditt försäkringsbolag?

Ville bara få stopp på gubben, han var på väg att flytta in på ett äldreboende, ville inte att ha skulle ge sig på damerna där. Pengar hade jag ingen tanke på!
Citera
2018-10-26, 10:24
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Ville bara få stopp på gubben, han var på väg att flytta in på ett äldreboende, ville inte att ha skulle ge sig på damerna där. Pengar hade jag ingen tanke på!

Nej, det är förståligt.

Men bara för att du inte anmälde falskt för att få ut försäkringspengar behöver det ju inte betyda att det aldrig förekommer.

Försäkrings bedrägerier är ju ett stort problem i den branschen och bara som de flesta aldrig ens få för sig tanken och att göra något sådant betyder det ju inte att det aldrig förekommer.
Citera
2018-10-26, 11:19
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atcjoooo
Han såg att hon rörde sig när han gick förbi rummet hon sov i när han skulle på toa. Detta har han själv sagt.
Det avgör ju saken. Han blir säkert frikänd.
Citera
2018-10-26, 11:25
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det enda vittnesmål vi har är från GS. Hans vittnesmål kommer att få honom frikänd. Om en ljudinspelning talar emot hans vittnesmål så blir han fälld. Inte svårare än så.
100% inte frikänd. Vågar jag garantera. Och utskämd vilket väl är det värsta straffet för en så kallad kändis. Stackars anhöriga.
Citera
2018-10-26, 11:35
Medlem
Det är inte säkert att en ljud- eller en annan inspelning behöver vara avgörande bevis. Rätten ska ju ta ställning till om våldtäkt har ägt rum i detta fallet.
Det kan lika gärna vara GS ägna ord som fäller honom om rätten anser att hans handlingar redan överskrider ett normalt beteende.
Sedan beror det på vad åklagaren kommer att åtala honom för.
Blir iallafall intressant att se hur långt bevisen räcker.
Citera
2018-10-26, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Nej, det är förståligt.

Men bara för att du inte anmälde falskt för att få ut försäkringspengar behöver det ju inte betyda att det aldrig förekommer.

Försäkrings bedrägerier är ju ett stort problem i den branschen och bara som de flesta aldrig ens få för sig tanken och att göra något sådant betyder det ju inte att det aldrig förekommer.
Finns ju hundra andra sätt som dessutom är lättare om man nu vill bedra, än att anmäla sig ha blivit våldtagen.

Tänk bara skammen, lögnerna och allt förnedrande som man då måste utstå, usch fy.
Citera
2018-10-26, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Kan man åka dit för våldtäkt om man slickar mus och rumpa? Det låter ju märkligt isåfall

Så vad skulle du kalla det annars? Om inte våldtäkt?
Citera
2018-10-26, 13:41
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Finns ju hundra andra sätt som dessutom är lättare om man nu vill bedra, än att anmäla sig ha blivit våldtagen.

Tänk bara skammen, lögnerna och allt förnedrande som man då måste utstå, usch fy.

Det finns ju hundra andra sätt att få fitta (eller kuk), som dessutom är lättare om man nu vill knulla, än att våldta någon. (I detta fall knullat frugan istället)

Tänk på risken att åka fast. Skammen att behöva leva med att ha gjort en sådan hemsk sak. Förnedringen om det skulle komma ut.

Det betyder ju inte för det att det inte förekommer...
Senast redigerad av DanielDemuynck 2018-10-26 kl. 13:56.
Citera
2018-10-26, 15:01
Medlem
Stoppa pressarna levererar nu ytterligare artikel. Upplagt igår kväll. Dom går verkligen all in i detta ärende....

https://stoppapressarna.se/svenskt/darfor-valdtaktsanklagas-kande-fotbollsprofilen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in