2018-10-26, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Jo, det stämmer. Uppfattningen i tråden om T är däremot att man inte har så mycket på MGM mer än att han var sista kända person att se henne i livet.

Det här stämmer väl också in på (den skäligen misstänkte) mördaren i det här fallet.

Likheter mellan T och LW är nog väldigt få. T var väl alkis/missbrukare. LW raka motsatsen.
Senast redigerad av glendale 2018-10-26 kl. 00:49.
Citera
2018-10-26, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Hur menade du då? Är hon adopterad av UW, eller har han anställt henne?

Jag känner inte någon av parterna. Hon är väl inte på ngt sätt inblandad i mordet på LW.
Citera
2018-10-26, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu vet vi ju inte om SD är psykopat (eller ens mördare), även om han beter sig märkligt. Men jag kan säga att jag inte skulle bli ett dugg förvånad om har har vissa drag av det, särskilt om det visar sig att han är gm.

Om SD skulle ha psykopatiska drag, är det inte osannolikt att han väljer att umgås med personer som har empati och är snälla. T ex en pastor eller en sjuksköterska. Men tycker du att LW och HD verkar svaga?

Nej, men hans polare JG är väl inte nån karaktärsstark typ direkt. Om HD vet vad som hände med SD som GM är hon i hans våld och vågar inte avslöja sanningen. Det kanske inte kan kallas svag, utan snarare medberoende. LW tror jag hade empati, helt klart.
Vem har vi mer?
Citera
2018-10-26, 01:04
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
UW har, troligen, anställt henne på heltid.
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag känner inte någon av parterna. Hon är väl inte på ngt sätt inblandad i mordet på LW.
Vad är det som får dig att tro att UW har anställt henne?
Citera
2018-10-26, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Några i tråden har också spekulerat om att dessa förmodade efterloggningar 30/3 skulle ha gjorts för att SD vill visa att LW och han har en normal funderande relation. Att hon inte undvek att umgås med honom för att deras relation var skadad.

Jag känner starkt tvivel på att LW var ute med SD denna dag.

Om SD är gärningsman så har han MYCKET att vinna på att "plantera" information som han kan hänvisa till för att styrka att han nyligen innan mordet umgåtts ordentligt med LW. Om tex hans hårstrån/DNA hittas på offrets (LWs) kläder, så kan han påpeka att de troligen är kvar sen hans och LWs geocache-utflykt för drygt en månad sedan.
Citera
2018-10-26, 01:25
Medlem
Så här sa kammaråklagare Mats Berg i en artikel från 30maj, det va han som utredde
LWs misshandelsanmälan mot SD.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/han-misstanks-ha-mordat-lena-45/

Citat:
Först flera månader senare förhördes mannen på polishuset i Örebro. Han sa då att han inte behövde advokat. Den första september, alltså drygt åtta månader efter anmälan, lade den ansvarige, kammaråklagare Mats Berg, ner polisutredningen.

Han vill inte kommentera sitt beslut:

– Jag kan inte berätta någonting om den utredningen för den hänger ihop med mordutredningen, där de misstänker ett samband, säger Mats Berg till Expressen under onsdagen. Av den anledningen tänker jag inte säga något
Citera
2018-10-26, 01:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
HD kan ju precis då ha fått reda på att SD varit med LW igen och blivit så knäckt att hon sjukskrev sig den 14:e.
Det stämmer med att LW mördas samma kväll/natt av en ursinnig SD.

... eller av en ursinnig HD.
Citera
2018-10-26, 02:18
Medlem
Citat:
Vad är det som får dig att tro att UW har anställt henne?

Jag skrev troligen.
Citera
2018-10-26, 05:51
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ok. Men du besvarade inte frågan.

Om du vill veta om min bild av inläggen från Medinsyn skulle vara till fördel för SD, så anser jag att hens inlägg snarare blir till nackdel. Hen stjälper SD och drar undan den lilla tummetott av matta som eventuellt fanns kvar under fötterna. SD vinglar nog rejält och Medinsyn, som tidigare sagt att hen månar om sin vän, borde nog ha kontrollerat sig bättre och låtit bli att skriva i tråden om hen månar om SD.

Medinsyn påvisade klart en okontrollerad upprördhet häromdagen och det leder till att jag misstänker att något påverkat hen väldigt starkt tidigare just den morgonen. En teori är att SD inte var välkommen på geocacharnas frukostevent som hölls på IKEA och att Medinsyn fick reda på detta och ansåg kanske att det är en speciell cachares fel - en som tycker det är hemskt att den MGM beter sig som att ingenting har hänt och dyker upp oanmäld på event? Bara en teori.
Citera
2018-10-26, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Om du vill veta om min bild av inläggen från Medinsyn skulle vara till fördel för SD, så anser jag att hens inlägg snarare blir till nackdel. Hen stjälper SD och drar undan den lilla tummetott av matta som eventuellt fanns kvar under fötterna. SD vinglar nog rejält och Medinsyn, som tidigare sagt att hen månar om sin vän, borde nog ha kontrollerat sig bättre och låtit bli att skriva i tråden om hen månar om SD.

Medinsyn påvisade klart en okontrollerad upprördhet häromdagen och det leder till att jag misstänker att något påverkat hen väldigt starkt tidigare just den morgonen. En teori är att SD inte var välkommen på geocacharnas frukostevent som hölls på IKEA och att Medinsyn fick reda på detta och ansåg kanske att det är en speciell cachares fel - en som tycker det är hemskt att den MGM beter sig som att ingenting har hänt och dyker upp oanmäld på event? Bara en teori.
Intresset för geo i trakten verkar ha sjunkit. Det är nog inte bara en som tycker att det är obekvämt att en MGM dyker upp.
Kan bara tänka mig hur det ser ut på sammankomsterna... två grupper?
Citera
2018-10-26, 06:54
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Intresset för geo i trakten verkar ha sjunkit. Det är nog inte bara en som tycker att det är obekvämt att en MGM dyker upp.

Jag tror att grupperna är under omformatering p g a viruset Tvivel. SD:s försvarsgrupp håller antagligen på att vittras sönder när tvivelcellerna styr bort försvaret som får bilda en egen formation en tid, men troligen kommer den helt att försvinna p g a att det finns vaccin i form av utredare hos polisen och trådgrävare som hittar korn av sanningar under utredningens gång.
Citera
2018-10-26, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Hur/var ser du att intresset har minskat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in